וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה הביטחונית נמשכת: מהומות במזרח ירושלים, פלסטינים יידו אבנים וזיקוקים

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 11:24

לאחר מספר ימים של שקט במזרח ירושלים, הפרות סדר נרשמו הלילה בכמה שכונות באזור, בהן ואדי ג'וז וא-טור. בשכונת הר חומה תקפו ערבים בתי יהודים, על רקע חיכוכים שהתפתחו בין הצדדים לאחרונה. תושבת מזרח העיר: "החיים פה הפכו לסיוט, תחושת הביטחון שלנו אבדה מזמן"

פלסטינים מתפרעים בשכונת הר חומה במזרח ירושלים/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

הפרות סדר נרשמו הלילה (שבת) במספר שכונות במזרח ירושלים, בהן ואדי ג'וז וא-טור, שם יידו פלסטינים זיקוקים ואבנים לעבר כוחות המשטרה. צפונית לירושלים דיווחו הפלסטינים על ירי שבוצע לעבר מחסום קלנדיה, שם לא היו נפגעים. בשכונת הר חומה הסמוכה הותקפו באבנים בתי תושבים יהודים על ידי צעירים ערבים מאום טובע, על רקע חיכוכים שהתפתחו אמש בין הצדדים. אירועים אלה מגיעים לאחר שקט יחסי בימים האחרונים, כשבוע וחצי לאחר סבב נוסף של מתיחות במזרח העיר ובשטחים.

"החיים פה הפכו לסיוט, תחושת הביטחון שלנו אבדה מזמן", סיפרה תושבת השכונה הר חומה. "ילדים מפחדים ללכת ברגל לפארק. מבוגרים חוששים לצאת להליכה וכן גם לנסוע דרך היציאה בה מתרחש כל הטירוף הזה".

פלסטינים מתפרעים בהר חומה במזרח ירושלים, 22 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
התפרעויות בהר חומה מזרח ירושלים, הלילה/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

ההסלמה במהומות בעיר הורגשה לפני כשבוע וחצי, אז אירעו עימותים באותם האזורים, במהלכם כמה בני אדם נפצעו, בהם שוטרים, וכן נעצרו עשרות חשודים. בעקבות המהומות הוחלט במערכת הביטחון לתגבר את הכוחות לקראת סופי השבוע ובהמשך חג הסוכות שנמשך עד תחילת השבוע הנוכחי.

ההתפרעויות מגיעות על רקע מותו של המחבל עודאי תמימי, שנהרג ברביעי בשעה שביצע פיגוע ירי נוסף בכניסה למעלה אדומים, בו נפצע מאבטח באורח קל. הוא נוטרל שבוע וחצי לאחר מצוד אחריו, מאז ביצע את הפיגוע ליד שועפאט, שם הרג את הלוחמת נועה לזר. כדי לתפוס אותו, הטילו כוחות הביטחון מגבלות על שועפאט, מה שהביא את תושבי המקום לשבות ולתסיסה באזור.

עוד בוואלה!

עימותים במזרח ירושלים בין כוחות הביטחון לפלסטינים, 2 שוטרים נפצעו קל

לכתבה המלאה
בווידאו: יידוי זיקוקים בא-טור במזרח ירושלים/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

לאחר ההתפרעויות בשבוע שעבר כינס ראש הממשלה יאיר לפיד דיון בהערכת המצב בשיתוך השר לביטחון הפנים עמר בר לב. "האירועים שהתרחשו חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך", אמר השר. "בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים. אירועי החג השונים מתנהלים בעיר כסדרם.

על רקע ההסלמה המתמשכת בשטחים ובמזרח ירושלים אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשבוע שעבר כי "לא נקבל את המשך המצב" וכי רמאללה "תבחן את היחסים עם ישראל". בפסגה אזורית בקזחסטן בה שהה אמר כי הוא ידרוש חברות מלאה באו"ם וכינוס פסגת שלום. "לא נישאר היחידים שדבקים בהסכמים עם ישראל", אמר אבו מאזן. "נבקש מישראל להתנצל ולהכיר ולפצות על מעשי הטבח וההרס נגד העם הפלסטיני מ-48' ואילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully