וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג של מילצ'ן מעיד בבית המשפט: "נקנו לזוג נתניהו מעילי ותיקי יוקרה"

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 11:29

יונתן חסון עלה על דוכן העדים במשפט נתניהו, וציין כי מילצ'ן ופאקר היו מודעים "במאה אחוז" לרכישות הסיגרים, השמפניות ומוצרי היוקרה. "מילצ'ן היה מודע לכל דבר הכי קטן שיוצא מהבית, פאקר ידע על הנושא בכלליות"

בווידאו: הדס קליין על דוכן העדים במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

הנהג של ארנון מילצ'ן מעיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כחלק מהדיון בתיקי האלפים. הנהג, יונתן חסון, ציין כי "רוב הדברים שנקנו זה שמפניות וסיגרים, היו גם דברים אחרים בודדים כמו מעילים ותיקי יוקרה". הוא טען כי הדס קליין אמרה לו שהיא התבקשה לקנות את המוצרים על ידי מילצ'ן או פאקר, או שהיא דיברה עם שרה נתניהו. "הסיגרים שקניתי היו מיועדים למר נתניהו", הוסיף.

לשאלת השופט, האם מילצ'ן ופאקר היו מודעים לשמפניות ולסיגרים, השיב חסון כי הם היו מודעים "במאה אחוז". "מילצ'ן היה מודע לכל דבר הכי קטן שיוצא מהבית, הכי קטן שנקנה דרכו. פאקר ידע על כל הנושא הזה, ביקש לא ליידע אותו בכל דבר קטן".

יונתן חסון, הנהג של מילצ'ן מעיד במהלך תיק 1000 בבית המשפט המחוזי בירושלים  
24 באוקטובר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"הסיגרים שקניתי היו מיועדים למר נתניהו". הנהג של מילצ'ן/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

חסון פירט לגבי סוג הסיגרים שנרכשו. לדבריו, מדובר בסיגרים מסוג פרטגס וקוהיבה. סיגר בודד של קוהיבה עולה בערך 400 שקל, וסיגר פרטגס קרוב ל-200 שקל. לדברי חסון, סכום הקנייה עמד על כ-8,000 שקל. לשאלה למי היו מיועדים הסיגרים ענה חסון: "למר נתניהו".

חסון התבקש לספר על הביקורים של מילצ'ן במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. "כל הסיפור שלי בתוך הביקורים היה להסיע את מילצ'ן לבלפור ולהסיע שמפניות", הוא ענה, "את חלקן הוא היה לוקח בצידניות עם קרח, נפגש עם שרה, נפגש עם ביבי. בחלק מהפעמים הוא לקח איתו סיגרים". כאשר נשאל כמה פעמים הסיע את מילצ'ן לבלפור ענה חסון: "ואוו, בערך 15 פעמים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה נתניהו. תומר נויברג, פלאש 90
שמפניות, סיגרים ומעילי יוקרה. הזוג נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

בהמשך אמר חסון: "היו כמה פעמים שבמקום לנסוע לבלפור, הונחיתי לנסוע לבית בקיסריה. את חלק מהדברים הבאתי לראש האבטחה שם. במקרה אחד ספציפי הגעתי מהבית של ג'יימס פאקר לבית של הזוג נתניהו וראש האבטחה הכניס אותי פנימה. הבאתי שני ארגזי שמפניה. ביבי פתח לי את הדלת. היה אירוע נוסף שפאקר בא לביקור בבית בקיסריה, ונכנסנו והבאנו שמפניות, סיגרים ואוכל לתוך הבית של הזוג נתניהו. הבאנו גם אוכל שיהיה להם לארוחה".

ב"כ הפרקליטות קרן צבירן שאלה את חסון אם היה אלכוהול נוסף שהובא למשפחת נתניהו. "במקרים בודדים הבאנו טקילה וקונאטרו", ענה חסון. צבירן שאלה מה הוא יודע לגבי המעילים וחסון ענה שהוא לא קנה אותם, אבל החזיר אותם לחנות, כי מידותיהם לא התאימו. לדבריו, כאשר הגיע לבלפור, ב-90 אחוז מהמקרים הוא המתין במכונית. במקרים אחרים הוא נשאר במטבח.

צבירן שאלה את חסון איזו נגיעה יש לו לעניין התכשיטים ששרה נתניהו קיבלה לכאורה. "כשהתחלתי לעבוד ב-2011, הדס שלחה פקס עם סקיצה של תכשיט", סיפר חסון. "היא לא אמרה לי שום דבר, אלא אמרה לי לקחת את זה לסטודיו במושב היוגב. מעולם לא אספתי את התכשיט הזה בחזרה. אחר כך, עם הזמן, הדס אמרה לי שזה תכשיט שמיועד לשרה נתניהו".

צבירן שאלה מה ידוע לחסון על התכשיט ביחס לאיאן מוריס, עוזרו של פאקר? חסון ענה: "בירושלים במצודת דוד, איאן אמר לי שארד איתו לחנות במלון, לחפש תכשיט לקנות לשרה. הוא לא מצא שם ואמר שהוא הולך לממילא. אמרתי לו שאני לא ממשיך איתו. אני יודע שהדס הזדכתה על התכשיט בירושלים". כשנשאל איך הוא יודע את זה, הוא אמר שהיא עצמה ספרה לו את זה, כאשר קיבלה את הזיכוי מהחנות.

ג'יימס פאקר. ShutterStock
"הבאנו אוכל שיהיה להם לארוחה". ג'יימס פאקר/ShutterStock

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully