וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השלישי למצוד: במערכת הביטחון מעריכים שהמחבל עדיין נמצא באזור שועפאט

עודכן לאחרונה: 10.10.2022 / 19:15

אחרי יומיים, צה"ל והמשטרה פתחו את הכניסות והיציאות לשועפאט, שם אירע הפיגוע שבו נפלה הלוחמת נועה לזר בת ה-18. התושבים הפלסטינים התפללו מול המחסום כדי "לשבור את המצור מעל המחנה". במקביל, דריכות גבוהה ביו"ש לקראת חול המועד סוכות

בווידאו: המצוד אחר המחבל משועפאט נמשך/דוברות המשטרה

המצוד אחר המחבל שירה למוות בלוחמת בפיגוע בשועפאט נכנס היום (שני) ליומו השלישי. אחרי יומיים של סגר, צה"ל והמשטרה פתחו את הכניסות והיציאות למחנה הפליטים בשועפאט, אך הכניסה אליו עוד מותנית בבידוק קפדני. מתחזקת ההערכה כי המחבל עדיין נמצא באזור המחנה, ועל כן הכוונה היא להמשיך בלחץ הכבד שעשוי להוביל ללכידתו.

תושבי מחנה הפליטים שועפאט התפללו מול המחסומים כדי "לשבור את המצור", 10 באוקטובר 2022. מתוך טוויטר, צילום מסך
התושבים התפללו מול המחסום כדי "לשבור את המצור על המחנה"/צילום מסך, מתוך טוויטר

עם כניסת הכוחות המיוחדים לחיפושים אחר המחבל, החלו עימותים בין פלסטינים תושבי המחנה לבין הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לקראת שעות הצהריים, יצאו קריאות לתושבים לקיים את תפילות הצהריים מול המחסום כדי "לשבור את המצור על המחנה".

המחבל שירה בנועה לזר, לוחמת בת 18 מבת חפר, פצע שני בני אדם נוספים ונמלט מהמקום. בתיעוד הפיגוע, המחבל נראה יוצא מרכב שנכנס לתוך המחסום, יורה לעבר החיילים ונמלט. חלק מהחיילים נופלים על הרצפה, אחד מהם עם הגב למחבל, בעוד היתר רצים ורק לאחר כמה שניות מתחילים לירות לעברו.

נועה לזר, הלוחמת שנהרגה בפיגוע בירושלים. דובר צה"ל
נועה לזר, שנהרגה בפיגוע בשועפאט/דובר צה"ל

בד בבד, כ-80 אלף מבקרים צפויים לפקוד את אתרי התיירות ברחבי יהודה ושמרון בשבוע הקרוב - חול המועד סוכות. בצה"ל נערכים עם תגבור כוחות בצירים המרכזיים ובמוקדי תיירות, בין היתר, באתרי ארכיאולוגיים שייפתחו לקהל הרחב לרגל החג: סוסיא, היישוב היהודי בחברון ומערת המכפלה, ההרודיון ושילה העתיקה, הר גריזים ושומרון העתיקה - סבסטיא, שייפתח ליממה אחת במהלך החג.

על אף העלייה בפיגועי הירי ויידוי אבנים לעבר נהגים ישראלים בתקופה האחרונה בכבישים, לפי שעה לא יתקיים סגר על הערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון. במערכת הביטחון סבורים כי שמירה על השגרה במחסומים ומעבר של פועלים פלסטינים לישראל יביא לשימור השגרה באזור יהודה ושומרון ולהפחתת המתיחות. לצד תגבור של גדודים נוספים בגזרת יהודה ושומרון בעקבות ההסלמה, בצה"ל נערכים לחג יחד עם עיבוי נוסף של כוחות בצירים ובאתרי התיירות.

מצוד כוחות הביטחון אחר המחבל שביצע שלשום את פיגוע הירי במחסום שוועפאט.

10 באוקטובר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
המצוד אחר המחבל משועפאט נמשך/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בתוך כך, ביממה האחרונה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בהפרות סדר במזרח ירושלים, שכללו יידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום. בנוסף, בפעילות היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב אמש בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, ערכו השוטרים חיפוש בבית חשוד בן 21 שהשתתף בהפרות סדר ומצאו בקבוקי תבערה וכוורת זיקוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully