וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד על הכוונת": הדס קליין העידה - נוני מוזס התקשר להזהיר מתחקיר על יאיר נתניהו

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 12:28

פרקליטו של נתניהו, המשיך לחקור את יועצתו לשעבר של מילצ'ן. "אני רציתי לעצור את התחקיר", הודתה ואמרה כי לא היו שיחות נוספות בהן המוציא לאור של ידיעות אחרונות התקשר כדי להזהיר מתחקירים. עורך הדין דרש בהמשך לראות את הודעותיה, וקליין השיבה: "אני לא הנאשמת"

בווידאו: הדס קליין על דוכן העדים במשפט נתניהו/צילום: רוני כנפו

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, המשיך לחקור היום (ראשון) את הדס קליין, לשעבר יועצתו של ארנון מילצ'ן. הוא שאל אותה על כך שסיפרה בחקירה שנוני מוזס, המוציא לאור של ידיעות אחרונות, התקשר אליה להזהיר על תחקיר עיתונאי שעושים על יאיר נתניהו וג'יימס פאקר "סיפרת בחקירה על שיחה שקיימת עם מר מוזס - 'הוא הרים לי טלפון ואמר, הילד על הכוונת'".

קליין השיבה, "נוני אמר לי שהוא מחבב את פאקר באופן אישי, אני רציתי לעצור את התחקיר".

‏חדד: "מר מוזס סיפר על התחקיר? מי העיתונאי?".
‏קליין: "לא, שום דבר, לא זוכרת, זוכרת את הדבר הזה כמרכז השיחה".
‏חדד: "היו עוד שיחות כאלה, שהוא התקשר להזהיר?".
‏קליין: "לא".

בהמשך סיפרה קליין נפגשה עם עורך דינו של מילצ'ן, שמייצג עכשיו את נתניהו בעז בן צור ויועץ האסטרטגי רונן צור ודיברו על הכותרות שיווצרו בעקבות החשדות בתיק 1000. "בן צור רצה שאני אתראיין לעובדה ורונן צור ואני עמדנו איתן ואמרנו לא נעשה את זה. בעז משך אותי לפגוש את אילנה דיין בתוך המשרד, אילנה חיכתה לי בחדר הישיבות של בעז ולא דיברתי איתה מילה על זה".

המשך עדותה של הדס קליין בתיק 1000 
בבית המשפט המחוזי, ירושלים 13 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מוזס הזהיר את מילצ'ן". קליין/פלאש 90, יונתן זינדל

עורך הדין חדד ניסה לבדוק אם קליין שוחחה עם נהגו של מילצ'ן, יונתן חסון, שגם נחקר במשטרה על החשדות או על התכשיטים שניתנו לשרה נתניהו. קליין הכחישה את הדברים, וקליין ביקש לראות את הודעות הטלפון שלה. על כך השיבה קליין: "למה שאני אתן לך את ההודעות אני נאשמת במשפט פה? אל תגזים".

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully