וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה בייצור מטענים, סוחר נשק ומגייס פעילים: זה מנהיג גוב האריות שחוסל בשכם

ודיע אל-חוח, שהנהיג את החוליה משכם שביצעה עשרות פיגועי ירי, היה היעד המרכזי למבצע הלילי הנרחב. הדירה המאובטחת בה התגורר בלב הקסבה, שימשה כמפקדת הארגון. בין היתר, דאג אל-חוח לקשר עם חמאס, שמימן את הפעילות. לאחרונה פרסם פוסט שבו כתב "אמות לפני שאכנע"

בווידאו: רכב עולה באש שלפי דיווחים פלסטינים צה"ל תקף במהלך פעילות בשכם/לפי סעיף 27א' לרשתות חברתיות

מנהיג ארגון "גוב האריות", ודיע אל-חוח, שחוסל הלילה בשכם על ידי כוח צה"ל, היה היעד המרכזי למבצע הנרחב של ימ"מ ושב"כ. הדירה בה התגורר בקסבה של שכם, בה אותר הלילה יחד עם פעילים נוספים של הארגון, שימשה כמפקדה עבור "גוב האריות".

תחום ההתמחות העיקרי, של אל-חוח, בן 31 בעל עבר פלילי, היה סחר באמצעי לחימה, ייצור מטעני חבלה ומטעני צינור. הוא סיפק נשקים ותחמושת לשאר חברי החולייה, עסק בגיוס פעילים צעירים, ובעיקר דאג לקשר עם חמאס שמהווה את מקור המימון העיקרי לפעילות של החוליה.

מפקד "גוב האריות" שחוסל הלילה. ללא, אתר רשמי
צופה בכל המצלמות בקסבה, שולט בכל נקודה בשטח. מנהיג גוב האריות בדירה שבה חוסל/אתר רשמי, ללא

אל-חוח, שהיה פעיל ברשתות החברתיות, ונהג לאחרונה להעלות סרטונים ופוסטים לטיקטוק ולפייסבוק. לפני כשבועיים פרסם פוסט בו כתב "אמות לפני שאכנע". בתחילת השבוע תועד בהלווייתו של חברו הטוב לארגון, תאמר כילאני, שחוסל בסיכול ממוקד כשהתפוצץ אופנוע.

עוד בוואלה!

הכיתור של הימ"מ והטיל לדירה: המבצע נגד "גוב האריות" בשכם, שלב אחר שלב

לכתבה המלאה
מבצע בשכם, אל -חוח 

25 באוקטובר 2022. ללא, אתר רשמי
ודיע אל-חוח/אתר רשמי, ללא
כילאני ואל-חוח. ללא, אתר רשמי
אל-חוח וכילאני, שחוסל בתחילת השבוע/אתר רשמי, ללא

בתוך כך, פרטים חדשים התגלו על המבצע הלילה. גורמים במערכת הביטחון מספרים כי שב"כ והימ"מ המתינו לטעויות שיעשו חברי ההתארגנות "גוב האריות". אחד האתגרים היה לא רק ללכוד את אל-חוח בדירת המסתור שלו, אותה חשב מנהיג הארגון כי צה"ל לא מכיר, אלא גם להוציא אל הפועל את הפשיטה בזמן שיש מינימום חמושים ותצפיתנים באזור, וזאת כדי לאפשר את השלב הראשון של החדירה למתחם הבנוי.

לדברי גורמי הביטחון, הדירה של מפקד 'גוב האריות' שחוסל הלילה ממוקמת בשכונת אל-יאסמינה בקסבה של שכם במבנה ישן, צפוף ומוקף מבנים. המבנה כולל עשרות מצלמות מכל הכיוונים, לרבות לכניסה לדירה. על המצלמות מפקחים המשך כל שעות היממה פעילי "גוב האריות" כדי להתריע מפני כניסה של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים וכוחות צה"ל.

פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בשכם נגד תשתית הטרור של גוב האריות שכם, 25 באוקטובר 2022. רויטרס
ההרס בדירה בה הסתתר אל-חוח, הבוקר/רויטרס
פוסט שכתב אל חוח. ללא, אתר רשמי
פוסט שפרסם אל-חוח לאחרונה ובו כתב: "אמות לפני שאיכנע"/אתר רשמי, ללא

במעגל השני הפעילו פעילי הארגון תצפיתנים על הגגות כדי לדווח על כל תנועה חשודה. רשת הסייענים של גוב האריות דיווח על כניסת הכוחות הרכובים, אך הם לא ידעו שהכוחות העיקריים לפעולה כבר ניצבים בפתח הדירה, שמיקומה נבחר בקפידה בלב האזור הצפוף, כדי להקשות על כל מי שינסה לחדור אליה. כמוכן, המפקדים דאגו לא להצטלם בתוכה ולא לחשוף עליה פרטים כדי לשמור אותה כ"סוד", למרות הפעילות שלהם ברשתות החברתיות.

גורמים במערכת הביטחון הסבירו כי היו שני מוקדי עשן במהלך המבצע הלילה: האחד היתמר מהדירה כתוצאה ממטעני חבלה וחומרים כימיים שהיו במקום ושימשו לייצור המטענים והשני כתוצאה ממטעני חבלה שהתפוצצו בתוך הרכב של המפקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully