וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחטה או נסחטה? אשת ראש העיר כרמיאל דוחה את ההאשמות: "מישהו התבלבל"

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 12:26

סוזי קונינסקי, שנעצרה בחשד לעבירות סחיטה של איש עסקים על רקע התמודדותו מול בעלה על ראשות העיר, מסתייגת מהחשדות וטוענת - "מאיימים עליי". "כשראש העיר לא סחיט, עוברים למשפחה שלו", טוענת ומאשימה את המשטרה: "לא עשו כלום, לא סומכת עליהם יותר"

בווידאו: אשת נציג הציבור שחשודה בסחיטה באיומים: אשת ראש העיר כרמיאל/צילום: יואב איתיאל

סוזי קונינסקי, אשת ראש העיר כרמיאל, נעצרה לפני כשבועיים בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים של איש עסקים, וכל זאת כדי להניא אותו מלהתמודד מול בעלה על ראשות העיר בבחירות המקומיות שיתקיימו בשנה הבאה. היום (שלישי) מגיבה לראשונה לפרשה, מוחה על ההאשמות וטוענת כי נסחטה בעצמה.

במשך שבועיים שמרה על שתיקה, שגזרה על עצמה בעצת עורכי הדין שלה בעת מעצרה. בדיון שהתקיים אמש בבית משפט השלום בחיפה לבקשת וואלה וכאן חדשות, שמעה קונינסקי את נטיית לבו של השופט ד"ר זאיד פלאח להתיר את פרסום שמה אותו אסר לפני שבועיים לבקשתה. אז, היא עצמה סימנה לעורכת הדין שלה, תמי אולמן, המייצגת אותה עם עורכי הדין שאדי סרוג'י ושחף אולמן ממשרדה, כי היא מסירה את התנגדותה לפרסום. הפרשה זכתה לעניין מחודש עם פרסום שמות המעורבים, וקונינסקי, עורכת דין בעצמה, דיברה שוב, כשבראשית דבריה היא מבקשת להבהיר כי לאחר מכן - תשוב לסרב לראיונות.

"על הטלפון שלי יש למעלה מאלף הודעות מהיום", היא מגלה כשנשאלת על תגובות שבאו בעקבות הפרסום. "אנשים מחזקים, אנשים מאמינים, אנשים אוהבים ובעיקר מבינים, כיוון שכולם בעיר כרמיאל יודעים מה טיבו של אותו איש עסקים ומי משפחת קונינסקי".

סוזי קונינסקי, רעייתו של ראש עיריית כרמיאל  החשודה בסחיטה של איש עסקים 7 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
"כשראש העיר לא סחיט, עוברים למשפחה שלו". קונינסקי/יואב איתיאל

"עכשיו אני חייבת לחזור לחיים שלי", היא מדגישה, "זה לא שבועיים. זה למעלה משלוש שנים. זה מעקבים אחרינו, זה הטרדות, זה איומים, כי אותו איש עסקים לא הצליח לסחוט את כבוד ראש העיר ומי שרוצה אסמכתאות לכך אז אפשר לבקש מראש העיר. יש המון מסרונים על רוצה את המכרז הזה על ניקיון, אנחנו לא חברים אנחנו כן חברים וכל מיני עניינים מניפולטיביים מזעזעים. וכשראש עיר לא סחיט, עוברים למשפחה שלו".

את השבועיים האחרונים היא מתארת כמסע מאתגר. "המון למידה, הייתי הרבה עם הנכדים", אומרת. "ופתאום אני שואלת את עצמי: סוזי, מה קורה כאן? מישהו התבלבל. מנסחטת, פתאום מבקרים את החיים שלי. אני לומדת לחייך מחדש ואומרת תודה, כי עכשיו הוא יתרחק ממני והחיזור הגורלי הזה יסתיים. לפחות ככה אני מקווה, שהוא יחלים מהמחלה".

היא מרגישה הקלה גדולה בעקבות התרת השם לפרסום, "תחושה של 'בואו תשמעו את הסיפור האמיתי'", מתארת. לדבריה, הייתה ערוכה לחשיפה עוד ביום המעצר. "אני לפני שבועיים רציתי להכנס בלי שום כיסוי, להגיד ' שלום, אני כאן ודי, תשחררו אותי מהחיזור הגורלי הזה", היא אומרת.

"אני מקבלת את מה שעורכי הדין שלי מבקשים ממני לעשות", היא משיבה כשנשאלת מדוע, אם כך, לא נחשפה. היא נרתעת כשהיא נשאלת כיצד הסתדרה עם החיסיון והשתיקה למרות תדמיתה המוחצנת. "המילה מוחצנת אינה נכונה", היא מתעקשת, "למי ששירתה למעלה מ-30 שנה רק נשים בעיר כרמיאל המילה מוחצנת היא קצת בעייתית. כן, אני אישה, אני אישה דעתנית, אני יודעת מה שאני רוצה ואף אחד לא ירמוס אותי ולא את הילדים שלי ובטח לא את הנכדים שלי. כן, אני אמא לארבעה ילדים מובחרים וסבתא לחמישה נכדים וגאה בכל מה שיש לי ותודה לאל".

"חוץ מצבע צהוב אין פה שום דבר"

"המעצר היה חוויה קשה, מטלטלת ובעיקר עצובה", היא משתפת ומבארת, "כמי שנסחטת ומאויימת, שהגישה עשרות תלונות במשטרת ישראל מלוות בראיות, פתאום אני מוצאת את עצמי נדרשת להסביר איזו קלישאה, עוד איזה שירבוב. איך מתחילים להסביר את זה ומאיפה מתחילים? איש עסקים רוצה להתמודד? שייתמודד! מי אומר לו לא? הייתי ממליצה ליח"צ שלו שהוא מחזיק כבר כמה שנים שיראו כמה הוא ישר, כמה הוא טוב, כמה הוא יכול להשפיע. אבל בעיר כרמיאל אף אחד לא מתבלבל".

על הפרשייה עצמה או על החקירה היא לא יכולה ודומה שגם לא רוצה. "אני מנועה", היא מתנצלת והודפת כל שאלה בכיוון, "אני בטוחה שהרשות החוקרת הבינה מי נגד מי, מי המאוימת, מי הנסחטת, ושחוץ מצבע צהוב אין פה כלום ושום דבר".

לא ברור מאיפה היא שואבת את הביטחון הזה. "יש חשדות, חשדות מבוססים", אמרה היום בדיון נציגת יאח"ה, רפ"ק חלי עמר כשענתה לשאלות השופט ד"ר זאיד פלאח במהלך הדיון בעניינה, "הראיות נגד המשיבה (קונינסקי - י"א) לא התפוגגו".

"אז הם אמרו", היא מנגד הודפת את אמרות המשטרה בבית המשפט, כשהיא נשאלת על כך, "הרי הם לא הביאו שום ראייה, הרי כולנו מכירים את הרשות החוקרת".

"מישהו ניסה לסחוט אותו עם תמונה שלו מתנשק עם מישהי"

היא לא משתפת מה חושב בעלה ראש העיר על הפרשיה. "אני לא יודעת על מה הוא נחקר. כבוד ראש העיר מכיר את אשתו, והכל בסדר", היא אומרת. היא מכחישה את הדיבור בעיר שהיא למעשה מנהלת את הפוליטיקה המקומית ומתריסה, "מי שאומר את זה הוא אותו איש עסקים שמפיץ שמועות. אני נולדתי בכרמיאל. כרמיאל מאד חשובה לי, אבל מה לעשות שאני אישה עסוקה ואני עובדת כל היום. אני צריכה להתנצל שאין לי זמן לפוליטיקה? אם זה הרגע להתנצל על זה אז אני מתנצלת. אין לי זמן להתעסק בפוליטיקה. אני כן אחבק אנשים, אני כן אוהבת את התושבים ואני כן אוהבת את כרמיאל".

היא מוסיפה להימנע גם מלומר את דעתה על חדירה לפרטיותו של אדם כחלק מהמאבקים הפוליטיים העירוניים. במקום זאת, מזכירה את מה שהיא עצמה חוותה לדבריה. "אתה מתבלבל", היא עונה, "אליי נכנסו הביתה עם רחפן. זו הטקטיקה של אותו איש שמתלונן עליי. מה היה לו לחפש בבית שלי עם רחפן שרכש? מה עובדים שלו עשו שם? אני לא יושבת לצד פארק שם כולם מעלים רחפנים. מה החוקר הפרטי שהוא משלם לו משכורת עושה אצלי במשרד?".

היא נמנעת גם מלתת הצהרה כללית על מה היא חושבת על חדירה לפרטיותו של אדם כחלק מהמאבקים הפוליטיים העירוניים ובמקום זאת מזכירה את שהיא עצמה חוותה לדבריה, "אתה מתבלבל", היא עונה, "אלי נכנסו הביתה עם רחפן. זו הטקטיקה של אותו איש שמתלונן עלי. מה היה לו לחפש בבית שלי עם רחפן שרכש? מה עובדים שלו עשו שם? אני לא יושבת לצד פארק שם כולם מעלים רחפנים. מה החוקר הפרטי שהוא משלם לו משכורת עושה אצלי במשרד?"

ובכל זאת, לנסוע אחר מישהו שנסע עם מישהי?

"זה שוב ההוא שאמר להוא, שאמר להוא עם ההוא שהיא ביקשה", היא מדגישה. "מעולם לא עשיתי עבירה פלילית וכנראה שבגילי המופלג אני גם לא אעשה. אם מישהו ניסה לסחוט אותו עם איזו תמונה שהוא מתנשק עם מישהי אז שייכנסו לפייסבוק וייראו מי האדם. לא צריך לנסוע ולטוס סביב לגלובוס. אפשר לראות את הדברים בכרמיאל. את ארון השלדים של אותו איש עסקים הוא לא יצליח לסגור דרכי".

"בטוחה שאיש לא יבחר באותו איש עסקים, כולם מכירים אותו בכרמיאל"

"אני לא פוליטיקאית ולא יודעת לומר איזו השפעה תהיה לפרשייה הזו", היא אומרת במענה לשאלה בנושא, "מה שצריך להיות יהיה. אבל, אני בטוחה שאיש לא יבחר את אותו איש עסקים מאחר וכולם מכירים אותו בעיר כרמיאל. מי שיבחר בו זה אולי היח"צ שלו שלא גר בעיר, החוקר שלא גר בכרמיאל וכל הבוטים והדמויות הפיקטיביות שגם הם לא גרים בכרמיאל".

סוזי קונינסקי. יואב איתיאל
"אף אחד לא ירמוס אותי". קונינסקי/יואב איתיאל

היא מפליגה בהטחת טענות כלפיו גם במישור התנהלותו האישית וגם זו הציבורית: "בהערת אגב, ב-2014 הוא ברח מהאופוזיציה. הוא היה מספר שתיים או שלוש ברשימה של קונינסקי. כי הוא פחד מאיזו גברת שהיום הם חברים. אז יופי טופי. בכל הפרשיות - אותו איש עסקים מעורב. הפלא ופלא. אז הם בטוחים שהבטן הרכה של כבוד ראש העיר מר משה קונינסקי אלה אשתו והילדים. איך אמרתי היום בתום הדיון? אני אעמוד איתן, אני חזקה, המשפחה שלי חזקה, מה שצריך להיות יהיה והכל בסדר".

את הלקח שלה היא מפיקה בנוגע להתנהלות המשטרתית. "מה שבטוח הוא שאני לא אגיש יותר תלונות במשטרת ישראל. אני לא סומכת עליהם יותר. מדצמבר 2021 יש להם תלונות שלי והם לא עשו כלום. התוצאה היא בומרנג - ואני מוצאת את עצמי חשודה. ברוכים הבאים למדינת ישראל". לגבי הפרקליטות ובית המשפט אומרת קונינסקי, "בוא ניתן לאנשים לעשות מה שהם יודעים ואני בטוחה שהיום הם יחקרו נכון". היא טוענת, "אותו איש עסקים הוליך אותם שולל. היום הם מבינים". אשת ראש העיר מוסיפה, "מעבר לשיימינג הנוראי, מי שמכיר אותי יודע מי אני ומה אני, מכירים את המשפחה שלי ויודעים איזה ערכים אני התחנכתי עליהם וגדלתי עליהם".

"אנחנו נקווה שהתיק ייסגר מחוסר אשמה ונקווה שזה יהיה בתקופה הקרובה על מנת שזה לא יפריע לבעלה בבחירות", אומרת עורכת הדין תמי אולמן, "גם אין לנו ספק שלבעל אין שום קשר לפרשה ואין לנו ספק שגם לה אין קשר לפרשה. היא זו אשר התלוננה לפני כחדשיים ימים לגבי אותה פרשייה שהיא הנסחטת והיא הקורבן". לדבריה, "משטרת ישראל נרדמה בשמירה ומרגע שאותו אדם הגיש תלונה כנגדה מיד הם פעלו, עצרו אותה בשש בבוקר, הביאו אותה להארכת מעצר באחת עשרה בלילה, מה שלא נעשה עם אף פושע במדינת ישראל. הדיון נמשך עד אחת לפנות בוקר ואני רוצה לומר שההתנהלות של המשטרה בעיניי מזעזעת".

מטעמו של איש העסקים, פעיל הציבור בכרמיאל, נמסר: "הפרסום חושף טפח משורה של אירועים חמורים שחלקם עוד ייחשף בתקופת הזמן הקרובה. בחודשים האחרונים משפחתי ואני אוימנו ונסחטנו על ידי בעלי כוח, שנהגו כעבריינים, מטעמו של איש ציבור בכיר בכרמיאל. אותם עצורים, ביקשו לא רק להכפיש את שמי ולפגוע בתא המשפחתי שלי, אלא להתערב במערכת הבחירות הקרובה בכרמיאל ולמנוע את התמודדותי לראשות העיר. מדובר בסחיטה פלילית חמורה ביותר, שנועדה לפגוע ברצון הבוחר ולשמר אינטרסים כלכליים ופוליטיים בעיר כרמיאל. משפחתי ואני בחרנו שלא להיסחט ושלא להירתע, ופעלנו להגשת תלונה מידית למשטרת ישראל, שפעלה במהירות וללא דופי".

מהמשטרה נמסר: "החקירה נגד הגברת קונינסקי נפתחה לאור היותה חשודה עם נוספים במעורבות במעשה חמור של סחיטה באיומים, והחקירה בעיצומה. באשר לתלונתה שלה, הרי שהיא מטופלת במשטרה ללא כל קשר לחשדות העומדים נגדה. מעבר לכך לא נוכל להוסיף פרטים לאור החקירה, שכאמור עודנה מתנהלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully