וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע עשרות אירועי פשיעה לאומנית, בצה"ל חוששים שהטרור היהודי יבעיר את הגדה

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 11:23

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד המרכז קראו למפקדי הגדודים באזור לגלות מעורבות ולעצור או לעכב אזרחים במידת הצורך. אך, למרות הנחישות של הפיקוד הבכיר בצה"ל, בשטח הדברים נראית אחרת: לפני נתונים שהגיעו לידי וואלה, בחודש האחרון דווחו למעלה מ-130 אירועי פשיעה לאומנית

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בשומרון בהתפרעות נגד פלסטינים. 22 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל אביב כוכבי כינס אתמול (חמישי) את מפקדי הגדודים בצה"ל בבסיס פלמחים בכדי לדון על התהליכים בזירה הפלסטינית. מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס התייחס למרכיבי הלחימה ואף הניח דגש לערכים בלחימה.זאת, לאחר שנתוני צה"ל הראו כי יש עלייה באירועים פשיעה לאומנית של יהודים כנגד פלסטינים.

כאמור, בחודש האחרון דווחו למעלה מ-130 אירועי פשיעה לאומנית ברחבי יהודה ושומרון, במהלכם נפצעו 27 פלסטינים ובמוקד שתי גזרות: שכם ורמאללה. אחד האירועים הבולטים כלל תקרית בשכם במהלכה פרץ חיכוך אלים שכלל ידוי אבנים הדדי בין יותר ממאה פלסטינים לעשרות ישראלים סמוך לשער מקורות.

במקרה נוסף בכפר קוצרה הוצתה משאית פלסטינית ונשרפו שלושה לולים שכללו עשרות אלפי עופות. כמו כן, דווח על ירי ופציעת שני פלסטינים. בגזרת רמאללה דווח על פשיעה לאומנית בתחום החקלאי במהלכה 16 מתיישבים שרפו מטעים פלסטינים סמוך לאל מועייר.

מתנחלים רעולי פנים תוקפים גבר פלסטיני בן 50 סמוך להתנחלות אש קודש, 3 באפריל 2021. יש דין, צילום מסך
מתנחלים רעולי פנים תוקפים גבר פלסטיני/צילום מסך, יש דין

בצה"ל טוענים כי אירועי הפשיעה הלאומנית עלולים להצית את שטחי יו"ש ולגרור את הציבור הפלסטיני, שרובו מאופק למרות התקופה הנפיצה, לרחובות עד כדי פגיעה אסטרטגית בישראל. מפקד פיקוד המרכז והרמטכ"ל הדגישו בפני מפקדי הגדודים את החובה להקפיד על ערכי צה"ל, להיות מעורבים באירועי חיכוך ובמידה הצורך לעכב, ואף לעצור את המעורבים.

עוד הדגיש מפקד פיקוד המרכז פוקס שכדי לטפל באירועים על המפקדים להיות מלפנים ולשמש דוגמה לפקודים במוקדי החיכוך. "חייל ומפקד לא יכולים לעמוד מנגד. עליהם לרוץ ולמנוע אירועים ואם צריך לעצור אנשים", אמר האלוף פוקס למפקדי הגדודים.

יהודה פוקס. דובר צה"ל
״חייל ומפקד לא יכולים לעמוד מנגד", יהודה פוקס/דובר צה"ל

מנתונים של מערכת הביטחון עולה כי בכל שנת 2022 נפתחו במשטרת ישראל 110 תיקי חקירה בגין פשיעה לאומנית, לעומת 79 בשנת 2021. בנוסף, הוגשו 31 כתבי אישום בשנת 2022 לעומת 22 בשנת 2021. 106 אזרחים עוכבו או נעצרו, לעומת 51 בשנת 2021. 8 אזרחים נעצרו עד תום הליכים לעומת 5 בשנת 2021, ואלוף פיקוד מרכז חתם על 61 צווים מנהלים בשנת 2022, לעומת 27 בשנת 2021.

גורמים בצה"ל דחו את הביקורת על כך שאינם ממהרים לעצור אזרחים ישראלים בגין פשיעה לאומנית ואירועי אלימות וטענו כי רק בחודש האחרון נעצרו מספר אזרחים שהועברו לאחריות המשטרה, ששיחררה אותם לאחר שיחת אזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully