וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 10 ברח עם משפחתו מהמלחמה באוקראינה - ונדרס למוות בירושלים

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 18:31

יואל דוד לנאו נדרס למוות על ידי משאית ברחוב שדרות שרי ישראל שבירושלים, לאחר שנמלט מהמלחמה באוקראינה ועלה לארץ. אביו, שליח חב"ד בקייב, התבשר על מותו של בנו בעודו בחו"ל. הלווייתו של הבן תתקיים הלילה בבירה

בן 10 נהרג מפגיעת משאית בירושלים. 26 באוקטובר 2022/צילום קבוצת מדברים תקשורת

ילד בן 10 נדרס למוות היום (רביעי) על ידי משאית בשדרות שרי ישראל בירושלים. ההרוג, יואל דוד לנאו, נמלט יחד עם משפחתו מהמלחמה באוקראינה ועלה לישראל. אביו, שליח חב"ד בקייב, התבשר על מותו של בנו בעודו בחו"ל. הלווייתו של הבן תתקיים הלילה בירושלים.

צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו. המשטרה החלה לחקור את נסיבות התאונה. רבקה, חובשת במד"א שהגיע למקום סיפרה, "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית סובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

יואל דוד לנאו, נדרס למוות בירושלים. באדיבות המשפחה
יואל דוד לנאו/באדיבות המשפחה
בן 10 נהרג מפגיעת משאית בירושלים. 26 באוקטובר 2022. מד"א
זירת תאונת הדרכים/מד"א

על פי עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2022 נהרגו 22 ילדים בתאונות דרכים - ילד אחד הרוג בכל שבועיים בממוצע. בשנת 2021 נהרגו 27 ילדים בתאונות דרכים, 12 מהם נהרגו כאשר הלכו ברגל. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. מסוכן להיות ילד במדינת ישראל. בכל שנה כ-30 ילדים נהרגים בתאונות דרכים - כיתת לימוד שלמה שנמחקת מנוף חיינו. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו בשיוויון נפש, כפי שהם מתקבלים על ידי המדינה שמשלימה איתם שנה אחר שנה". הוא הוא הוסיף, "מדינת ישראל לא עושה מספיק כדי לשמור על הילדים של כולנו בכביש. הגיע הזמן להפסיק להאשים את הילדים ולקחת אחריות. חייבים לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים מרובי ילדים כמו בתי ספר, גני משחקים ומתנס"ים. חייבים להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים במוסדות החינוך בכל שכבות הגיל. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל והגיע הזמן לשים את הבטיחות שלהם בראש סדר העדיפויות".

מוקדם יותר היום חמישה בני אדם נפצעו בהתנגשות רכב בסופרמרקט ברחוב אלטלף ביהוד. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי כשכולם היו בהכרה. מתיעוד מהאירוע היה נראה הרכב הפוגע עומד במרכז החנות, כשמסביב נראה הנזק הרב שנגרם במקום והמולת אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully