וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה גינתה את טענת "הפצצה המלוכלכת" של רוסיה

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 14:29

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר בשיחת טלפון עם עמיתו הבריטי בן וואלאס כי הוא מודאג מ"פרובוקציה אפשרית שמערבת את השימוש בפצצה מלוכלכת" מצד אוקראינה. ארצות הברית אמרה כי היא "דוחה כל תירוץ רוסי להסלמה"

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס

אוקראינה גינתה היום (שני) את הטענות הלא מבוססות של רוסיה כי קייב אולי תשתמש ב"פצצות מלוכלכות" - פצצה קונבנציונלית שמוסיפים לה פסולת גרעינית או חומרים רדיואקטיביים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי משמעות הדבר היא שרוסיה בעצמה מתכוננת למתקפה עם פצצות מלוכלכות. בעלות הברית של אוקראינה פטרו גם כן את הטענה, וארצות הברית אמרה כי היא "דוחה כל תירוץ רוסי להסלמה".

טנק רוסי נכנע בחרסון

תיעוד כניעת טנק רוסי באזור חרסון. 5 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר את הדברים בשיחת טלפון עם עמיתו הבריטי בן וואלאס. הוא אמר כי הוא מודאג מ"פרובוקציה אפשרית שמערבת את השימוש בפצצה מלוכלכת".

ביום ראשון, שויגו ערך שורה של שיחות טלפון עם שרי הגנה של ארצות הברית, צרפת וטורקיה כדיל הביע את חששה של מוסקבה. הוא לא סיפק ראיות להאשמות שלו. זלנסקי בתגובה האשים את רוסיה בכך שהיא "המקור של כל מה שמלוכלך במלחמה הזאת". לדבריו, רוסיה מאיימת על העולם "באסון רדיואקטיבי" בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה בדרום אוקראינה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שרידי מל"ט מתאבד איראני מדגם שהאד-136 בקייב, אוקראינה, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
שרידי מל"ט בקייב/רויטרס

רוסיה שיגרה אתמול טילים ומל"טים לעבר מיקולייב ואמרה כי המלחמה מתקרבת ל"הסלמה לא נשלטת". מיקולייב מרוחקת 35 ק"מ מצפון מערב לקו החזית של חרסון, המחוז הדרומי שעשרות אלפים מתושביו קיבלו הוראה מרוסיה להתפנות "כדי להציל את חייהם" מפני מתקפה של צבא אוקראינה.

על פי המושל האזורי, אוקראינה הצליחה ליירט 14 מל"טים מתאבדים רוסיים במהלך הלילה. ויטלי קים גם אמר כי רוסיה תקפה עם טילי S-300, ואחד מהם פגע בבניין בן חמש קומות.

הכוחות הרוסיים נסוגים מחלקים בחזית בשבועות האחרונים ורשויות הכובשות מפנות אזרחים עמוק יותר לתוך שטח רוסיה, לפני מתקפה אוקראינית שרבים סבורים כי תצא לפועל בחרסון. חרסון היא הבירה של מחוז חרסון וממוקמת על גדת נהר דניפר. היא נחשבת לשער הכניסה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה ב-2014. כ-25 אלף אנשים פונו מהאזור מאז יום שלישי שעבר, על פי סוכנות הידיעות "אינטרפקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully