וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מחודש מאז התקיפה האחרונה: סוריה מדווחת על פיצוצים בדמשק ובדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 8:40

כלי התקשורת במדינה עדכנו שמערכות ההגנה האווירית הופעלו בתגובה. לפי הדיווחים, התקיפות התרחשו בין היתר באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, יעד שהותקף כמה פעמים בחודשים האחרונים והושבת זמנית למשך כמה שבועות. התקיפה האחרונה עליה דווח בסוריה אירעה באמצע ספטמבר

סוריה מדווחת על פיצוצים בדמשק ובדרום המדינה. 21 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סוריה האשימה הלילה (שישי) את ישראל בתקיפה באזור דמשק. כלי התקשורת הממלכתיים עדכנו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בתגובה. לפי הדיווחים, התקיפות התרחשו בין היתר באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, יעד שהותקף כמה פעמים בחודשים האחרונים והושבת זמנית למשך כמה שבועות. הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שבסיסו בבריטניה, דיווח כי ככל הנראה הותקף משלוח נשק איראני.

בחודשים האחרונים הגבירה איראן את משלוחי הנשק שלה לסוריה דרך האוויר, ונמלי התעופה המרכזיים שלה, בדמשק ובחאלב שבצפון, נפגעו בכמה תקיפות שיוחסו לישראל.

זאת התקיפה הראשונה שמיוחסת לישראל בסוריה אחרי יותר מחודש. היא אירעה על רקע דיווח בניו יורק טיימס שלפיו רוסיה צמצמה את נוכחותה במדינה, כולל הוצאת מערכת הגנה אווירית מתקדמת, בעקבות מלחמתה באוקראינה.

נזקי התקיפה הישראלית בסוריה 6 בפסטמבר 2022. טוויטר, אתר רשמי
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל בתחילת חודש שעבר/אתר רשמי, טוויטר

בפעם האחרונה אירעה התקיפה באמצע ספטמבר באזור הבירה דמשק. לפי גורמי הצבא הסורי, התקיפה כוונה לנמל התעופה הבינלאומי בעיר, וגרמה למותם של חמישה חיילים ולנזק חומרי. משרד ההגנה של סוריה הודיע לאחריה כי ההגנה האווירית יירטה את התקיפה והצליחה להפיל את רוב הטילים.

שבועיים קודם לכן, בתחילת ספטמבר, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה נוספת, של נמל התעופה הבינלאומי בחאלב שבצפון המדינה וכן בתקיפת השדה בדיר א-זור, שבמזרח. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה בסוריה ויושב בבריטניה, נמלי התעופה הותקפו בהפרש של דקות. זמן קצר לאחר מכן דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות" בשמי הבירה וכי סוריה השביתה את מסלול הנחיתה בחאלב.

שבוע לפני כן, הותקף גם נמל התעופה בחאלב והוא הושבת לכמה ימים. לפי כמה דיווחים, התקיפה נועדה למנוע ממטוס נשק איראני לנחות בנמל. כך גם בחודש יולי האחרון, אז הושבת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק למשך כמה שבועות, בתקיפה שגם היא יוחסה לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully