וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות קבע: מטופלות באסותא ראשל"צ יוכלו לבצע בדיקה גנטית

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 19:56

כחודשיים לאחר שהתפרסם מחדל החלפת העוברים בבית החולים בראשל"צ, הגיעו נציגי ההנהלה לשימוע במשרד הבריאות וינסו לספק הסברים לליקויים שנמצאו במחלקת ההפריות, בטענה שמדובר בטעות אנוש. למרות הביקורת, משרד הבריאות לא צפוי לסגור את המחלקה באופן מלא

בווידאו: משרד הבריאות הודיע לנציגות הנשים המטופלות באסותא: ביה"ח לא יבקש צווי הורות נוספים/מערכת וואלה!

משרד הבריאות החליט היום (רביעי) לאחר שימוע עם נציגי הנהלת בית החולים אסותא כי מטופלות עם עוברים מוקפאים בבית החולים בראשון לציון בלבד, יוכלו לבצע בדיקות גנטיות ללא צו בית משפט. כמו כן, כל אישה הרה או יולדת אחרת חייבת צו בית משפט עבור ביצוע בדיקה גנטית. זאת, כחודשיים לאחר פרסום מחדל החלפת העוברים.

החלטת משרד הבריאות נעשתה לאחר שימוע עם נציגי בית החולים. במהלך הפגישה ניסו נציגי בית החולים לספק תשובות לגבי הליקויים החמורים שנמצאו במחלקה. "צוות מקצועי וניהולי מטעם אסותא בראשות מנכ"ל הרשת גידי לשץ והנהלת בית החולים אסותא ראשון הציגו לראשי משרד הבריאות את המענה לדוח הבקרה שנעשתה על ידי משרד הבריאות", מסר בית החולים.

עוד נמסר כי "מאז היוודע האירוע, אסותא נמצאת בתהליכי מיפוי, בדיקה ושיפור מתקדמים, בתאום ושקיפות מלאה עם משרד הבריאות , כמו גם פגישה זו שהתנהלה באופן ענייני קונסטרוקטיבי וצופה פני עתיד". למרות הביקורת הקשה, משרד הבריאות לא צפוי לסגור את המחלקה באופן מלא, אלא רק באופן חלקי. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים בית החולים לא התחיל בטיפולים חדשים, בהוראת המשרד.

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
בית החולים אסותא ראשל"צ/ניב אהרונסון

ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות שמובילה את בדיקת הנושא, אמרה בסיום השימוע כי "מעל הכל, טובת המטופלות עומדת לנגד עינינו, כך פעלנו מתחילת הדרך וכך גם נמשיך.עם היוודע האירוע הובלנו בדיקות רחבות ומעמיקות ולאחריהן התחלנו בתהליך של שימוע".

עוד הוסיפה מזרחי וסיפרה על השימוע שהתרחש. " בשימוע היו ראשי 'אסותא' והייעוץ המשפטי של בית החולים.הקשבנו לכל ההסברים שניתנו על תיקון הליקויים, ושאלנו שאלות משלימות וביקשנו הגשת מסמכים ותיעוד נוספים". לבסוף הוסיפה ד"ר מזרחי כי הצוות יתכנס עבור קבלת החלטות בתום הדיון, ויודיע ל"אסותא" ולציבור על ההחלטה. כמו כן, אמרה כי עד הודעה רשמית ממסמך הבריאות, אין להסתמך על שמועות.

עוד בוואלה!

המחדל באסותא: 4 זוגות הגישו בקשה לבדיקת הורות לתינוקת מפרשת העוברים

לכתבה המלאה
ד"ר שי גלור מנהל רפואי של  אסותא ראשון לציון בשימוע שנערך במשרד הבריאות בנושא מחדל העוברים, ירושלים 9 בנובמבר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
ד"ר שי גלור מנהל רפואי של אסותא ראשון לציון בשימוע שנערך במשרד הבריאות/פלאש 90, אריה לייב אברמס

לפני כשבוע, בית החולים אסותא ראשון לציון הודיע כי לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות, בבית החולים החלו לפנות ל-22 נשים שטופלו בסמיכות זמנים ומיקום למחדל החלפת העוברים. לדבריהם, הנשים זומנו לפגישה אישית עם צוות מקצועי ש"יספק לכל אחת מהן מידע על הפעולות הננקטות מטעם אסותא ויציע להן ולבני משפחותיהן ליווי מקצועי מותאם למצבן הרפואי".

האירוע החריג נחשף לפני כחודשיים, כשבבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. בעקבות זאת החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. החשד התעורר לאחר שאותה אישה עברה בדיקה גנטית בבית חולים אחר, שבה התגלה כי אין כל קשר גנטי בינה לבין העובר אותו היא נושאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully