וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חובת הכשרה צבאית לתלמידי תיכון החל מ-2023

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 14:17

התוכנית החדשה מגיעה על רקע ההפסדים שסופגת רוסיה באחרונה באוקראינה, שמבליטים את חוסר המוכנות של הצבא הרוסי. סגן שר ההגנה הרוסי אמר כי התלמידים אמורים להשלים 140 שעות של הכשרה צבאית בכיתות י"א-י"ב

תלמידי תיכון ברוסיה יצטרכו לעבור הכשרה צבאית בסיסית בשנתיים האחרונות ללימודיהם. ההכשרה תהיה חובה ותתחיל ב-2023, כך על פי הצהרה אתמול (רביעי) של שר החוץ הרוסי סרגיי קרבטסוב.

התוכנית החדשה מגיעה על רקע ההפסדים שסופגת באחרונה רוסיה על אדמת אוקראינה, שמבליטים את חוסר המוכנות של הצבא הרוסי. על פי "דיילי מייל", סגן שר ההגנה הרוסי ואלרי גראסימוב אמר כי התלמידים אמורים להשלים 140 שעות של הכשרה צבאית בכיתות י"א-י"ב.

תלמידי התיכון יקבלו את ההכשרה מיוצאי צבא. הם ילמדו שלל מיומנויות צבאיות, כולל הפעלת מקלעים, עזרה ראשונה בשדה הקרב ובניית מקלטים לציוד וחיילים, אמר ולדימיר פבלוב, סגן הדומה, היא הכנסת הרוסית.

"כעת מכינים את הקורס, לאחר מכן נבחן אותו, ובתי הספר יוכלו להשתמש בו בשנה הבאה", אמר קרבטסוב לתקשורת. לדברי הפוליטיקאי הרוסי סרגיי מירונוב, התוכנית "תאפשר להכין את האזרחים לעימות אפשרי עם האויב", ותסייע ל"עשרות אלפי אנשים" למצוא תעסוקה.

חובת הכשרה צבאית בבתי ספר היתה קיימת בברית המועצות. תלמידי התיכון אז קיבלו הכשרה בעזרה ראשונה, בנשק ובהתמודדות עם מתקפה כימית או גרעינית. התוכנית בוטלה ב-1993, שנתיים לאחר קריסת ברית המועצות.

ילדים רוסים עוברים הכשרה צבאית ברוסיה. רויטרס
תלמידים עוברים הכשרה צבאית ברוסיה/רויטרס
תלמידים מקבלים הכשרה צבאית ברוסיה. רויטרס
תלמידים עוברים הכשרה צבאית ברוסיה/רויטרס
תלמידים רוסים עוברים הכשרה צבאית ברוסיה. רויטרס
תלמידים עוברים הכשרה צבאית ברוסיה/רויטרס

בשטח, הכוחות האוקראיניים התקדמו שבעה קילומטרים בשני כיוונים בדרום אוקראינה והשתלטו מחדש על 12 יישובים ביממה האחרונה, אמר מפקד הצבא ואלרי זלוז'ני. זאת בעקבות ההודעה הרוסית אתמול כי כוחותיה נסוגים מהגדה המערבית של נהר דנייפר, שכולל את חרסון, הבירה המחוזית היחידה שרוסיה הצליחה לכבוש מאז תחילת המלחמה.

מדובר באחת הנסיגות המשמעותיות ביותר של רוסיה מתחילת המלחמה, שעשויה גם לסמל מפנה אפשרי בלחימה בין הצדדים. מפקד הכוחות הרוסיים במלחמה באוקראינה, הגנרל סרגיי סורוביקין, אמר לטלוויזיה הרוסית כי "לאחר הערכה מקיפה של המצב הנוכחי, הוחלט לנקוט עמדת הגנה לאורך הגדה השמאלית (המזרחית) של נהר הדנייפר".

"אני מבין שזו החלטה קשה מאוד, אך יחד עם זאת נשמר את הדבר החשוב ביותר - חיי המשרתים שלנו, אפקטיביות החיילים שלנו. כרגע אין טעם לשמור על הגדה הימנית של הנהר כשיש ברשותנו שטח מוגבל".

אל ההכרזה הצטרפה בשורה מרה נוספת עבור הצד הרוסי: סגן ראש המינהל הצבאי-אזרחי בחרסון, קיריל סטרמוסוב, נהרג אתמול בתאונת דרכים. סטרמוסוב היה אחד מהבכירים הבולטים ביותרבנסיון הכיבוש הרוסי. שעות ספורות לפני מותו הצהיר סטרמוסוב כי "לצבא הרוסי שליטה מלאה על המצב בדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully