וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: התעוזה האיראנית צפויה לגדול - נתניהו יהיה שקול בנוגע לתקיפה

9.11.2022 / 11:00

שר הביטחון סיכם את כהונתו ומתריע מהקשרים בין מוסקבה לטהראן: "תהיה לכך השפעה על כל האזור". לדבריו, לישראל יש את היכולת לתקוף באיראן, אך "צריך לחשוב טוב לפני שימוש בה". בנוסף, הוא הזהיר מהסלמה בהר הבית שתגלוש לעזה ולגזרה הצפונית: "לא תרחיש בדיוני"

גנץ במליאת הכנסת: הייתי פסיק מלהיות כמו רבין - צעקו עלי רוצח רוצח רוצח/ערוץ הכנסת

שר הביטחון בני גנץ מתריע כי "התעוזה האיראנית צפויה לקבל 'בוסט' כתוצאה מהקשרים עם רוסיה והמאבק בין המעצמות. תהיה לכך השפעה על האזור כולו". לדבריו, לישראל יש את היכולות לתקוף באיראן. עם זאת, הוא מעריך כי בנימין נתניהו, שצפוי להיות ראש הממשלה הבא, יהיה שקול בכל הנוגע לאפשרות כזו. את הדברים אמר אתמול (שלישי) בתדריך לקראת סיום כהונתו.

"התחרות מול איראן היא על כל הספקטרום - טכנולוגיה, אקדמיה, מלחמת האש, חלל, העברת אמצעי לחימה לארגוני טרור ועוד", אמר גנץ. "לישראל יש יכולת לפעול באיראן ואנחנו מחויבים להמשיך ולחזק אותה. יש לנו מוכנות, יכולות פיתוח ותהליכים ארוכי טווח שאנחנו מנהלים. צריך להכין את האפשרות הזו וצריך יהיה גם לשקול טוב מאוד את הנושא הזה לפני ביצוע".

עוד התייחס גנץ לשיתוף הפעולה האזורי של ישראל עם מדינות ערביות סוניות מתונות: "צריך לעשות כל מה שניתן כדי לשמר ולהרחיב את הארכיטקטורה האזורית - גם מול איראן, אבל לא רק. היו במערכת הביטחון מעל 200 מפגשים עם נציגי מדינות שונות מאז הסכמי אברהם. לי בעצמי היו עשרות שיחות ומפגשים מול שחקנים באזור, ומאות שיחות מול שחקנים בעולם. כשמתקשרים אחד עם השני יש יכולת להכיר, לשתף יכולות, ולהגיע עד רמה של תרגילים משותפים, שיתוף מודיעיני ונושאים נוספים".

שר הביטחון, בני גנץ במהלך ועידת הארץ 24 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"התעוזה האיראנית תקבל 'בוסט", שר הביטחון גנץ/ראובן קסטרו

בין היתר התייחס גם לדרישת אוקראינה לקבל סיוע ביטחוני מישראל. "אין לנו בסיס ייצור מספיק גדול בשביל זה. ברור שגם אם יוחלט לשנות מדיניות - אי אפשר לרוקן את מערכות ההגנה האווירית שלנו. אלו דיבורים באוויר", אמר שר הביטחון. "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות ולהרחיב, אבל אסור לשכוח שמאחורי אוקראינה עומדת נאט"ו".

גנץ גם התריע מפני הסלמה בהר הבית ושינוי הסטטוס קוו: "אני מקווה שלא נראה רף אלימות גבוה משראינו עד כה, שיתחיל מירושלים ויקרין ליו"ש, עזה, ואולי גם לזירה הצפונית. אולם, נוכח המציאות (ההתבטאויות על ביקורים בהר הבית, א.ב) לא מדובר בתרחיש בדיוני".

על מערכת היחסים שניהל מול יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר גנץ כי "באתי לדבר עם מי שאפשר ולהילחם במי שצריך - וזה לא סותר. הצעדים שהפלסטינים עושים כרגע בהאג ובאו"ם חמורים, פוגעים ביכולת לשפר את המצב באזור, ולא משרתים את האינטרסים שלהם".

עוד בוואלה!

גורמי מודיעין אמריקנים מעריכים: איראן ביקשה מרוסיה סיוע בתכנית הגרעין

לכתבה המלאה
נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. פייסבוק יו"ר הרשות הפלסטינית, צילום מסך
"מדבר עם מי שאפשר ונלחם במי שצריך", אבו מאזן/צילום מסך, פייסבוק יו"ר הרשות הפלסטינית

על רקע הפרסומים לפיהם יבקש ח"כ בצלאל סמוטריץ', במסגרת ההסכם הקואליציוני, לבטל את המנהל האזרחי, אמר גנץ: "אני לא חושב שיש דרך לעשות את זה וזה בוודאי לא נכון. אני חושב שצריך להגדיל את היכולות של הפיקוח ואת התקציבים. צריך גם לפעול בנושא תכנון התשתיות ביהודה ושומרון שלא תואמות את האוכלוסייה שחיה שם - הישראלית והפלסטינית. חייבים להכפיל את כביש 60, חייבים לבנות 14-13 מחלפים שיאפשרו תנועה רציפה גם לפלסטינים".

בנוגע לחוק הגיוס, אמר גנץ כי "בלונג ראן, אי אפשר לחיות על המודל הישן, כי הוא לא רלוונטי לחברה שזה אחוז המתגייסים שלה. מודל השירות הנוכחי אינו בר קיימא וחייבים להגיע למודל אחר ששם את הצבא במקום הראשון ולצדו אפשרויות אחרות כמו שירותי חירום ושירותים חברתיים. בג"ץ חייב להתייחס בקרוב לחוק הגיוס ואני מאוד מוטרד מהכוונה לחוקק פסקת התגברות".

על הצעקות לעברו בכותל אמר גנץ: "מה שמטריד אותי באמת הוא לא העניין הביטחוני - אלא הקיצוניות בחברה הישראלית. הצעקות בכותל הן סימפטום. הקיצוניות בחברה וגם בממשלה מטרידה אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully