וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל העוברים: "ההורים הביולוגיים יבקשו להרחיק את התינוקת מהיולדת"

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 10:25

עורך הדין המייצג את ההורים הטוענים שהם ההורים הבילוגיים אמר ל-103 כי "הילדה צריכה לגדול עם הוריה הביולוגיים והגנטיים". מנגד, פרקליטה של האם ההרה אמר כי "אנו ממתינים לבדיקות" ואמר כי המחדל של בית החולים קשה יותר מה שחשב

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
בית החולים אסותא בראשל"צ/ניב אהרונסון

ההורים הסבורים שהם ההורים הביולוגיים של עוברית המריבה מבית החולים אסותא בראשון לציון אומרים כי יבקשו להרחיקו מהאם ההרה - אם הבדיקה הגנטית שעליה הורה בית המשפט תוכיח זאת.

"הנקודה המרכזית היא לברר מי ההורים הביולוגיים", אמר פרקליטם של ההורים, עו"ד שמואל מורן, בריאיון ל-103. "ילד שנולד צריך שמיסוד ההורות שלו יהיה מיד עם הלידה. כל הבדיקות הגנטיות שאני מכיר הן 99.9%, אין בדיקות שיוצאות 100% אף פעם. הילדה צריכה לגדול עם הוריה הביולוגיים והגנטיים, ואם הלקוחות שלה יהיו ההורים הגנטיים, ודאי שהם יבקשו לקבל אותה ויעשו את כל מה שצריך".

לדבריו, "זה אירוע קשה. חוק הפונדקאות אומר שכשנולד ילד אחרי הפונדקאות הוא נמסר מיד להורים המיועדים, ויש תקופה שבה רשויות הרווחה והעו"סים הם אלה שמקבלים את האחריות. זה לא מקרה קלאסי של חוק פונדקאות. ההורים הגנטיים יבקשו להיות מי שמקבלים את הילדה ומחזיקים בה. אלו החלטות קשות. אם האב הוא האב הגנטי, אין לו מתחרים, הוא היחיד שיקבל מעמד מידי של אב ושל הורה. אם הבדיקה תוכיח שהלקוחות שלי הם ההורים הביולוגיים - אנחנו נבקש להרחיק את העוברית מהיולדת מיד לאחר הלידה", אמר.

עו"ד אסף שרעף, המייצג את האם ההרה, הביא את גרסת מרשתם הבוקר (ראשון) בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM. בהמשך הצטרף לשיחה עורך הדין שמואל מורן, הנמנה עם עורכי דינם של ההורים הסבורים כי הם ההורים הביולוגיים של העוברית, והתייחס גם הוא לפרשה הקשה.

קודם לכן, אמר עו"ד אסף שרעף, המייצג את האם ההרה, כי "אנו ממתינים לבדיקות. אני חייב לומר שלאחר השתתפותי בדיון האחרון הבנתי את עומק המחדל ב'אסותא'". בית החולים לא יודע מימינו ומשמאלו. אני מעריך שהבדיקה תצא שלילית. 'אסותא' לא חשף בפנינו את מלוא תיק הרפואי, הטענה היא שבקשיות שהיו באותו יום הוחלפו הקשיות. אני חושב שמדובר במחדל עמוק יותר".

לדבריו, "בתגובה הראשונה של 'אסותא' אמרו שיש סכנה למאות משפחות, ירדו ל-40 ואז לשמונה. עד היום הלקוחה שלי מבקשת לדעת איפה היה המחדל. 'אסותא' מציינים יום מסוים שלטענתם קרה המחדל, אך אם ביום אחד קרה המחדל ויש שמונה מעגלים הבלאגן חוגג. טענת 'אסותא' היא שמדובר בטעות אנוש של אדם אחד. בית החולים ציין שהם טענו שעשו בדיקה לעצמם והחליטו כרגע לא להמשיך בטיפולים".

הוא הוסיף כי "אני חושב שאין סבירות גבוהה שזה שייך לזוג השני. לזוג שאני מייצג היא לא שייכת, זה באופן חד משמעי. יכול להיות מצב על פי מה שהרגשתי בדיון, שלא יימצאו ההורים הביולוגיים. הלקוחה אומרת שנשאה את העוברית תשעה חודשים ועברה ניתוח מסכן, ועדיין לא ברור אילו ניתוחים הילדה תצטרך לעבור מהרגע שבו תיוולד. לא היה מקרה כזה בארץ, התשובה היא לא חד משמעית. כרגע אין הורים אחרים, אם תוגש בקשה אחרת נתמודד איתה, הלקוחות שלנו מתכוונים לגדל אותה. הציעו ללקוחה שלי לוותר על העוברית, אמרו שאין לה סיכוי לשרוד. היא קיבלה החלטה אמיצה להמשיך את ההריון הזה, והיא לא מתכוונת לוותר על הילדה הזאת".

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully