וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהג'יפ הצבאי לקרב יריות בתוך הקסבה של שכם: תיעוד דרמטי מחיסול בכירי גוב האריות

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 17:50

בתיעוד מקסדת לוחם הימ"מ נראים הלוחמים מתקדמים בחושך ברחבי העיר העתיקה כשמעל ראשיהם נשמע ירי כבד. בפעילות פשטו הכוחות על דירת מסתור ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של תשתית הטרור "גוב האריות", וכן נהרג מנהיג ההתארגנות ודיע אל-חוח

בוודיאו: תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ- כך סוכל ראש תשתית הטרור "ערין אלוסוד"("גוב האריות")*/צילום: דוברת המשטרה

תיעוד דרמטי מהמבצע הלילה בקסבה בשכם פורסם היום (שלישי), בו נראים הלוחמים מתקדמים בחושך ברחבי העיר תוך שירי כבד נשמע מעל ראשיהם. בפעילות פשטו כוחות מג"ב וצה"ל על דירת מסתור בקסבה, ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של תשתית הטרור "גוב האריות", וכן חיסלו את מנהיג ההתארגנות ודיע אל-חוח.

"לוחמי הימ"מ בפעילות משותפת עם כוחות צבא והכוונה מדויקת של שירות הביטחון הכללי, סיכלו הלילה יעד מרכזי ופגעו בתשתית הטרור שביצעה לאחרונה שורת פיגועים לעבר יעדים ישראלים", מסר מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן. "הודות לפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים, שהתמודדו באומץ לב עם ירי החמושים שבוצע לעברם, הצליחו הכוחות לבצע את המשימה בהצלחה".

פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בשכם נגד תשתית הטרור של גוב האריות שכם, 25 באוקטובר 2022. רויטרס
ההרס בדירת המסתור לאחר הפשיטה, הלילה/רויטרס

בנוסף לאל-חוח, עוד ארבעה פלסטינים נהרגו בפשיטה של כוחות הביטחון בשכם, ועוד 22 נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה. במבצע השתתפו 140 לוחמי צה"ל, ימ"מ ושב"כ.

המבצע החל בסביבות השעה 00:30 בלילה בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בשב"כ וקבלת אישור סופי לתחילתו על ידי שר הביטחון. חצי שעה לאחר מכן החלו חילופי האש בין כוחות הביטחון שנכנסו לעיר לבין חמושים פלסטינים שנקראו לזירה, במהלכם הכוח ירה טיל מטאדור לעבר דירת המסתור.

עוד בוואלה!

הכיתור של הימ"מ והטיל לדירה: המבצע נגד "גוב האריות" בשכם, שלב אחר שלב

לכתבה המלאה
פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בשכם נגד תשתית הטרור של גוב האריות שכם, 25 באוקטובר 2022. רויטרס
זירת הפעילות המבצעית בשכם, הבוקר/רויטרס

בעקבות הפעילות בשכם, פלסטינים ברחבי העיר ובמוקדים שונים בשומרון יצאו לרחובות כדי לתמוך בגוב האריות. במעבר סאלם הסמוך לג'נין כוח של סיירת גולני סיכל ניסיון של חמושים להגיע לשכם. במקביל, כוח של סיירת גבעתי סגר את הצירים המרכזיים בדרך לשכם כדי למנוע תגבורת של חמושים, וספג אש עזה מהם.

לאחר שעה של קרבות קשים, שני מוקדי עשן היתמרו מעל הקסבה - אחד מהדירה שהתלקחה מהטיל והשני מרכב של חמושים שניסה להגיע אליה ונפגע מאש צה"ל. גורם ביטחוני אמר כי "המטענים שהתלקחו ברכב היו מיועדים לביצוע פיגועים בעורף מדינת ישראל ונגד חיילים ביהודה ושומרון". המבצע הסתיים בסביבות 03:30, אז יצאו כוחות הביטחון משכם, ללא נפגעים.

  • עוד באותו נושא:
  • שכם
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully