וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הודיע לנשים המטופלות באסותא: ביה"ח לא יבקש צווי הורות נוספים

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 17:30

המשמעות היא שהבדיקות היזומות לאיתור ההורים הביולוגיים של התינוקת בפרשת מחדל ההפרייה - יופסקו. לנשים נאמר שיוכלו להגיש עצמאית צווי הורות כדי לבדוק את ההתאמה לתינוקת, אולם ביהמ"ש עשוי לא לאשר זאת כדי לא להקשות על הוריה. משרד הבריאות לא הכחיש את הדברים

בווידאו: משרד הבריאות הודיע לנציגות הנשים המטופלות באסותא: ביה"ח לא יבקש צווי הורות נוספים/מערכת וואלה!

בפגישה שהתקיימה הבוקר (ראשון) במשרד הבריאות בירושלים בין נציגות המטופלות באסותא לד"ר הגר מזרחי, נאמר להן כי הן יכולות להגיש צווי הורות עצמאית מבית המשפט, ובכך לדרוש את הבדיקות הגנטיות של התינוקת סופיה, אך בית החולים אסותא יפסיק ליזום את הבקשות לצווים מצידם. המשמעות היא שמשרד הבריאות אישר כי הבדיקות היזומות לאיתור ההורים הביולוגיים בבית החולים ייפסקו. הפגישה נערכה במשרד הבריאות בירושלים לאחר שהנשים הגיעו למקום כדי להפגין בעקבות הפרשה.

בשבוע שעבר צוות הבדיקה של בית החולים העביר למנכ"ל המשרד את המלצותיו מהן עולה כי לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה ולכן צריך להפסיק את החיפושים היזומים. במידה וכל אישה תבקש צו הורות פרטי, סביר להניח שבית המשפט לא יאשר כדי לא להעביר את התינוקת וההורים הטריים מהמורות נוספות. הנשים המטופלות שוקלות לבקש בקשה מאוחדת להמשך הבדיקות כיוון שכך ישנו סיכוי גדול יותר לאישור הבדיקות על ידי בית המשפט.

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
מסתמן כי אסותא לא יבקש צווי הורות נוספים מביהמ"ש/ניב אהרונסון

בפגישה הנשים ביקשו מד"ר מזרחי לבצע בדיקות מקיפות לעוברים המוקפאים באסותא כדי לדעת האם לא נעשו עוד טעויות. ד"ר מזרחי הסבירה לנשים כי הם בודקים מה האפשרויות אך בדיקה של העוברים המופקדים יכולה לפגוע בהם במהלך תהליך ההפשרה, כך שהן יצטרכו לחשוב על הסיכונים שבכך. הנשים החליטו להתייעץ עם מומחה גנטי גם בנושא הזה.

בתגובה ממשרד הבריאות בעקבות הפגישה, לא הוכחשו הדברים. "השלב הראשון היה תחקיר מידי של צוות רחב ומקצועי שכלל מנהלי יחידות מקצועיות מהתחום הקליני, המעבדתי והתפעולי, שערך בדיקה מעמיקה ביחידת ההפריה החוץ הגופית באסותא ראשון לציון", נכתב. "משהסתיים השלב הראשון ולא נמצאו ההורים הביולוגיים של התינוקת, החלה את עבודתה ועדת בדיקה שהמנדט והסמכויות שלה נרחבות ואינן רק על הארוע באסותא, על כן ייתכן שעבודתה תמשך מספר חודשים. משרד הבריאות עושה ויעשה כל שנדרש על מנת לסיים את הבדיקה המקיפה מהר ככל שניתן ומבלי לפגוע באיכותה.
הוועדה צפויה לסיים את עבודתה עד סוף השנה".

התינוקת סופיה נולדה ביום רביעי בשבוע שעבר, ואמה שנשאה אותה ברחמה העניקה לה את השם סופיה. מוקדם יותר באותו שבוע בדיקה גנטית שנעשתה לבני הזוג שנחשדו כהוריה, שללה את הקשר ביניהם לתינוקת. לאחר הלידה הועדה שמינתה אסותא לבדיקת הפרשה קבעה כי לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה שגרמה למחדל.

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully