וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן הטיל סנקציות על אזרח ישראלי: "ניסה לשבש את הבחירות במולדובה עבור רוסיה"

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 19:04

הממשל האמריקני הטיל סנקציות על אילן שור, אזרח ישראלי המחזיק גם באזרחות מולדובית, עומד בראש מפלגה פרו-רוסית ועומד מאחורי הפגנות נגד הממשלה במדינה בשבועות האחרונים. שור מתגורר בישראל תקופה ארוכה. פקיד בכיר: ארה"ב עדכנה את ישראל מראש על הסנקציות

גן משחקים בקייב נפגע מטיל, 10 באוקטובר 2022/רויטרס

הממשל האמריקני הטיל היום (רביעי) סנקציות על אילן שור, אזרח ישראלי שמחזיק גם באזרחות מולדובית, שעומד בראש מפלגת "שור" הפרו-רוסית במולדובה ושעומד בשבועות האחרונים מאחורי הפגנות נגד הממשלה במדינה. לפי פקיד בכיר, ארצות הברית עדכנה את ישראל מראש על הכוונה להטיל סנקציות נגד שור. פקיד ישראלי בכיר אמר כי שור גר בישראל כבר תקופה ארוכה ומבוקש במולדובה ע"י הרשויות.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן מסר בהודעה שפרסם כי הסנקציות הוטלו על שור כיוון שהוא אחראי ומעורב בנסיון לשבש את הבחירות במולדובה מטעמה של ממשלת רוסיה. בלינקן מסר כי שור הרוויח כספים רבים ב-2014 כתוצאה ממזימת הלבנת הון שקשורה לגניבה של מיליארד דולר מבנקים במולדובה.

אילן שור, אזרח ישראלי מולדובי שממשל ארה"ב הטיל עליו סנקציות. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"עבד עם אוליגרכים מושחתים". אילן שור/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

"שור עבד עם אוליגרכים מושחתים ועם גורמים שיושבים במוסקבה כדי לערער את היציבות הפוליטית במולדובה וכדי לחתור תחת הנסיון של מולדובה להגיש מועמדות לחברות באיחוד האירופי", טען בלינקן בהודעה שפרסם.

הטלת סנקציות אמריקניות נגד אזרחים ישראלים היא אירוע חריג. בשנים האחרונות הוטלו סנקציות אמריקניות נגד האלוף במילואים ישראל זיו בשל פעילותו בדרום סודאן. הסנקציות האלה הוסרו בסופו של דבר. ישראלי נוסף נגדו הוטלו סנקציות אמריקניות הוא איש העסקים דן גרטלר על פעילותו בקונגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully