וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב: רשת האנרגיה לא תשרוד את החורף אם הפליטים ישובו הביתה

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 11:34

סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירנה ורשצ'וק אמרה בראיון כי מגזר האנרגיה והתשתיות האוקראיני חלש מדי בשל נזקי המלחמה מכדי לספק לכולם חשמל וחימום בימות החורף הקפואים. "אם יש לכם אפשרות כזאת, לעת עתה, העבירו את החורף מחוץ למדינה"

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס

סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירנה ורשצ'וק ביקשה מאוקראינים שברחו מהמדינה למדינות אחרות בעקבות הפלישה הרוסיה, לא לשוב עדיין הביתה, כך על פי דיווח של NBC ניוז.

בראיון לערוץ, אמרה ורשצ'וק: "אני מבקשת מכם לא לשוב, אנחנו חייבים לשרוד את החורף". היא הוסיפה כי מגזר האנרגיה והתשתיות האוקראיני חלש מדי בשל נזקי המלחמה מכדי לספק לכולם חשמל וחימום בימות החורף הקפואים. "אם יש לכם אפשרות כזאת, לעת עתה, העבירו את החורף מחוץ למדינה".

בשבועות האחרונים טילים ומל"טים רוסים פגעו פגיעה אנושית בתשתיות ובמערכות אספקת האנרגיה באוקראינה. לדברי קייב, כ-40% ממערכת החשמל במדינה ניזוקה וכי על התושבים להתכונן להפסקות חשמל שיימשכו ימים או אפילו שבועות.

7.7 מיליון פליטים

הפגיעה בתשתיות מגיעה על רקע עלייה במחירי המזון והאנרגיה ברחבי אירופה, שם נמצאים מיליוני פליטים אוקראינים. לדברי ורשצ'וק, הרשת "לא תשרוד" אם כל הפליטים יחזקו, והמצב עלול עוד להחריף. "לשוב לכאן כעת זה לסכן את עצמכם ואת הילדים שלכם", היא הוסיפה.

על פי נתונים עדכניים של סוכנות הפליטים של האו"ם, יותר מ-7.7 מיליון פליטים מאוקראינה מבקשים מקלט ברחבי אירופה. בפולין, הגובלת עם אוקראינה במערב, נמצאים 1.4 מיליון פליטים. בבריטניה 138 אלף אוקראינים נרשמו למקלט זמני.

תושבי חרסון מפונים מהעיר. רויטרס
תושבי חרסון מפונים לשטח רוסיה/רויטרס
תושבי חרסון מפונים מהעיר. רויטרס
תושבי חרסון מפונים לשטח רוסיה/רויטרס

בשטח נראה כי הכוחות הרוסיים מכינים את עצמם ל"קרב הקשה ביותר" עד כה במחוז הדרומי חרסון, אמר גורם רשמי בכיר בקייב. הכוחות הרוסיים ספגו פגיעה קשה בשבועות האחרונים בניסיונם להמשיך להחזיק בבירת המחוז חרסון שאותה כבשו לפני שמונה חודשים.

הרשויות בתמיכת רוסיה הורו לתושבים להתפנות לגדה המערבית של נהר דניפר, אך אולקסיי ארסטוביץ', יועץ לנשיא זלנסקי, אמר כי אין סימן לכך שהצבא הרוסי מתכונן לעזוב את העיר. "הרוסים מתארגנים מחדש ומתחזקים" הוא אמר. "המשמעות היא שהם לא מתכוונים לסגת. נהפוך הוא, הקרב הקשה ביותר יתרחש בחרסון".

מתוך ארבעת המחוזות האוקראיניים שרוסיה סיפחה באחרונה, חרסון היא בעלת החשיבות האסטרטגית הגדולה ביותר. היא שולטת בנתיב היבשתי היחיד לחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully