וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האקלים: מזג אוויר קיצוני ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 14:51

בספרד וצרפת סובלים מאביב עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל, בהודו ובפקיסטן גל חום שנמשך מאז מרץ שובר שיאים היסטוריים - ובארצות הברית טורנדו נדיר פקד את מדינת מישיגן בזמן שבבוסטון בוושינגטון נשברים שיאי חום

בווידאו: טורנדו בגרמניה ובמישיגן ארה"ב/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

שינוי האקלים משפיע על העולם כולו. טמפרטורות גבוהות מהרגיל פוקדות את ספרד וצרפת, בגרמניה תועד טורנדו עוצמתי, בארצות הברית סובלות עשרות מדינות מגל חום היסטורי, ובמדינת מישיגן בארצות הברית מתו שני בני אדם בסופה נדירה.

בספרד ובצרפת נרשמו טמפרטורות גבוהות ב-10-15 מעלות צלזיוס מהממוצע בשל אוויר חם ויבש שהגיע מצפון אפריקה. בדרום מערב צרפת נרשמו בסוף שבוע טמפרטורות גבוהות מ-35 מעלות צלזיוס. בספרד הגיעו הטמפרטורות בעיר קורדובה ל-37.2 ובאזורים אחרים ל-40 מעלות.

גל חום, ניו דלהי, הודו. AP
גל חום, ניו דלהי, הודו/AP

בהודו ובפקיסטן סובלים האזרחים מגל חום מתמשך. 51 מעלות נרשמו בעיר ג'ייקובאבאד - הטמפרטורה הגבוהה ביותר עד כה ב-2022 בעולם כולו. בבירת הודו דלהי נרשם בשבוע שעבר שיא של 49.2 מעלות בגל החום החמישי שפוקד את המדינה מאז מרץ. הודו רשמה את מרץ החם ביותר ואת אפריל השלישי החם ביותר ב-122 שנה. פקיסטן חוותה את אפריל החם ביותר אי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גלחום, דלהי, הודו. AP
גלחום, דלהי, הודו/AP

על פי מחקר חדש של השירות המטאורולוגי הבריטי, גל החום שובר השיאים בצפון הודו ופקיסטן עוצמתי פי מאה מהממוצע רק בשל שינוי האקלים שנגרם בשל בני האדם. הטמפרטורות הקיצוניות שהחלו במרץ, שברו שיאים באזור ואילצו מיליונים לסגל את תנאי המחיה והעבודה .

על פי המחקר, ללא השפעות של שינוי אקלים, גל חום כזה אמור לקרות פעם בכל 312 שנה. אם לוקחים בחשבון את ההשפעות של שינוי האקלים, טמפרטורות כה גבוהות צפויות כעת בכל 3.1 שנים. עד סוף המאה, הסיכוי לגל חום שובר שיאים עולה לפעם ב-1.15 שנה.

טורנדו בגרמניה

בצד אחר של העולם, ציקלון סובטרופי נדיר פקד את אורוגוואי ואת דרום ברזיל. לפחות שני בני אדם נהרגו. בדרום ברזיל, 200 אלף בתים ועסקים נותרו ללא חשמל. הציקלון גם איפשר לאוויר קר להיכנס לאזור באופן בלתי צפוי, וטמפרטורות נמוכות של כמעט אפס מעלות נרשמו בצפון ארגנטינה כמו גם בהרים בדרום מזרח ברזיל.

בגרמניה, טורנדו עוצמתי הותיר שובל של הרס מאחוריו במערב המדינה, כמו גם הרוג ועשרות פצועים. על פי הרשויות בעיר פאדרבורן, הרוחות הגיעו ל-130 קמ"ש, גגות התעופפו ועצים קרסו. גם בעיר ליפשטאט נרשם נזק כבד בשל הטורנדו.

טורנדו בגרמניה

ובארצות הברית, אדם נהרג בטורנדו נדיר שפקד את צפון מישיגן אתמול (שבת) והרס את הקרוואן שבו התגורר. יותר מ-40 אנשים נפצעו בעיירה גיילורד שמונה 4,200 בני אדם. אלפי בתים נותרו ללא חשמל. מושלת מדינת מישיגן גרטשן ויטמר הכריזה על מצב חירום.

טורנדו, מישיגן, ארצות הברית, 22 במאי 2022. AP
טורנדו, מישיגן, ארצות הברית, 22 במאי 2022/AP

טורנדו במישיגן

יתרה מכך, עשרות מדינות בארצות הברית החלו את סוף השבוע עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל, בזמן שגל חום שהחל בדרום ובמערב, מתפשט גם מזרחה. ערים רבות בחוף המזרחי ירשמו טמפרטורות שוברות שיאים, כולל וושינגטון (35.5 מעלות) ובוסטון (34 מעלות). מנגד, בהרי הרוקי ובמישורים הגדולים צפויות טמפרטורות שמזכירות את החורף בשל זרם סילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully