וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ להקמת הממשלה החל באופן רשמי: אלו הדרישות של המפלגות בגוש הימין

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 15:06

בגוש הימין טוענים כי נתניהו עדיין מעוניין להקים ממשלה בשבוע הבא, אך הבין את דרישת שותפיו לנסח מסמך בסיס להסכמים הקואליציוניים. כעת, המחלוקת העיקרית היא על תיק האוצר, בעוד שסמוטריץ' דורש את התפקיד, יו"ר הליכוד מעדיף להשאיר את המשרד במפלגתו

בווידאו: ן גביר, עם הגעתו לפגישה עם נתניהו במוצדת זאב בתל אביב/מערכת וואלה!

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, יחד עם חבר הכנסת יריב לוין נפגשו היום (רביעי) עם יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לשיחות משא ומתן לקראת הקמת הממשלה הבאה. בהמשך צפויים להיפגש גם עם נציגי יהדות התורה. בגוש הימין טוענים כי נתניהו עדיין מעוניין להקים את הממשלה הבאה ביום רביעי הקרוב, אך הבין את דרישת שותפיו לנסח מסמך בסיס משמעותי להסכמים קואליציוניים מורחבים, וכעת הוא ינסה לגשר על הפערים בין הצדדים סביב חלוקת התיקים וסוגיות כמו מערכת המשפט.

אחת המחלוקות העיקריות נוגעת לתיק האוצר - סמוטריץ' דורש לכהן בתפקיד או לחלופין לקבל את תיק הביטחון. נתניהו מעוניין להשאיר את שני התיקים בידי הליכוד או לכל היותר לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן בתפקיד שר האוצר. דרעי עצמו נוטה לא לקחת את תיק האוצר ולחזור חזרה למשרד הפנים, אך הוא טרם קיבל החלטה. ייתכן כי דרעי מתמהמה עם החלטתו כדי לעזור לנתניהו במשא ומתן מול סמוטריץ'.

במקביל, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שוחח אתמול עם נתניהו והעלה חשש ממינויו של סמוטריץ' לתיק האוצר, לנוכח האג'נדה שלו להגבלת זכות השביתה של ההסתדרות והוועדים הגדולים. בתום פגישתו של נתניהו וסמוטריץ' נמסר מטעם יו"ר הציונות הדתית כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
מתחיל להקים את הממשלה באופן רשמי. נתניהו/ראובן קסטרו

מעוז, שמפלגתו נלחמת בזכויות הלהט"ב, דורש לעמוד בראש ועדה בכנסת "לקידום הזהות היהודית במדינת ישראל", וכן לקדם תוכנית ש"תוציא את תכנים אנטי-ציוניים ואנטי-דתיים שהוחדרו למערכת החינוך", כלשונו.

גם נציגי יהדות התורה צפויים להיפגש עם נתניהו וצוות המשא ומתן של הליכוד. במפלגה, כמו שאר השותפים, דורשים לחוקק את פסקת ההתגברות, שתאפשר להעביר חוקים גם אם נפסלו על ידי בג"ץ, זאת ברוב של 61 חברי כנסת. בנוסף, במפלגה דורשים לקדם את חוק הגיוס שיאפשר לבעלי מעמד "תורתו אומנותו" לקבל פטור משירות צבאי, חוק שנפסל על ידי בג"ץ במספר הזדמנויות.

בצלאל סמוטריץ', שריה דמסקי בדיוני הרכבת ממשלה עם הליכוד, מלון לאונרדו ירושלים,9 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
יהיה שר האוצר? סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, במפלגה דורשים לבטל את הרפורמות ו"הגזירות" שקידמה הממשלה האחרונה, כמו לבטל את החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן שלא לאפשר סבסוד מעונות לאברכים, לבטל את המס על החד פעמי והשתייה המתוקה, רפורמת הכשרות ועוד. במפלגה דורשים לקבל את תיק השיכון, תחבורה וירושלים ומורשת.

גורם חרדי טען כי ירצו למנות למשרדים אלה סגני שרים במעמד שרים. בנוסף על כך, יבקשו לקבל סגני שרים בשיכון ובחינוך ולקבל עבור חבר הכנסת משה גפני את ראשות ועדת הכספים וראשות ועדה נוספת. מעבר לכך, הציונות הדתית והסיעות החרדיות דורשות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות, שתצמצם את הזכאות לעלייה לישראל ותמנע מתושבי חו"ל שהם דור שלישי ליהודים לעלות לישראל לפי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully