וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס קליין: היה לנו שם קוד, ידענו שהמתנות לשרה נתניהו זה לא דבר תקין

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 17:47

עו"ד חדד הציג את ההוצאות האישיות של מילצ'ן וניסה להראות כי מתנות נרכשו גם עבור אחרים, ולא רק עבור נתניהו. השופטים כעסו: מילצ'ן זכאי לחיים פרטיים. קליין טענה: רכשנו עגילים עבור שרה נתניהו ביותר מ-6,000 שקל. הקפדנו לא לרשום את שמה כי זה לא תקין שתקבל מתנות

בווידאו: הדס קליין על דוכן העדים בחקירתה הנגדית/מערכת וואלה!

הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000 (תיק המתנות), חזרה להעיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים כחלק ממשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. קליין נחקרת על ידי פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד בחקירה נגדית. היא העידה במשך כשעה בדלתיים סגורות.

חדד ניסה להראות שלא רק נתניהו קיבל מתנות בדמות סיגרים ושמפניות ממילצ'ן. לצורך כך הוא עבר על טבלת ההוצאות האישית של מילצ'ן, משם ניסה להראות כי נרכשו סיגרים ושמפניות בעבור אחרים ולא רק בעבור נתניהו.

בנוסף חדד ניסה להראות שטענת הפרקליטות לפיה למילצ'ן לא היה נוח עם גובה ההוצאות אינה נכונה. חדד הציג את הוצאות הבית של מילצ'ן והראה שהוצאו כביכול כספים גדולים לטובת אירוח אורחים רבים מהעולם.

נתניהו, מילצ'ן. אתר רשמי, פלאש 90
נתניהו ומילצ'ן/פלאש 90, אתר רשמי

ההתעקשות של חדד גרמה לו להתנגח עם השופטים.

חדד: כתב האישום מספר סיפור על שמפניה וסיגריות. סיפרו לנו שמילצ'ן היה רגיש להוצאות כאלה ואחרות ואנחנו רוצים להראות את ההוצאות של מילצ'ן.

השופטת פרידמן-פלדמן: מר מילצ'ן זכאי לחיים הפרטיים שלו והעדה לא צריכה לפרט על ההוצאות האלה. הוא יהיה כאן עד ואתה תשאל אותו על הדברים האלה. זה לא לעניין עו"ד חדד. הגשתם את הטבלה של ההוצאות, זה בסדר.

השופט ברעם: מה הגינון רלוונטי?

השופטת פרידמן-פלדמן: אדוני לא ישאל יותר על ההוצאות האישיות של מר מילצ'ן, הגשת את רשימת ההוצאות. החומר לפנינו.

חדד התעקש: הדברים האלה לא נחקרו במשטרה.

הדס קליין יצאה וחדד הסביר לשופטים שהוא רוצה להראות שטבלאות ההוצאות האישיות של מילצ'ן מראות שכשמילצ'ן ופאקר לא נמצאים בארץ, כלל לא נרכשים סיגרים ושמפניות.

ע"ד עמית חדד עם כניסתו לבית המשפט להמשך עדותה של הדס קליין בתיק 1000 
בבית המשפט המחוזי, ירושלים 12 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
התנגח עם השופטים. עו"ד חדד/פלאש 90, יונתן זינדל
המשך עדותה של הדס קליין בתיק 1000 
בבית המשפט המחוזי, ירושלים 12 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
העידה שעתיים בדלתיים סגורות. קליין/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנשאלה קליין על רכישות מסוימות בכסף מזומן, היא הטיחה בעו"ד חדד: ""יש דברים שלא תרצה לשמוע, מה קניתי ב-15 אלף שקל לגברת ולמר נתניהו. יש דברים שלא אמרתי - ראש הממשלה ביקש 3,000 שקל לתיק עור ולטיפ שהוא ביקש".

חדד: "עוד המצאות, אנחנו נראה ביחד מה את ממציאה".

קליין: "זה לא שטויות".

בשבוע שעבר קליין העידה כי מילצ'ן וראש הממשלה יאיר לפיד היו חברים קרובים. לאחר מכן, השף חיים כהן הפריך את טענותיה של קליין בדיון, לפיהן הארוחות שבישל לזוג היו במימון מילצ'ן. "את התשלום לארוחה קיבלנו, כמו שקבענו, מבית ראש הממשלה מתקציב האירוח כמקובל, 198 שקלים לסועד ועוד סכום למלצר", כתב כהן בפוסט בפייסבוק. "בלפור הזמין ובלפור שילם".

חדד המשיך לעבור על טבלת ההוצאות של מילצ'ן והתעכב על שורה בה כתוב אוהל, כשהכוונה היא לאוהל למסיבת יום הולדת שחדד טוען שנערכה לכבוד אמנדה מילצ'ן ושרה נתניהו יחד ואילו קליין טוענת שמדובר ביום הולדת לשרה נתניהו בלבד.

חדד: רשום "אירוע יום הולדת אמנדה וציוד לאירוע יום הולדת אמנדה"

קליין: ומה רצית שנכתוב, יום הולדת לגברת נתניהו? הנהלת החשבונות שלנו צריכה לדעת שאנחנו חוגגים לשרה נתניהו?

חדד: גברת קליין, היה יום הולדת משותף לאמנדה ולשרה, 40 לאמנדה, לכן רוב פאר והדר, ומר מילצ'ן עשה דברים ביחס לאשתו.

בשלב הזה עמית חדד ניסה להוכיח שהמתנות שנרכשו ביום ההולדת הזה היו בעבור אמנדה מילצ'ן ולא בעבור שרה נתניהו, מה שמהווה טובת הנאה אסורה.

חדד: אני אומר לך שהעגילים נרכשו עבור אמנדה מילצ'ן ולא עבור שרה נתניהו.

קליין: ואני אומרת שהייתה מתנה לגברת נתניהו.

חדד: בוא נראה מה מספרות הראיות.

בהמשך הציג חדד מיילים שמראים רכישת שני זוגות עגילים בעלות של 12.5 אלף שקל. קליין טוענת שמדובר בזוג אחד לאמנדה מילצ'ן וזוג אחד נרכש בעבור שרה נתניהו.

הויכוח בין חדד לקליין הוא לגבי "שם הקוד" שקליין טענה שהיה לה מול הנהלת החשבונות. קליין טוענת שהיא לא כתבה באופן מפורש שנרכשו מתנות בעבור שרה נתניהו ולכן היה לה "שם קוד" שבו היא לא כתבה את שמה של שרה נתניהו באופן מפורש, אך היא רמזה לכך.

מנגד, חדד טוען כי מאחר ששמה של שרה נתניהו לא הוזכר הרי שהמתנות לא נרכשו בעבורה או לכל הפחות לא רק בעבורה.

קליין: אנחנו מקפידים שלא לכתוב באופן מפורש את השם של שרה נתניהו שנרכשו בעבורה מתנות כי מבחינתנו זה לא היה תקין לרכוש להם מתנות. ולכן כשכתבתי במייל להנהלת החשבות את המילים "ראתה ואהבה" ביחס לעגילים, זה שם קוד לכך שאחד העגילים נרכש בעבור שרה נתניהו.

במה נאשם נתניהו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!), התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully