וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צמצום צריכת הבשר לשני המבורגרים בשבוע עשויה להציל את כדור הארץ"

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 12:44

על פי מחקר חדש, קצב בירוא היערות חייב לרדת במהירות; הפסקת השימוש בפחם צריכה להיעשות בקצב מהיר פי שישה לעומת הקצב הנוכחי; ותעשיות כבדות כמו מלט ופלדה עדיין לא מצמצמות את פליטות גזי החממה שלהן בקצב מהיר דיו

צריכת הבשר צריכה להצטמצם לשני המבורגרים בשבוע, והתחבורה הציבורית צריכה להתרחב בקצב מהיר פי ששה לעומת הקצב הנוכחי, אם העולם רוצה להימנע מההשלכות הקשות ביותר של משבר האקלים, כך על פי מחקר חדש.

המחקר, שכותרתו State of Climate Action 2022 report , בחן את ההתקדמות הגלובלית לפי 40 קטגוריות קריטיות להפחתת פליטות גזי החממה ב-50% עד 2030. התמונה שעלתה היתה עגומה, על פי מחברי המחקר. קצב בירוא היערות חייב לרדת במהירות; הפסקת השימוש בפחם צריכה לקרות בקצב מהיר פי שישה לעומת הקצב הנוכחי; ותעשיות כבדות כמו מלט ופלדה עדיין לא מצמצמות את פליטות גזי החממה שלהן בקצב מהיר דיו.

בנוסף, יש לשמר על הצמיחה המהירה בתחום האנרגיה המתחדשת ובתחום כלי הרכב החשמליים. באופן כללי, על פי המחקר, רק מחצית מהקטגוריות נמצאות בדרכן לעמוד בהתחייבות של קיצוץ הפליטות.

הקטגוריות המדאיגות ביותר הן השימוש בגז שעולה בקצב מהיר בזמן שיש לצמצם את השימוש בו לטובת אנרגיות מתחדשות; תחום ייצור הפלדה שאינו מאמץ בקצב הנדרש טכנולוגיות לצמצום פליטות; קצב בירוא יערות המנגרובים לטובת חקלאות; הנסיעות במכוניות פרטיות; והפליטות המזהמות מחקלאות.

שריפות יער במחוז מריפוסה בקליפורניה, יולי 2022. GettyImages
גל חום הוביל לשריפות ענק בקיץ/GettyImages
צילומי לווין של נאס"א מאים את ההשלכות של גל החום הקיצוני באנגליה ששבר שיאים של 40 מעלות, יולי 2022. טוויטר, אתר רשמי
מאגרי מים התייבשו בשל מזג האוויר הקיצוני/אתר רשמי, טוויטר

לדברי אני דסגופטה, מנכ"ל המכון למשאבים עולמיים וממחברי המחקר, הדגיש את מזג האוויר הקיצוני שלו היינו עדים השנה. "העולם היה עד להרס שנגרם בשל התחממות בת 1.1 מעלות צלזיוס בלבד. כל חלקיק מעלה משנה במאבק להגן על תושבי הכדור. אנחנו רואים התקדמות חשובה במאבק נגד שינוי האקלים אך אנחנו לא מנצחים בכל מגזר", הוא אמר.

ביל הייר, מנכ"ל קליימט אנליטיקס, שסייע בחיבור המחקר, הזהיר מפני השימוש הגובר בגז בעבור חשמל. "מה שמדאיג במיוחד הוא העלייה בייצור חשמל מגז למרות הזמינות של חלופות בריאות וזולות יותר", הוא אמר. "המשבר המתמשך כתוצאה מהקורונה והמלחמה באוקראינה הוכיח עד כמה אנחנו תלויים בדלקי מאובנים, מה שמזיק לאקלים אך גם לסכנות ביטחוניות וכלכליות".

הדוח, של סיסטמס צ'יינג' לאב, קואליציה של אנליסטים וקרנות צדקה, הצביע גם על כמה התפתחויות חיוביות. ייצור אנרגיה סולארית צמח בכמעט 50% ב-2019-2021; אחת מתוך עשר מכוניות הנוסעים שנמכרו ב-2021 היתה חשמלית, פי שניים לעומת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully