וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות האמצע בארה"ב: קרב צמוד בסנאט; הרפובליקנים מובילים בבית הנבחרים

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 8:20

מתוצאות ראשונות וחלקיות של בחירות האמצע בארה"ב עולה כי שתי המפלגות שומרות עד כה על המושבים שלהן בסנאט, שבו הרפבוליקנים זקוקים ל"גניבה" של מושב אחד. בבית הנבחרים מסתמן כי הרפובליקנים הצליחו לקחת עד כה מהמפלגה היריבה 5 מושבים, מה שעשוי להספיק עבור ניצחון

גבעת הקפיטול, וושינגטון הבירה. ויקיפדיה, אתר רשמי
גבעת הקפיטול/אתר רשמי, ויקיפדיה

בחירות האמצע בארצות הברית מסתיימות הלילה (רביעי) ובעשרות מדינות הקלפיות כבר נסגרו. התוצאות הסופיות לא צפויות להתפרסם הלילה, אך מתוצאות ראשוניות שמתפרסמות עולה כי הנשיא ג'ו ביידן עלול לאבד את בית הנבחרים, וכי בסנאט מתנהל קרב צמוד.

על פי התוצאות החלקיות, אף מפלגה עדיין לא הצליחה לזכות במושב שלא היה שלה בסנאט. הרפובליקנים מצליחים ככל הנראה לשמור על מושבי הסנאט של אוהיו, אוקלהומה, איווה, אלבמה, פלורידה, איידהו, קנטקי, מיזורי, לואיזינה, ארקנסו, אינדיאנה, קנזס, דרום דקוטה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. הדמוקרטים, לעומת זאת, שומרים על המושבים בניו יורק, וושינגטון, אורגון, קלפורניה, ורמונט, ניו המפשייר, אילינוי, מרילנד וקונטיקט.

בקרב על בית הנבחרים מסתמן כי הרפובליקנים הצליחו לזכות כבר בחמישה מושבים שהיו עד כה דמוקרטיים, מה שעשוי להספיק כדי לנצח, והם מובילים נכון לשעה זו עם 183 מושבים לעומת 146 של המפלגה היריבה. עוד מסתמן כי המועמד הדמוקרטי במדינת פנסילבניה צפוי לנצח את המועמד הרפובליקני הקיצוני מהמט אוז. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, הידועה בביקורת החריפה שלה כלפי ישראל, נבחרה לכהונה נוספת בבית הנבחרים.

בחירות האמצע בארצות הברית, 9 בנובמבר 2022. רויטרס
בחירות האמצע בארה"ב/רויטרס

בחירות האמצע כוללות גם בחירות למושלי המדינות. מאורה הילי מהמפלגה הדמוקרטית נבחרה למושלת מדינת מסצ'וסטס ובכך תהפוך לאישה הלסבית הראשונה אי פעם בארצות הברית שתכהן כמושלת. במרוץ בארקנסו ניצחה שרה האקבי סנדרס, ששימשה בעבר כדוברת הבית הלבן בעת כהונת דונלד טראמפ כנשיא.

במדינות מפתח כבר מזהירים שעלולים לעבור ימים עד שכל הקלפיות ייספרו - ומרבית הסיכויים הם שארצות הברית לא תדע מי הם המנצחים גם בסוף יום הבחירות. "כשמדובר בפרסום התוצאות, כדאי להפסיק לחשוב על יום הבחירות ולהתחיל לחשוב במונחים של שבוע בחירות", אמר נייתן גונזלס, מייסד הניוזלטר "Inside Election" לרויטרס.

עוד בוואלה!

היום הגדול של הדמוקרטיה האמריקנית: הקלפיות לבחירות אמצע הכהונה נפתחו

לכתבה המלאה
הסנאט האמריקני. ויקיפדיה, אתר רשמי
הסנאט האמריקני/אתר רשמי, ויקיפדיה

ב-10-11 בלילה, שעון ניו יורק, הקלפיות באמריקה התיכונה אמורות להיסגר. למדינת קליפורניה לוקח שבועות לספור את כל הקולות משום שחלק מהקולות מגיעים אחרי ליל הבחירות עצמו. מדינת נבאדה ומדינת ושינגטון מאפשרות גם כן הצבעה מאוחרת, מה שמעכב את פרסום התוצאות הסופיות.

יכול להיות שיעברו שבועות עד שנדע איזו מפלגה תשלוט בסנאט, גם בשל המרוצים הצמודים באריזונה ובג'ורג'יה. למשל, אם המרוץ בג'ורג'יה לסנאט יהיו צמוד מדי, כצפוי, ושום מועמד לא יקבל יותר מ-50% מהקולות, ייערך סבב שני ב-6 בדצמבר, לכן יכול להיות שלא נדע מי ישלוט בסנאט עד אז. הקונגרס החדש מושבע ב-3 בינואר 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully