וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת בחירות אמצע הכהונה: הדמוקרטיה בארה"ב בסכנה - אך לבוחרים לא אכפת

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 13:15

על פי סקר חדש, 71% מכלל הבוחרים אמרו שהדמוקרטיה נמצאת בסיכון, אך רק 7% אמרו כי זאת הסוגייה החשובה ביותר. 71% מהרפובליקנים אמרו כי אין להם בעיה להצביע בעבור מועמד שחשב שהבחירות ב-2020 נגנבו - כמו גם 37% מהעצמאים ו-12% מהדמוקרטים

בווידאו: טקס ההשבעה של ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב/צילום: רויטרס

ציבור הבוחרים בארצות הברית סבור כי הדמוקרטיה האמריקנית נמצאת תחת איום, אך לא נראה כי אכפת לו, כך עולה מסקר חדש של "ניו יורק טיימס"/סיינה קולג'. יתרה מכך, ותר משליש מהבוחרים העצמאיים ונתח קטן של דמוקרטים אמרו שהם פתוחים לאפשרות של תמיכה במועמדים שסירבו לקבל את הלגיטימיות של תוצאות הבחירות ב-2020. לדבריהם, הסוגייה החשובה ביותר כיום היא הכלכלה ולא גורלה של המערכת הפוליטית במדינה. 28% מכלל הבוחרים, כולל 41% מהרפובליקנים, אמרו שאין להם אמונה במערכת הפוליטית ובדיוק שלה בבחירות אמצע הכהונה.

14% מהבוחרים אמרו כי השקפה פוליטית מגלה רבות על אופיו של אדם. 34% אמרו כי השקפה פוליטית אינה מגלה רבות על אופיו של אדם; אחד מתוך חמישה אמרו כי מחלוקות פוליטיות הזיקו ליחסיהם עם חברים או משפחה. סקר ניו יורק טיימס/סיינה כלל 792 בוחרים רשומים ברחבי ארצות הברית ונערך טלפונית ב-9-12 באוקטובר.

מהסקר עולה כי מרבית הבוחרים משתי המפלגות רואות במפלגה היריבה "איום משמעותי לדמוקרטיה". מרבית הרפובליקנים אמרו כי הסכנות כוללות את הנשיא ביידן, את התקשורת של הזרם המרכזי, הממשלה הפדרלית והצבעה באמצעות הדואר. מרבית הדמוקרטים אמרו כי אחת הסכנות העיקריות היא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. 71% מכלל הבוחרים אמרו שהדמוקרטיה נמצאת בסיכון - אך רק 7% אמרו כי זאת הסוגייה החשובה ביותר שעמה צריך להתמודד.

תומכיו של ג'ו ביידן מניפים שלטים נגד דונלד טראמפ מחוץ לבית הלבן, כשספירת הקולות בבחירות לנשיאות נמשכת. וושינגטון, ארה"ב. 6 בנובמבר 2020. רויטרס
תומכי ג'ו ביידן לפני הבחירות/רויטרס
תומכי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בכינוס השמרני השנתי, פלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
תומכי דונלד טראמפ/רויטרס

באופן כללי, הבוחרים מתוסכלים מהמערכת הפוליטית ורבים סבורים כי היא מפולגת ומושחתת. הם הביעו פסימיות לגבי האפשרות שהמדינה תתאחד כדי לפתור את הבעיות, ללא קשר לצד שינצח בבחירות בנובמבר. הכלכלה תקבע כיצד רבים יצביעו בבחירות אמצע הכהונה, והאיומים על המוסדות הדמוקרטיים במדינה אינם בראש מעיניהם.

71% מהרפובליקנים אמרו כי אין להם בעיה להצביע בעבור מועמד שחשב שהבחירות ב-2020 נגנבו, כמו גם 37% מהעצמאים ו-12% מהדמוקרטים. גם בקרב בוחרים שחושבים שביידן ניצח באופן לגיטימי, 19% חשו בנוח להצביע בעבור מועמד שטוען כי הבחירות נגנבו. שליש ממשתתפי הסקר אמרו כי נשיאים צריכים לעשות מה שהם חושבים לנכון, אפילו אם הם מפרים את החוקים הקיימים.

רק 4% מכלל משתתפי הסקר אמרו כי הם מאמינים בתיאוריות הקונספירציה של QAnon - הקבוצה הקיצונית עוסקת בתיאוריה שהעלתה דמות מסתורית ששמה "Q", שלפיה, קיימת מזימה סודית נגד טראמפ, המונהגת בידי ה"דיפ סטייט" והדמוקרטים. מטרתה להסתיר מלחמה סודית שמנהל הנשיא נגד רשת סחר בילדים לטובת מין שמפעילים פדופילים סוגדי שטן ששולטים בעולם. מרבית הרפובליקנים, 73%, אמרו כי אינם יודעים מספיק על התיאוריות המדוברות בכדי לגבש דעה, אך לא דחו אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully