וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: ישראלית בת 6 נעקצה על ידי מדוזה ועברה החייאה

עודכן לאחרונה: 10.10.2022 / 19:43

הילדה פונתה במסוק לבית החולים בקופנגן תוך פעולות החייאה, לאחר שקיבלה טיפול רפואי ראשוני בחוף. לדברי בית החולים, הילדה יצאה מכלל סכנה. בת ה-6, שהגיעה לאי לחופשה עם משפחתה, נעקצה על ידי מדוזה קובייתית, המוכרת גם בשם "צרעת הים", ועקיצתה עלולה לגרום למוות

בווידאו: פינוי הילדה בתאילנד שנעקצה על ידי מדוזה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
פינוי הילדה בתאילנד שנעקצה על ידי מדוזה. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
פינוי הילדה שנעקצה על ידי מדוזה/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ילדה ישראלית בת 6 נעקצה על ידי מדוזה קובייתית בקופנגן, תאילנד. אתמול היא פונתה במסוק לבית החולים סוראט ת'אני באי תוך פעולות החייאה, לאחר שקיבלה טיפול רפואי ראשוני בחוף. לדברי בית החולים, הילדה יצאה היום (שני) מכלל סכנה.

ממשרד החוץ נמסר כי הנושא מוכר ומטופל, הקונסול בתאילנד נמצא בקשר עם המשפחה ומחלקת ישראלים בחו"ל עומדת בקשר רציף עם חברת הביטוח. האירוע התרחש בחוף האד רין, בפינה הדרום מזרחית של קופנגן הידוע במסיבות ה-"Full Moon" שנערכות בו מדי חודש כשהירח מלא. אתמול, ערב חג הסוכות, היה ירח מלא והחוף היה מלא בחוגגים בימים האחרונים.

מדוזה קובייתית. ויקיפדיה, אתר רשמי
עלולה לגרום למוות. מדוזה קובייתית/אתר רשמי, ויקיפדיה

בת ה-6 הגיעה לאי עם משפחתה לחופשה ונעקצה על ידי מדוזה קובייתית, המוכרת גם בשם "צרעת הים". בשנה שעברה ילד ישראלי בן 9 מת מעקיצת מדוזה ארסית באותו האי בתאילנד. המבקרים באי כבר הביעו תמיהה ותסכול מכך שהרשת לחסימת המדוזות הקטלניות, שהותקנה במקום אחרי מותו של הילד ונהרסה לפני כחודשיים, טרם תוקנה.

אלי סנה, קונסול ישראל בבנגקוק, אמר כי מדובר בנס. "אלמלא היו מתחילים לטפל בילדה מיד מהרגע שנעקצה, המצב היה טרגי", הסביר. סנה קיבל את הפרטים אתמול ומיד תפעל את הנציגות בערב החג, יצר קשר עם המשפחה וחברות הביטוח, ניהל את הקשר מול הרשויות ועזר בפינוי הילדה לבית חולים מותאם לצרכי הטיפול לו היא זקוקה מחוץ לאי שבו התרחש המקרה.

"אנו ממש שמחים שהאירוע הסתיים כך, אנחנו ממשיכים בליווי המשפחה ולסייע בכל מה שניתן", מסר הקונסול. מטעם חברת הביטוח "פניקס" נמסר: "המבוטחת מטופלת ברגישות ובצורה הטובה ביותר, המשפחה מבקשת לשמור על פרטיות".

המדוזות הקובייתיות, מבעלי החיים הארסיים בעולם, נפוצות בעיקר בחופי אוסטרליה ובדרום מזרח אסיה, ועלולות להיות קטלניות לבני אדם. מדוזות קובייתיות הן סוג של יצורים ימיים נפרדים מהמדוזות המוכרות בישראל, אך "קרובות-רחוקות" שלהן. העקיצה מהמדוזה הדומה לקובייה עלולה לגרום לכאב עז, לחוסר תחושה בשרירים, לכאבי בטן וגב, לסחרחורת, להקאות, ללחץ בחזה ואף במקרים קיצוניים גם למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully