וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג בוועידת האקלים במצרים: "האקלים הוא בראש סדר יומה של ישראל"

נשיא המדינה משתתף בוועידה העולמית לצד נשיא מצרים, מלך ירדן, ר"מ בריטניה ועוד. טרם ההמראה הגדיר את ועידת האקלים כ"אירוע היסטורי" וקרא "לעשות הכול כדי לתרום את שלנו להצלת האנושות". השרה זנדברג: "יש עוד עבודה רבה, נושיט יד לשיתופי פעולה אזוריים וגלובליים"

בווידאו: פגישתם של הרצוג עם מלך ירדן, עבדאללה/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת היום (שני) בשארם א-שייח' שבמצרים, שם משתתף בוועידת האקלים לצד נשיא מצרים ומנהיגים מכל העולם - בהם מלך ירדן, ראש ממשלת בריטניה, נסיך מרוקו וראש ממשלת צ'אד. במסגרת השתתפותו, יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם משתתפי הכנס ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בוועידה.

בפגישתו של הרצוג עם מלך ירדן, עבדאללה השני, דנו השניים בין היתר בשיתוף הפעולה המשולש בין ירדן, איחוד האמירויות וישראל בנושא אנרגיה ומים ובפרויקט הירדן הדרומי לשיקום נהר הירדן. כמו כן, דנו השניים בהמשך קידום היחסים בין המדינות ובנושאים אזוריים שונים.

אל הרצוג הצטרפו גם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, השרה לחדשנות אורית פרקש הכהן והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג'. גם ראש הממשלה יאיר לפיד היה אמור להצטרף למשלחת, אך בצל הפסדו בבחירות ביטל את השתתפותו בוועידה. נציגי קק"ל הצטרפו גם הם לוועידה, שם יציגו טכנולוגיות מתקדמות שפיתחה ומחקר מקיף בנושאי ייעור, מאגרי מים וחקלאות.

הנשיא יצחק הרצוג נוחת בוועידת האקלים במצרים, 7 בנובמבר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות להצלת האקלים". הרצוג נוחת במצרים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם ההמראה, הנשיא הרצוג הגדיר את ועידת האקלים כ"אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות להצלת האקלים של כדור הארץ". הוא אמר, "המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו 'מזרח תיכון מתחדש' בו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים". הוא טען כי "האקלים הוא בראש סדר יומה של מדינת ישראל" וקרא "לעשות הכול כדי לתרום את שלנו להצלת האנושות".

עם הגעתו קיבל את פני הרצוג נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. בהמשך נפגש הנשיא עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד; אחר כך ייפגש עם ראש ממשלת נורווגיה, יונס גר סטיורה; ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק; מלך ירדן, עבדאללה השני; נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו; ונשיא מייקרוסופט העולמית, בראד סמית'.

עם השייח' מוחמד בן זאיד דן הנשיא הרצוג על שיתופי פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות בענייני אקלים, ובהתפתחויות האזוריות במזרח התיכון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל בפתח ועידת האקלים בשארם א שייח׳ על ידי נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, ומזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, 7 בנובמבר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"נושיט יד לשיתופי פעולה אזוריים וגלובליים". הרצוג נפגש עם נשיא מצרים ומזכ"ל האו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם ועידת האקלים המשרד להגנת הסביבה ביצע סקר ממנו עלה כי רוב הישראלים מודאגים ממשבר האקלים. השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג מסרה כי "הציבור נושא עיניו לעבר ממשלות העולם ומצפה שיפגינו מנהיגות אל מול משבר האקלים ויבצעו שינוי, מתוך דאגה לעתיד הכדור. ישראל מגיעה לוועידה השנה בשארם א-שייח' במצב טוב מהשנה שעברה, אולם יש עוד עבודה רבה. בוועידה נציג את ההישגים הישראלים ונושיט יד לשיתופי פעולה אזוריים וגלובליים כדי לבנות חוסן אקלימי משותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully