וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סימנים מראים שהחתול שלכם אוהב אתכם? למדע יש תשובות

23.4.2023 / 0:18

אתם חושבים שהחתול שלכם אוהב אתכם אבל לא באמת יכולים לדעת איך? הסימנים הבאים הוכחו מדעית כדרך של החתול ליצור חיבה, וחלק מהם לא באמת ידועים אצל בני האדם

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

אפילו חובב החתולים הנלהב ביותר תוהה לפעמים (ואולי אפילו מתעורר בזיעה קרה באמצע הלילה) - האם החתול שלי באמת אוהב אותי? לעיתים אנשי הכלבים מתגרים בהם ומציינים את ההיסטוריה הארוכה שבה הכלב נחשב לחבר הטוב ביותר של האדם ואילו החתול יאכל את הגופה שלכם אם תמותו לידו. אבל המחקרים מראים שהמוניטין של החתולים כיצורים קרים ולא אוהבים הוא פשוט לא נכון.

בגלל ההתפתחות האבולוציונית שלהם, חתולי בית הם מטבעם עצמאיים יותר מכלבים. אבותיהם הפראיים של החתולים שלנו לא חיו בלהקות כמו הכלבים. עם זאת, במהלך תהליך הביות שלהם, חתולים פיתחו את היכולת ליצור קשרים חברתיים לא רק עם חתולים אחרים, אלא גם עם אנשים.

למרות שהם אולי לא מסתמכים על בני האדם בכי להרגיש בטוחים כמו הכלבים, חתולים רבים מגלים חיבה כלפי הבעלים שלהם ונראה שהם מעריכים מאוד את החברה של בני לוויתם האנושיים. ההתקשרות שלהם לבני אדם מושפעת בחלקה מחוויותיהם של טיפול על ידי אנשים עוד משהיו חתלתולים קטנים.

חתולים מתנהגים כלפי בני אדם באותו אופן שבו הם מגיבים לחבריהם החתוליים, כך שהסוד האם החתול שלך מרגיש קשור אליך טמון בהתנהגותם.

אז איך תדעו אם הוא אוהב אתכם באמת?

גיף אשה עם חתול. Giphy
גיף אשה עם חתול/Giphy

1. השארת ריח. הדרך לתקשר עם חתולים אחרים במרחקים ארוכים, אפילו שהם לא נמצאים פיזית, הוא יתרון שהיה לאבות החתולים הקדמונים. חתולי המחמד שלנו ירשו את חוש העל הזה והם משתמשים בו רבות כצורת תקשורת. באופן פרטני, חתולים משאירים ריחות על פרטים במשפחה שלהם או בתוך הקבוצות החברתיות שלהם. לחתולים יש בלוטות ריח בצדדים שלהם, בראש ומסביב לאוזניים שלהם - לכן הם לרוב משפשפים את הראש שלהם על אובייקטים כדי שהם ירגישו להם מוכרים ונוחים. האם החתול שלכם משפשף את הראש שלו על הרגליים שלכם? שפשוף חלש אומר שהוא מזהה אתכם כחבר וזו מחמאה גדולה.

עוד על חתולים
מה החתול שלכם באמת אומר כשהוא מתחכך בכם? 5 סיבות מוזרות למנהגים משונים של חתולים

המבחן שיעזור לכם לגלות האם החתול שלכם פסיכופת

2. כיצד הוא מקבל אתכם. אחד הסימנים הבולטים לכך שהחתול שלכם אוהב אתכם, זו הצורה בה הוא מברך אתכם. כשחתול ממברך לשלום את אחד מחבריו זה מראה על חברות ורצון להתקרב. הם עושים זאת גם עם בני אדם. הרמת זנב בצורה ישרה מראה לרוב על קבלת פנים ידידותית והכרה, אמון וחיבה. חתולים מסוימים מעקלים את הזנה בצורת סימן שאלה, כסימן שהם רוצים לשחק. סלסול של הזנב לפעמים הוא סימן של חברות, וכך אף כריכת הזנב סביב החלק התחתון של הרגל שלכם.

אם הם מתגלגלים ומראים את הבטן שלהם זה לפעמים צורה שבה החתול שלכם מראה שהוא בוטח בכם. עם זאת חתולים מעדיפים ליטוף בראש ובאזור הצוואר, כך שהם לא מבקשים שפשוף בבטן. ניסיון לגעת בבטן לפעמים יענה בתגובה נזעמת או אפילו שריטה. יש כאלה שטוענים שנגיעה של החתול בגב הברך שלכם, הוא גם סימן שהוא מרגיש קשר חזק אליכם.

3. מצמוצים. החתול שלכם לפעמים מסמן לכם בדרך שבה הוא מסתכל עליכם. אם החתול נתקל באדם משונה או חתולים שהוא לא מכיר, הוא יסתכל עליו בלי למצמץ. הוא ימצמץ באיטיות אם זה חתול שיש לו מערכת יחסים טובה איתו. מחקרים מציעים שמצמוצים איטיים מקושרים עם תגובה רגשית טובה וזה סימן לאמון וחיבה, כמו חיוך של בן אדם. אם אתם רוצים להחזיר לו חיבה מצמצמו בחזרה לחתול שלכם. זו דרך טובה ליצור קשר עם החתול - אם הם לא אוהבים שנוגעים בהם.

4. קירבה. חתולים לפעמים מאוד רגישים לאזור האישי שלהם והם לא אוהבים אורחים לא צפויים שנכנסים לשם. אם החתול שלכם מרשה לכם להתקרב לשם, זה מראה על קשר חזק, במיוחד אם המגע הוא ארוך. כרבול בחיק שלכם לשינה הוא סימן לאמון עמוק. ליקוק היד או הפנים שלכם מראה על סימן דומה, גם אם הלשון לא נעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully