וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מודיעיני: התקיפה האחרונה בסוריה נועדה להעביר מסר לאיראן

עודכן לאחרונה: 2.9.2022 / 20:55

תמונות לוויין של חברת פתרונות המודיעין, אימג'סאט אינטרנשיונל, חושפות כי מסלול שדה התעופה בחאלב שהופץ מוקדם יותר השבוע חזר לפעילות. על פי הדוח, התקיפה לא נועדה להשבית את המסלול לאורך זמן, אלא למנוע נחיתה של מטוס איראני ולאותת על כוונות עתידיות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה במערב המדינה/מתוך טוויטר

מדוח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) עולה הערב (שישי) כי התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל נועדה להעביר מסר לאיראן. בתקיפה באזור חאלב הותקף שדה התעופה. בתמונות הלוויין של חברת המודיעין ניתן לראות כי המסלול כבר תוקן. ככל הנראה, התקיפה לא נועדה להשבית את המסלול לאורך זמן, אלא רק למנוע ממטוס איראני לנחות בו, ולאותת על כוונות דומות בעתיד.

מוקדם יותר היום דיווח העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט כי רוסיה דרשה ממיליציות איראניות לסגת מעמדות צבאיות בסוריה. על פי הדיווח, רוסיה דרשה לסגת ממערב למחוז חמה שבסוריה, לצד עמדות במרכז ומערב המדינה, בשל "התגברות התקיפות הישראליות". דרישתה של רוסיה הועלתה במהלך פגישה שכללה שלושה קצינים רוסים ועמיתיהם האיראנים בנמל התעופה הצבאי של חמה במרכז סוריה ביום רביעי.

תמונות לוויין חושפות את נזקי תקיפה בשדה תעופה בסוריה. ImageSat International (ISI), אמיר בוחבוט
מסר לאיראן. תמונות שדה התעופה בחאלב/אמיר בוחבוט, ImageSat International (ISI)

"קצינים רוסים הודיעו לצד האיראני על הצורך לפנות את המפקדה הצבאית האיראנית ליד האתר של גדוד 49, השייך לכוחות המשטר הסורי", אמר מקור לא-שרק אל-אווסט. לפי הדיווח, נאמני המשטר הסורי האשימו את רוסיה בהיותה "בעלת ברית חלשה" בשל "חוסר יכולתה לשבור שתיקה בהפרות ישראליות חוזרות ונשנות של הריבונות הסורית".

מוקדם יותר השבוע האשימה סוריה את ישראל בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי בחאלב שבצפון המדינה ויעדים באזור הבירה דמשק. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה, ישראל תקפה מחסני נשק באזור נמל התעופה בחאלב. נמל התעופה הושבת וחזר לפעילות לאחר זמן מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully