וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה את נמל התעופה בדמשק, 5 חיילים נהרגו

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 7:34

משרד ההגנה הסורי דיווח על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק, שגרמה למותם של חמישה חיילים סורים ולנזק למקום. תקיפה זו מתווספת לתקיפות קודמות המיוחסות לישראל, שאירעו בנמלי התעופה במדינה בחודשים האחרונים, כשמטרתן מניעת העברות נשק אוויריות מאיראן

בווידאו: שדה התעופה בחלב לאחר התקיפה הנטענת של חיל האוויר/טוויטר

התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה הלילה (שבת) על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. לפי גורמי הצבא הסורי, התקיפה כוונה לנמל התעופה הבינלאומי בעיר, וגרמה למותם של חמישה חיילים ולנזק חומרי. זאת, בהמשך לתקיפת נמלי התעופה במדינה בחודשים האחרונים שנועדו למנוע העברות נשק אוויריות מאיראן.

בהודעת משרד ההגנה של סוריה נמסר כי ההגנה האווירית יירטה את התקיפה והצליחה להפיל את רוב הטילים. כמו כן, טרם התקבל מידע האם התקיפה השפיעה על פעילות נמל התעופה.

נזקי התקיפה הישראלית בסוריה 6 בפסטמבר 2022. טוויטר, אתר רשמי
תיעוד מתקיפת שדה התעופה, 6 בספטמבר/אתר רשמי, טוויטר

לפני כשבועיים, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה נוספת, של נמל התעופה הבינלאומי בחאלב שבצפון המדינה וכן בתקיפת השדה בדיר א-זור, שבמזרח. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה בסוריה ויושב בבריטניה, נמלי התעופה הותקפו בהפרש של דקות. זמן קצר לאחר מכן דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות" בשמי הבירה וכי סוריה השביתה את מסלול הנחיתה בחאלב.

לאחרונה הוגברו תקיפות של נמלי תעופה בסוריה המיוחסות לישראל. בשבוע שלפני, הותקף נמל התעופה בחאלב והוא הושבת לכמה ימים. לפי כמה דיווחים, התקיפה נועדה למנוע ממטוס נשק איראני לנחות בנמל. כמו כן, גם בחודש יולי האחרון הושבת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק למשך כמה שבועות, בתקיפה שגם היא יוחסה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully