וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד: ביידן ייפגש עם נשיא סין בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 9:52

נשיא ארה"ב יפגש עם שי ג'ינפינג בפסגת G-20 באינדונזיה. בנוסף, השניים ייפגשו גם בפורום לשיתוף פעולה של כלכלי אסיה והאוקיינוס השקט בתאילנד, שגם הוא יתכנס בשבוע הבא. הפגישה בין השניים תתקיים על רקע המתיחות סביב סוגיית טייוואן והאיומים ההדדיים בין המדינות

בווידאו: ביידן ושי שוחחו לראשונה בטלפון/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג בפסגת G-20 באינדונזיה בשבוע הבא, כך מסר היום (שישי) משרד החוץ בסין. בנוסף, השניים ייפגשו גם בפסגת APEC (הפורום לשיתוף פעולה כלכלי אסיה - האוקיינוס השקט) בתאילנד, שגם היא תתרחש בשבוע הבא. אלו יהיו הפגישות הראשונות בין המנהיגים מאז כניסתו של ביידן לתפקיד ב-2020.

הפגישה בין השניים תתקיים על רקע המתיחות סביב סוגיית טייוואן. זאת, לאחר הטחת איומים הדדית בין המדינות בחודשים האחרונים. כך לדוגמה, ביולי האחרון הזהיר שי את ביידן ש"לא ישחק באש" בנוגע לטייוואן בשיחת טלפון שנמשכה יותר משעתיים. המתיחות בין המדינות אף החריפה מאז ביקורה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטייוואן.

"מי שמשחק באש עלול למות. יש לקוות שארצות הברית מבינה את זה", אמר שי, על פי הצהרה בסינית. הוא גם דחק בארצות הברית ליישם את שלוש ההסכמות המשותפות שהן הבסיס ליחסים בין שתי המדינות "במלים ובמעשים". שי התחייב להגן "בנחישות" על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סין ואמר כי זה הרצון של יותר מ-1.4 מיליארד סינים".

נשיא  ארה"ב ג'ו ביידן בשיחה עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגה וירטואלית בבית הלבן, 15 בנובמבר 2021. רויטרס
שיחת וידאו בין ביידן לשי, בנובמבר 2021/רויטרס

בעקבות הביקור הכריזה סין על הקפאת השיחות עם ארצות הברית בשורת סוגיות, כולל צבאיות וסביבתיות, כחלק מצעדי התגובה שלה לביקורה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטייוואן. משרד החוץ של סין הודיע גם על השעיית שיתוף הפעולה עם וושינגטון במאבק הבינלאומי בפשיעה ובסחר בסמים. ארצות הברית האשימה את סין ב"חוסר אחריות".

במקביל, סין הודיעה כי תטיל סנקציות על פלוסי ועל משפחתה הקרובה בתגובה למעשיה "המרושעים" וה"פרובוקטיביים". פלוסי, חברת המפלגה הדמוקרטית, אמרה במסיבת עיתונאים ביפן, לאחר פגישתה עם ראש הממשלה המקומי, כי הביקור שלה באסיה לא נועד "לשנות את הסטטוס-קוו בטייוואן או באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully