וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ קטלני במכרה פחם בטורקיה: 40 בני אדם נהרגו

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 11:57

הפיצוץ התרחש במחוז ברטין שבצפון המדינה בעוד שכ-110 כורי פחם עבדו במכרה, לא ברור כמה מהם עוד לכודים במקום. משפחות הכורים נמצאות מחוץ לאתר, מחכות לתוצאות מאמצי החילוץ. ארדואן: "מקווים שאובדן החיים לא יגדל עוד יותר"

מכרה הפחם באמאסרה שבטורקיה לאחר הפיצוץ, 15 באוקטובר 2022./רויטרס

40 בני אדם נהרגו ונוספים נפצעו, בעקבות פיצוץ במכרה פחם במחוז ברטין שבצפון טורקיה - כך הודיע היום (שבת) משרד הבריאות הטורקי. שר הבריאות הטורקי פהרטין קוקה מסר כי טרם הצליחו לאמת כמה אנשים עדיין לכודים בתוך המכרה.

הפיצוץ התרחש אתמול בערב, בעוד שכ-110 בני אדם עבדו במכרות השייכים למפעלי הפחם הקשה הטורקי שבבעלות המדינה, בעומקים של 300 ו-350 מטרים מתחת לאדמה. בתגובה למקרה, מסר נשיא טורקיה טאיפ ארדואן בציוץ בטוויטר כי "התקווה שלנו היא שאובדן החיים לא יגדל עוד יותר, שהכורים שלנו יינצלו בבטחה וכל המאמצים שלנו בכיוון הזה".

קרובי משפחה וחברים של עובדי המכרה ממתינים מחוץ למכרה הפחם לאחר פיצוץ, באמאסרה בצפון מחוז ברטין, טורקיה, 15 באוקטובר 2022.. רויטרס
קרובי משפחה וחברים של עובדי המכרה ממתינים מחוץ לאתר הפיצוץ/רויטרס

שר האנרגיה הטורקי פאטיח דונמז מסר כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה בעקבות התפרצות של גז מתאן בתוך המכרה. כמו כן, מסר כי התרחשו קריסות חלקיות בתוך המכרה, אך ככל הנראה אין שריפות מתמשכות. שר הפנים הטורקי הודיע כי פתח בחקירת המקרה , ומסר כי מדובר באזור מסוכן במיוחד.

צילומים מהטלוויזיה הטורקית הראו רבים ממשפחותיהם של הכורים מחכים מחוץ למכרה, וצופים ביחידות ההצלה בעודן מנסות לחלץ את הלכודים. עד כה נראו בסרטונים כמה כורים שהוצאו מהמכרה כשהם על אלונקות, והובלו לאמבולנסים להמשך טיפול בבתי החולים במדינה.

מבט כללי על מכרה הפחם לאחר פיצוץ באמאשרה בצפון מחוז ברטין, טורקיה, 14 באוקטובר 2022.. רויטרס
מבט כללי על מכרה הפחם לאחר הפיצוץ/רויטרס

זו היא אינה הפעם הראשונה בה התרחש אסון במכרה פחם בטורקיה, במאי 2014 פרצה שריפה במכרה סומה שבמערב המדינה וגרמה למותם של 301 כורים. האסון נחשב לקשה ביותר בהיסטוריה שאירע במכרה פחם במדינה. רק כחצי שנה לאחר מכן התרחש אסון מכרה נוסף, ו-19 כורים נלכדו מתחת לאדמה כשהמכרה קרס עקב הצפה בעיר ארמנק שבדרום המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully