וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מסמכים שנמצאו באחוזה של טראמפ כללו מידע מודיעיני על איראן וסין

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 19:24

לפי הוושינגטון פוסט בחלק מהמסמכים תוארה תוכנית הטילים של איראן, ובאחרים נכתב על עבודת מודיעין רגישה שנעשית בסין. דוברו של טראמפ לא הגיב לפרסום. לפני חודש נכתב בעיתון שמסמך סודי שנמצא באחוזה בפלורידה תיאר את "יכולתה הגרעינית של מדינה זרה", אך לא ציין איזו

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

מסמכים שנמצאו באחוזת מאר א-לאגו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ כללו מידע רגיש ביותר על סין ואיראן - כך פורסם היום (שישי) בעיתון וושינגטון פוסט. לפי גורמים המעורים בנושא, שצוטטו בעיתון, בחלק מהמסמכים תוארה תוכנית הטילים של איראן, ובאחרים נכתב על עבודת מודיעין רגישה בסין.

דוברו טראמפ לא הגיב לפניית הוושינגטון פוסט לפרסום, אך טראמפ אמר בעבר כי דאג באופן אישי להעביר את כל המסמכים שהיו ברשותו.

לפני חודש דיווח העיתון כי מסמך המתאר את "יכולתה הגרעינית של מדינה זרה" גם הוא הוחרם מאחוזתו של טראמפ. בדיווח, בו צוטטו גורמים המעורים בנושא, לא צוינה המדינה הספציפית, כמו גם אם היא ידידותית או עוינת לארצות הברית.

דונלד טראמפ בנאום בפני תומכיו בג'ופיטר, פלורידה,  9 במרץ 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

על פי דיווח, סוכני ה-FBI מצאו יותר מ-11 אלף מסמכים ותצלומים ממשלתיים במהלך הפשיטה על אחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ ב-8 באוגוסט השנה. לפי העיתון חלק מהמסמכים שנתפסו מפרטים פעולות סודיות ביותר בארצות הברית הדורשות אישורים מיוחדים, מעבר לסיווג סודי ביותר. עוד צוין כי חלק מהמסמכים מוגבלים עד כדי כך שאפילו חלק מהגורמים הבכירים ביותר בממשל ביידן לא היו מורשים לעיין בהם.

משרד המשפטים האמריקני חוקר את טראמפ בחשד שהפר את חוק הריגול במדינה והסתיר בביתו חומרים מסווגים. בחודש שעבר שופט פדרלי הסכים לבקשת טראמפ למנות בודק חיצוני למסמכים שנתפסו בחיפוש ה-FBI, מהלך שעשוי לעכב את החקירה הפלילית של משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully