וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את פוסידון: רוסיה ביצעה ניסוי בנשק "יום הדין" - ונכשלה

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 13:05

טיל הטורפדו שמונע באנרגיה גרעינית מיועד להשתגר מהבלגורוד - הצוללת הגדולה בעולם. רוסיה התפארה בעבר שהוא יהיה מסוגל להרוס ערים שלמות ביצירת גלי צונאמי. עם זאת, מקורות אמריקנים אמרו ל-CNN שהבלגורוד התכוננה לניסוי בנשק - אך לבסוף לא ביצעה אותו וחזרה לנמל

פוטין מזהיר בנאום במוסקבה מפני "העשור המסוכן ביותר מאז מלחמת העולם"/רויטרס

רוסיה ביצעה ניסוי בטיל טורפדו "יום הדין" שלה - וכשלה, כך לפי מקורות מודיעין אמריקנים. הטורפדו "פוסידון", שמונע באנרגיה גרעינית, מיועד להשתגר מהבלגורוד - הצוללת הגדולה בעולם, שנכנסה לשירות רק הקיץ. היא נחשפה בתרועה גדולה בשנת 2019, ופוסידון - שהוכרז לראשונה בשנת 2015 - הוא כיהלום שבכתר הצוללת.

רוסיה התפארה בעבר שפוסידון יהיה מסוגל להרוס ערים שלמות ביצירת גלי צונאמי. עם זאת, ביום חמישי אמרו מקורות אמריקנים ל-CNN שהבלגורוד התכוננה לניסוי בים הארקטי - אך לבסוף לא ביצע אותו וחזר לנמל.

צוללת גרעינית רוסית
אוקטובר 2022. רויטרס
צוללת גרעינית רוסית/רויטרס

לפי הערכות, הכישלון בניסוי נבע מבעיות טכניות. "אפשר לראות את זה כחלק מהתמונה הגדולה ומהפרקטיקה הצבאית האחרונה של רוסיה, לשלוח לאוקראינה חיילים לא מאומנים ולא מצוידים מספיק", אמר דיפלומט מערבי ל-CNN. "התעשייה הצבאית של רוסיה עוברת זמנים קשים, ואנחנו יכולים גם לראות שהסנקציות המערביות על מוצרי היי-טק צבאיים משפיעות וחייבות להימשך".

החלון לבדיקת הטורפדו נסגר במהירות, מכיוון שהים הארקטי יקפא בקרוב. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו ל-CNN כי הם לא מצפים שרוסיה תבצע כל צורה של פיצוץ גרעיני במהלך הניסויים. עם זאת, הבלטת הפוסידון הייתה יכולה להצית את המתיחות עם ארצות הברית.

עוד בוואלה!

רוסיה: חובת הכשרה צבאית לתלמידי תיכון החל מ-2023

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
התגאה ביכולות הצוללת/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזכיר לראשונה את הטורפדו ב-2018 בנאום מצב האומה שלו כדי להתפאר במערך של כלי נשק חדשים. לדבריו, הפוסידון יהפוך את מערכות ההגנה מפני טילים של ארה"ב לחסרות תועלת. לבלגורוד, שמשקלה 30,000 טון, יש שישה פוסידונים, והיא משמשת גם כאוניית אם לצוללות קטנות יותר שהרוסים השתמשו בהן לפעולות בעומק הים.

הטורפדו משולים לרחפנים, מכיוון שניתן לשלוט בהם מרחוק כדי לעקוף הגנות. יש להם גם טווח תיאורטי-בלתי מוגבל, הודות למנוע הכור הגרעיני שלה. כלי הנשק יכולים לשמש גם ככלי רכב תת-ימיים בלתי מאוישים (UUV), המסוגלים לפעול קילומטרים מתחת לפני הים כדי למפות את קרקעית האוקיינוס באמצעות מערכת הדמיה סונארית המכונה סריקה צדדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully