וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לא חוזר בו: "היה מחדל של השב"כ והוא לא לוקח אחריות"

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 10:02

עורך דינו של הסוכן "שמפניה" תקף בריאיון ב-103FM את דברי סמוטריץ' ואת שותפו, בן גביר: "אין מדינה בעולם שמי ששב"כ מגדיר כיעד שצריך לפקח עליו, יישב בממשלה". בצלאל סמוטריץ' השיב לביקורת בפוסט בפייסבוק: "אין שום קונספירציה"

סמוטריץ' בטקס לזכרו של רבין בכנסת: "שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו"/ערוץ הכנסת

עורך דינו של הסוכן אבישי רביב ("שמפניה") כינה את דבריו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על השפעתו של שב"כ על רצח רבין "דברי נבלה" ואמר, "זה דלק על הקונספירציה". בריאיון ב-103FM טען היום (ראשון) עו"ד איתן פלג כי "אין בין שב"כ לאבישי שום חילוקי דעות בעובדות, השירות יודע מה אבישי נתן ועשה, את הכול כולם יודעים".

הוא סיפר כי מאז נאומו של סמוטריץ' במליאת הכנסת לזכרו של יצחק רבין הוא ב"סערת רגשות". אמש, יו"ר הציונות הדתית טען, "לא רק ששירותי הביטחון לא מנעו את הרצח - הם עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו". עו"ד פלג אמר, "אני מכיר את הסיפור של רביב לפני ולפנים. כל החומר היה אצלי, חקרתי את כל אנשי השירות שהעידו (...). הדבר הזה לא ייתכן, אין מדינה בעולם שמי שהשירות מגדיר כיעד שצריך לפקח עליו, יישב בממשלה".

בהמשך, תקף עורך הדין גם את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "אחד כזה יהיה שר? יש הבדל בין רצון העם לכנסת לבין רצון העם לתפקידים בממשלה. רצון הציבור איננו שאדון בן גביר יהיה שר לביטחון פנים. אם זה רצון הציבור, נתניהו אינו רשאי למלא אותו".

בהמשך דיבר דביר קריב, בכיר בשב"כ לשעבר, ותקף גם הוא את דברי סמוטריץ'. "אני די מזועזע הבוקר, זה מאוד מטריד אותי", הודה. "הדברים האלה הם הבל הבלים, הם מסוכנים מאוד, אין בהם שמץ של אמת, הוא אומר ששירות הביטחון הכללי רצח את רבין ושמדינת ישראל רצחה את עצמה".

קריב, שהיה מפעיל סוכנים בחלק משירותו ושימש בתפקיד ביחידה לסיכול טרור לא-ערבי בימי הרצח, אמר כי סמוטריץ' "לוקח את הגוף הכי ממלכתי, ואומר שהוא רצח את ראש הממשלה. הוא גם אומר שזה לא קרה במקרה, אלא משהו מכוון ששב"כ עשה".

עוד בוואלה!

סמוטריץ' האשים: שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"מתדלק קונספירציות". סמוטריץ'/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הבכיר לשעבר הודה כי "היו תקלות בהפעלת הסוכן רביב, אם הוא היה אומר את כל מה שהוא יודע על עמיר, יכול להיות ששב"כ היה מסתכל עליו בעיניים יותר חדות. הוא לא ידע שהוא הולך לרצוח את רבין". לאחר מכן, הזדעק: "לבוא ולטעון ששב"כ עשה זאת בכוונה? לבוא מעל במת הכנסת, ביום רצח רבין?", הוא התייחס לסמוטריץ' והמשיך, "הוא עולה ומפיץ קונספירציות הזויות, האיש הזה מייחס לעצמו יומרה של להיות שר ביטחון. רביב זוכה בצדק, הייתה טעות להעמידו לדין. גם הדברים שאמר שהם אמת ולא דיווח, היו יכולים לסמן את עמיר כדבר יותר קיצוני, ואולי אם היה מספר את כל מה שידע, היינו יכולים למנוע את הרצח. רביב לא ידע שעמיר רוצה ומנסה לרצוח את רבין, הוא ידע דברים אחרים שהוא לא דיווח".

"שירות הביטחון הכללי לא מתנער מזה שמדובר בכישלון הכי גדול של השירות מיום הקמתו ועד היום", הודה קריב. "לבוא ולומר שאנחנו בהפעלת שמפניה עשינו מניפולציות בכוונה כדי לעודד רוצח - זה פשוט נורא. זה לומר ששב"כ נשלח לרצוח ראש ממשלה. אני אומר שמחנה הימין הקיצוני אשם ברצח רבין, הוא עודד את הרוצח. הרוצח אמר שמי שעמד מאחוריו זה העם ששלח אותו, כך הוא הרגיש".

יגאל עמיר בדיון על תנאי מאסרו ינואר 2010. ג'יני
"כן, היה מחדל של השב"כ". יגאל עמיר בדיון על תנאי מאסרו בשנת 2010/ג'יני

סמוטריץ השיב לביקורת כלפיו ואמר: "אין שום קונספירציה - הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא. ‏כן, היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות. ‏התקשורת כדרכה שוב מעוותת ומסלפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully