וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ביידן בעצרת פוליטית ראשונה ליצירת גל כחול

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 13:31

האירוע של הוועדה הדמוקרטית הלאומית במרילנד הוא יריית הפתיחה של קמפיין מחוף לחוף שאמור לסייע למועמדים הדמוקרטים לקראת בחירות אמצע הכהונה הקריטיות בקונגרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יערוך היום (חמישי) את העצרת הפוליטית הראשונה שלו לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר. האירוע של הוועדה הדמוקרטית הלאומית (DNC) בתיכון ריצ'רד מונטגומרי במרילנד, והוא יריית הפתיחה של קמפיין מחוף לחוף שאמור לסייע למועמדים הדמוקרטים לקראת הבחירות החשובות.

הרפובליקנים מקווים להמשיך לנצל את אי שביעות רצון הבוחר מהאינפלציה ומחירי הדלק הגבוהים ולנצח בבחירות לקונגרס ולתפקיד מושל. באופן מסורתי, המפלגה ששולטת בבית הלבן מאבדת מושבים בקונגרס בבחירות האמצע בכהונה ראשונה של נשיא. פרשנים צופים כי סיכוי טוב לרפובליקנים להשתלט על בית הנבחרים ואולי גם את הסנאט. לדמוקרטים יש רוב זעיר בבית הנבחרים, ואילו הסנאט חצוי 50-50 מושבים בין שתי המפלגות, עם קולה של סגנית הנשיא קמלה האריס כשובר השוויון.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם על חוק האקלים והאינפלציה, 18 באוגוסט 2022. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

שליטה רפובליקנית באחד מבתי הקונגרס עשויה לפגוע באג'נדה החקיקתית במחצית השנייה של כהונתו בת ארבע השנים. הפסדים כבדים עלולים גם לחזק את אלה שטוענים כי ביידן בן ה-79 מבוגר מדי מכדי להתמודד שוב בבחירות ב-2024.

עם זאת, ביידן וצוותו מקווים ששורה של הצלחות חקיקתיות בשילוב זעם הבוחרים על ביטול הזכות להפלות ברחבי ארצות הברית על ידי בית המשפט העליון ביוני, ייצר גל כחול.

הדמוקרטים גם מקווים שהקמפיין ישפר את אחוז התמיכה הנמוך שמקבל כעת ביידן - 41% - ויפנה את תשומת הלב להישגיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully