וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם גוב האריות יגבירו את פעולות הטרור, אין מנוס ממבצע רחב בקסבה בשכם

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 18:27

חברי ארגון הטרור, שביצעו סדרת פיגועים בגדה בחודשים האחרונים, מתחרים בחמושים מג'נין בכמות הפעולות, מאתגרים את צה"ל ומשפילים את הרשות הפלסטינית. בצה"ל מסתפקים במבצעים ממוקדים נגד חברי גוב האריות, אך אם ימשיכו בשלהם - ישקלו הטלת סגר מלא ופעולות חריפות יותר

בווידאו: ירי זיקוקים לעבר יהודי ליד שער שכם בירושלים/לפי סעיף 27א'

רוב חברי 'גוב האריות' שהצליחו לבצע סדרת פיגועי ירי בחודשים האחרונים ולהבעיר את הגדה המערבית, הם בשנות העשרים לחייהם, ללא שיוך ארגוני מובהק. חלקם פעילי חמאס וחלקם מפת"ח. הם החליטו לשתף פעולה בהגנה על העיר שכם, ומהווים תחרות לחמושים ממחנה הפליטים בג'נין על דעת הקהל הפלסטיני. היקף הפיגועים יצר תחרות אלימה: מי מבין החמושים בשכם, לעומת ג'נין, מבצעים יותר פיגועים נגד צה"ל ואזרחים ישראלים.

פעילי 'גוב האריות' מעלים סרטונים והודעות לרשתות החברתיות, ומהווים השראה עבור צעירים עבריינים ממוקדים אחרים ברחבי הגדה במטרה לסחוף אותם לביצוע פיגועים. לדברי גורמי ביטחון, ההתארגנות מקבלת מדי יום בממוצע 30-20 פניות מצעירים להצטרף אליהם. במערכת הביטחון הצליחו לצמצם את הפעילות שלהם ברשתות לאחר שהחשבון שלהם ברשת הטיקטוק נחסם, אך הם עדיין פעילים בטלגרם ובווטסאפ ללא הפרעה תוך כדי שהם מעבירים הודעות, תמונות וסרטוני הסתה. לפי הערכת גורמי צבא הם מקבלים סיוע בתחום התקשורתי מפעילים ברצועת עזה. בשבועות האחרונים כרזות ענק של פעילי הארגון, כולל אלו שחוסלו, נתלו ברחובות העיר עזה.

ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
פעילי ארגון גוב האריות/אתר רשמי, --

"החיבור בין צעירים אלימים ללא קשר להתנגדות לישראל, רובם בעלי עבר פלילי, זמינות לאמצעי לחימה, כסף שחלקו מגיע מעזה אבל הערכה שגם מאיראן, עידוד ברשתות החברתיות והרחוב הפלסטיני, אוזלת יד של מנגנוני הביטחון הפלסטינים שעומדים מנגד ברוב המקרים, כולל ביצוע פיגועים בקרבת הבתים לצירים ועמדות צה"ל, הפכו לנוסחה הקטלנית אותה מנסים לקטוע", הסביר גורם ביטחוני.

הגורם הוסיף כי לא מדובר בארגון עם מפקדה ברורה, עם הנחיות, תכנון מעמיק ותהליכים. "הם פועלים באופן ספונטני, בקרבת הבית או מקום המסתור, בחסות מבנים ולפעמים מכלי רכב נוסעים, מבצעים ירי ובורחים לציר מילוט", פירט. "הספונטניות והקרבה לצירים ולעמדות צה"ל מאתגרים מאוד את גורמי המודיעין. בחלק מהמקרים מארבים הצליחו ופיגועים סוכלו. הערכה היא שיש לא מעט שיבושי פיגועים. מבחינתם? להוציא כל יום פיגוע".

ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
פעיל ארגון הטרור גוב האריות/אתר רשמי, --

בשלב הזה מתאמצים בצה"ל להסתפק במבצעים ממוקדים מדי יום ולילה בלב הערים והכפרים נגד פעילי טרור, מסיתים, מבריחי נשק ותחמושת, חלפני כספים, ונגד בני משפחותיהם, תוך מאמץ לבודד את האוכלוסיה הפלסטינית שלא מעורבת בטרור שמהווה רוב ברחבי הגדה. ביממה האחרונה נשללו 164 היתרי כניסה לישראל של בני משפחות החמושים משכם.

לאחר קיום הערכות המצב וההבנה שמנגנוני הביטחון הפלסטיני לא נוקטים ביד קשה נגד החמושים בשל חולשה כללית של הרשות הפלסטינית וחוסר לגיטימציה ציבורית לפעולה אלימה, החליט הדרג המדיני בהמלצה של מערכת הביטחון להטיל סגר נושם על שכם. כל הכניסות חסומות למעט שלוש, שיש בהן בידוק קפדני כדי לשלול מעבר מחבלים. גורמי צבא הבהירו הבוקר כי "הסגר על שכם לא יסתיים עד שלא ייראה שינוי בשטח".

גורמים במערכת הביטחון הזהירו היום כי למעט אירוע אתמול בצומת האיקס (ליד יצהר) במהלכו הושלך מטען חבלה לעבר כוח צה"ל (הרכב אותר ונמצא בו מטען נוסף) לא בוצעו פיגועי ירי מאז הטלת הסגר הנושם על שכם וזה סימן מעודד, שכן עד להטלת הסגר הנושם היו בממוצע ביום שניים עד שלושה פיגועי ירי משכם. מחר (שלישי) יחזור האזור לשגרת עבודה והאתגר יתעצם.

לפי מקורות במערכת הביטחון לקראת סוף השבוע תתקיים הערכת מצב בסופה יוחלט אם להמשיך עם הסגר הנושם, ובמידה שיתגברו הפיגועים יוחלט אם להטיל סגר מלא על שכם, עד למעורבות של הרשות הפלסטינית והשלב הקיצוני שלא ירד מהפרק: פעולה התקפית רחבה וחריגה בהיקפה בלב מחנות הפליטים והקסבה של שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully