וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא נקבל את המשך המצב, נבחן את היחסים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 11:06

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר את הדברים על רקע ההסלמה המתמשכת בשטחים, שהתפשטה גם למזרח ירושלים. גנץ בתום הערכת מצב: "להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה". מג"ב יגייס 10 פלוגות מילואים

בווידאו: אבו מאזן בכנס בקזחסטן לאחר לילה התפרעויות במזרח ירושלים: לא נקבל את המשך המצב/הטלוויזיה הפלסטינית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) כי "לא נקבל את המשך המצב" וכי רמאללה "תבחן את היחסים עם ישראל". זאת על רקע ההסלמה המתמשכת בשטחים, שהתפשטה ביממה האחרונה גם למזרח ירושלים. יו"ר הרשות הפלסטינית, שנמצא בפסגה אזורית בקזחסטן, אמר כי הוא ידרוש חברות מלאה באו"ם וכינוס פסגת שלום. "לא נישאר היחידים שדבקים בהסכמים עם ישראל", אמר אבו מאזן. "נבקש מישראל להתנצל ולהכיר ולפצות על מעשי הטבח וההרס נגד העם הפלסטיני מ-48' ואילך".

במקביל, שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. בסיכום הערכת המצב הוא הדגיש את הצורך "להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה וכן את מאמץ ההסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואת הפעילות למניעת הסתה לטרור ברשתות, נוכח האירועים האחרונים".

גנץ הוסיף כי יש חשיבות של היערכות נכונה ומוגברת של הכוחות בכלל מוקדי החיכוך בין השאר על בסיס עשר פלוגות מג"ב במילואים שגיוסן אושר היום.

הפרות סדר במזרח ירושלים, מזרח ירושלים. דוברות משטרת ישראל
שריפה באחד ממוקדי העימותים במזרח ירושלים, הלילה/דוברות משטרת ישראל

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר מוקדם יותר בתום הערכת מצב כי "לוחמי ולוחמות משמר הגבול ימשיכו לפעול בנחישות נגד מפרי הסדר האלימים בכדי לשמור על ביטחון הציבור". לדבריו, "אנחנו עם כוחות מתוגברים ומיומנים בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון בכדי לטפל באירועים בעוצמה ומקצועיות".

במהלך הלילה עצרה המשטרה תשעה חשודים נוספים שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות שהתרחשו אמש במזרח ירושלים. בסך הכול, ביממה החולפת נעצרו על ידי המשטרה 23 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות.

במשטרה אמרו כי למרות הפרות הסדר, מתקיימים אירועי חג הסוכות והתפילות כסדרם. במשטרה גם מכחישים שיש סגר על שועפאט, שממנה יצא המחבל שהרג את החיילת נעה לזר שאבטחה את המחסום בכניסה לשכונה. המצוד אחריו עדיין נמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully