וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצה מתקתקת": שני נערים נורו בשבוע, ובג'סר א-זרקא כבר איבדו את האמון והסבלנות

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 13:53

בבוקר שאחרי פציעתו האנושה של נער בן 13, תושבי הכפר מוחים נגד האלימות הגואה. המשטרה פתחה אמנם תחנה בישוב לפני חמש שנים, אך התושבים לא רואים שינוי, ודורשים תוצאות. "זה עניין של זמן עד שהאלימות הרצחנית תגלוש לישובים היהודים הסמוכים"

נער נפגע מירי בג'סר א-זרקא/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מצבו של בן ה-13 שנורה אתמול בג'סר א-זרקא, נותר אנוש - כך נמסר היום (שבת) מבית החולים הלל יפה שבחדרה. הנער עבר ניתוח ארוך במהלך הלילה, והבוקר מצבו נותר לא יציב.

מקורבים למשפחה מהכפר סיפרו כי הנער הלך לקנות פיצה לארוחת ערב, ונורה בחזו בפתח העסק מול עיניה של אימו, שראתה את המקרה מרחוק. עוד סיפרו, כי כעת עולה חשד שהירי כוון לעבר הפיצרייה או בית סמוך, וקשור לאותו סכסוך שהוביל גם לרצח ג'לאל עמאש בן ה-17 באותו הישוב מוקדם יותר השבוע.

כמו כן, בלילה לאחר מקרה רצח בן ה-17, עלה באש אחד הבתים בכפר. כוחות משטרה עצרו שני נערים בשני 15-16 בחשד להשלכת מטען צינור שהתפוצץ סמוך לבית מגורים.

נער נפגע מירי בג'סר א-זרקא. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
הנער בן ה-13 שנורה בג'סר א-זרקא/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה חוזרת ומדגישה כי כוחותיה פועלים בכפר, ומודעים לסכסוך הקיים בין המשפחות, אבל התושבים רוצים תוצאות. לפני חמש שנים, בנובמבר 2017, במעמד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, חנכה משטרת ישראל תחנת משטרה בכפר, ראשונה במסגרת היוזמה למאבק בפשיעה שתוכללה תחת המינהלת לשיפור השירות בחברה הערבית. אולם, בכפר אומרים שלא התרחש שינוי משמעותי.

"ריבונו של עולם, היכן אנחנו חיים, אירוע חמור שני בתוך שבוע אחד בו נפגעים בצורה קשה נערים צעירים", אמר לוואלה ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, שיח' מוראד עמאש, "אנחנו מתוסכלים שאין פענוחים, התחושה היא של אזלת יד ויש חשש שזה כשלעצמו מעודד את הפשיעה הרצחנית ומקשה על המאבק בעבריינים שרואים שהם לא צריכים לתת את הדין על מעשיהם. זה מעגל אימה שלא יוצאים ממנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג׳לאל עמאש שנדקר למוות בג'סר א-זרקא. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
ג׳לאל עמאש, בן ה-17 שנורה למוות/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול בצהרים, בתום תפילת יום השישי במסגד הגדול בכפר, עמדו במחאה קבוצה גדולה של נשים בעוד הן נושאות שלטים וזועקות נגד האלימות הרצחנית. לאחר מכן הלכו הנשים בתהלוכת מחאה, אליה הצטרפו מתפללים רבים, לאורך הרחוב הראשי למרכז הכפר ובחזרה. אחר כך, התכנסו כלל המפגינים ושמעו נאומים. בין היתר, נשאו דברים הוריו של הנער בן ה-17 שנרצח מוקדם יותר השבוע. לבסוף, הוכרז על הקמת חדר מצב לריכוז הפעילות העממית כנגד הפשיעה האלימה.

"התהלוכה אתמול כללה מאות אנשים. הרוב הבינו כבר שהדרך הזו תוביל אך ורק לתהום, שצריך לפעול יחד נגד הפשיעה והאלימות ופשוט לגרש מהכפר את אלה שיש להם נשקים. ואז כמה שעות אחרי כל הדיבורים הכול נראה חסר תוחלת. כמה שעות אחרי זה כאילו כלום", המשיך ושיתף ראש המועצה המקומית, "זה מתסכל את כל מי שהיה בהפגנה. יש ציפייה שגל הטרור הזה יופסק מיידית אבל כשזה לא קורה והפושעים מסתובבים חופשי הישוב מתוסכל והתושבים מתוסכלים. המועצה הביאה את המשטרה ולא השתנה כלום. לציבור נמאס והוא רוצה תוצאות".

זירת הירי שבה נורה למוות ג'לאל עמאש. דוברות משטרת ישראל
הזירה בה נורה למוות ג'לאל עמאש/דוברות משטרת ישראל

"המשטרה והמדינה צריכות לטפל בעניין הזה מיידית" הוסיף אחד מתושבי הכפר, "זה קורה בכל הכפרים הערביים כל יום, אבל ג'סר א-זרקא זו דוגמא קיצונית של הבעיה. ג'סר א-זרקא זו פשוט פצצה מתקתקת בלב מדינת ישראל, ולא ברור למה לא מטפלים בה. לנו זה ברור שזה עניין של זמן עד שהאלימות הרצחנית תגלוש מכאן לכביש 2, וליהודים השכנים בבית חנניה, בקיסרה, במעגן מיכאל ומשם הלאה. הכעס הולך ומצטבר פה ורואים את התוצאות הטראגיות עם ילדים שנרצחים, כמעט נרצחים, ונתפסים עם נשק ומטענים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully