וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ההרה תערער לעליון על ההחלטה לערוך בדיקה גנטית לקביעת הורי העובר מאסותא

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 12:35

ערעורה מגיע בעקבות הקביעה של ביהמ"ש המחוזי לערוך את הבדיקה באופן מידי. אם הממצאים אכן יראו שישנה התאמה בין העובר לזוג ההורים הנוסף, יתקיים משפט שייקבע מי יהיו ההורים שיגדלו את התינוקת. בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים לסגור את המחלקה באסותא בה התרחש הבלבול

בווידאו: בית החולים אסותא ראשון לציון/צילום: ניב אהרונסון

האם ההרה תערער לעליון בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בלוד, שקבע היום (רביעי) כי יש לערוך בדיקה גנטית מידית כדי לקבוע מי הם הורי העובר בבית החולים אסותא בראשון לציון. "בית המשפט המחוזי טעה טעות חמורה כשהחליט לאפשר את הבדיקות, ולא לקח בחשבון את זכויות האם הנושאת", מסרו עורכי דינה של האם, גלית קרנר ואסף שרעף.

"בכוונתנו לפנות לבית המשפט העליון ולהגיש בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה וערעור", המשיכו עורכי הדין. "אין לנו ספק שבסופו של יום בית המשפט יאפשר ליולדת ללדת בשקט ובבטחה ולאחר מכן לברר את יתר העניינים".

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
הפרשה ממשיכה להסתעף. בית החולים אסותא בראשון לציון/ניב אהרונסון

הבדיקה שאמורה להתבצע, תעשה באמצעות הרקמות שהועברו מאסותא לידי בית החולים שיבא בתל השומר, כך שלא נשקף סיכון לאישה ההרה. אם תהיה התאמה, יתקיים משפט בנוגע לזהות ההורים שיגדלו את התינוקת. בתרחיש שבו לא תהיה התאמה, יידרשו גורמי הרפואה לערוך בדיקות רפואיות ל-40 נשים פוטנציאליות.

עד כה האם ההרה סירבה שישתמשו בבדיקות שבשיבא בטענה שאי אפשר להסיק מבדיקה לבדיקה, אך יש הטוענים כי בפועל המטרה היא למשוך זמן עד הלידה כיוון שלאחריה יהיה יותר קשה "לקחת" ממנה את התינוקת.

עו״ד אסף שרעף. אילן ספירא, אתר רשמי
עו״ד אסף שרעף/אתר רשמי, אילן ספירא
עוד גלית קלנר. מערכת וואלה!, אתר רשמי
עו"ד גלית קלנר/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בתוך כך, ד"ר הגר מזרחי, ראשת חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה היום כי נוכח ממצאי דוח הבקרה שערך המשרד בבית החולים אסותא ראשון לציון, היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים.

‎על פי דוח הבקרה, "הנושאים המחייבים טיפול מיידי הינם ליקויים הנוגעים לבטיחות הטיפול וכן ליקויים הקשורים לתהליכי זיהוי מטופלות ולתיעוד רפואי חסר. בין השאר נמצא כי התקינה ביחידה חסרה, כי היחידה סובלת מצפיפות פיזית ומתשתיות הנדסיות שאינן בהלימה לכמות המקרים המטופלים ביחידה, וכי כל אלה מהווים גורמים תורמים לליקויים בבטיחות הטיפול".

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
משרד הבריאות שוקל לסגור את המחלקה באסותא/ניב אהרונסון

בית המשפט קבע כי בסבירות גבוהה הטעות נעשתה בשלב ההקפאה של האם ההרה, כי אז החליפו מדבקות. כמו כן, בהחלטה נקבעה כי זכותו של העובר לדעת מי הם הוריו הביולוגיים. עורכי הדין של האם אמרו כי הם "שמחים בהחלטת בית המשפט, זה הצעד הראשון והמתבקש בדרך ארוכה שעוד נכונה לנו". אם יוחלט שהאם ההרה תגדל אותו, אז היא למעשה בגיל 18 תהיה חייבת להגיד לו שהוא מאומץ.

באות כוחו של אסותא, עורכות הדין ליאל גולני ברנס, אפרת שפירא-אורן ואביטל ברוקר-ימין ממשרד יגאל ארנון - תדמור לוי, מסרו: "אסותא מברכת על כך שבקשתה לביצוע הבדיקה הגנטית התקבלה. אסותא תפעל, כמובן, ליישומו של פסק הדין בהקדם האפשרי".

תגובת אסותא להערותיו של משרד הבריאות: "באסותא לומדים את עיקרי טיוטת דו"ח משרד הבריאות, והערות אסותא יועברו ישירות לגורמים הרלוונטיים על מנת להמשיך בפעילות היחידה בסטנדרט הגבוה האפשרי. באסותא מציינים כי בחינת האירוע נבדקת על כל היבטיו וכבר מיושמים חלק מהלקחים שנלמדו.
אסותא תפעל בכל דרך כדי להמשיך ולקיים את היחידה המצוינת בראשון, שביצעה עשרות אלפי מחזורי הפרייה מוצלחים במשך שנים רבות, על ידי מיטב הרופאים והאמבריולוגים בישראל ותמשיך ללוות את המטופלות אשר נמצאות בשלבי תהליך ההפריה".

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully