וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל קבע סופית: נשים ישולבו בלוחמה בטנקים

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 13:51

בתום הליך בחינה שארך כשנתיים וכלל תקופת הכשרה ותקופת פעילות מבצעית, הרמטכ"ל כוכבי קבע כי מערך הלוחמות בטנקים ימשיך, וכי נשים ישובצו באופן קבוע בלוחמה בטנק כחלק מחיל הגנת הגבולות. צה"ל פירט כי הלוחמות ואנשי הצוות עמדו בכל הקריטריונים המקצועיים והמבצעיים

בווידאו: צה"ל קבע סופית - נשים ימשיכו ללחום בטנקים/דובר צה"ל

לוחמות ישרתו בטנקים בגבולות באופן קבוע - כך קבע היום (חמישי) הרמטכ"ל אביב כוכבי, בתום הליך בחינה שארך כשנתיים וכלל תקופת הכשרה ותקופת פעילות מבצעית. מעתה, נשים ישובצו באופן קבוע בלוחמה בטנק כחלק מחיל הגנת הגבולות.

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצותיו של מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי ולאור שיקולים מקצועיים ומבצעיים ובהתאם לצורכי הצבא, לאחר שהלוחמות עמדו בהצלחה בקריטריונים שהוגדרו מראש. ההתנסות כללה שלושה מחזורי גיוס והכשרה מלאים, מטירונות ועד פיקוד, ותקופה של שנה בפעילות מבצעית בגבול מצרים.

לוחמות בטנקים, 27 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
עמדו בכלל הקריטריונים המבצעיים. לוחמת בטנק/דובר צה"ל

צה"ל פירט כי הלוחמות ואנשי הצוות עמדו בכל הקריטריונים המקצועיים שהוצבו בפניהם, לאחר העתירה לבג"ץ נגד צה"ל: הצליחו בפעילות המבצעית, שמרו על מוטיבציה להמשך התנדבות במסלול, לפיקוד ולקצונה. כמו כן, שיעור הנשירה של הלוחמות לא חרג מהמקובל בקרב לוחמות במערכים אחרים. בשלב זה ישנן לוחמות בארבעה טנקים בגבול מצרים, וכעת פלוגת הטנקים תהווה חלק ממערך חיל הגנת הגבולות.

הרמטכ"ל כוכבי אמר כי הוא "סומך על לוחמות הטנקים שיבצעו את משימת ההגנה בגבולות, באופן מקצועי ובהצלחה רבה, ויהוו חלק משמעותי במאמץ המבצעי של צה"ל".

לוחמות בטנקים, 27 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
עומדות ברף הפגזים הממוצע. לוחמות בטנק/דובר צה"ל

לאחר החלטת הרמטכ"ל, על צה"ל להשלים עבודות מטה, בעיקר בתחום התשתיות ושירותי הגדוד. בנוסף, בצה"ל שואפים לדייק את הפעילות של הלוחמות בתעסוקה מבצעית בגבולות - גבול מצרים ובעתיד ירדן. בצה"ל אישרו כי בראשית התוכנית הניסיונית לפני כשנתיים היו תוצאות פחות טובות בשטח, מאחר וההיערכות של צה"ל לא היו מספקות. כיום, הן עומדות ברף הממוצע של כל חיל השריון: פגז ראשון תוך שש שניות וחצי, ופגז שני תוך ארבע שניות וחצי, בדומה ללוחמים גברים. עם זאת, מהמסקנות עלה כי יש פער בין משך הזמן בפעילות מבצעית שבשגרה ובין פעילות מבצעית בחירום, כמו תמרון במבצע.

עד כה התגייסו לצה"ל ארבע מחלקות של לוחמות בטנקים, שלוש מהן בתעסוקה מבצעית. בנובמבר הקרוב יתגייסו בנות נוספות כלוחמות שריון במערך הגנת הגבולות. בשלב זה ישנן שתי קצינות ושלוש צוערות בבה"ד 1 כחלק ממערך הלוחמות, ועד היום הוכשרו 26 מפקדות טנקים. ישנה עתירה נוספת לבג"ץ, של נשים שמבקשות לשרת בצה"ל כלוחמות בחטיבות מתמרנות בשריון, חי"ר ויחידות מיוחדות, ולא רק בחיל הגנת הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully