וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם הצעירים על הידיים שלך": האקרים שיבשו את נאום חמינאי בטלוויזיה האיראנית

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 9:59

הקבוצה "הצדק של עלי", שאחראית לשורת מתקפות סייבר נגד המשטר, השתלטה על השידור בזמן שהמנהיג העליון נשא דברים. דיוקנו סומן בכוונת רובה כשהוא עולה בלהבות, מעל לתמונתיהן של הצעירה מהסא אמיני ונשים אחרות שנהרגו בהפגנות החיג'אב הנמשכות כבר חודש

מחאה של האקרים נגד המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בזמן שידורי הטלוויזיה הרשמית, 8 באוקטובר 2022. מתוך חשבון הטוויטר של "הצדק של עלי", אתר רשמי
חמינאי מאשים את ארה"ב וישראל בהפגנות. שידורי הטלוויזיה האיראנית, אתמול/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של "הצדק של עלי"

קבוצת האקרים פרצה אתמול (שבת) לשידורי הטלוויזיה הרשמית של איראן, בזמן שהמנהיג העליון עלי חמינאי נשא דברים. במשך כמה שניות, הופיע על המסך דיוקנו של חמינאי כשהוא עולה בלהבות ומסומן בכוונת רובה. מתחתיו נראו תמונות של הצעירה הכורדית מהסא אמיני ושל צעירות אחרות שנהרגו במחאות החיג'אב שפרצו בעקבות מותה של אמיני במעצר משטרת המוסר.

ההפגנות, שפרצו ב-17 בספטמבר במהלך הלווייתה של אמיני, הן הגדולות ביותר באיראן מאז מחאת הדלק של 2019. הן התפשטו מהחבל הכורדי לכל רחבי המדינה, כולל לבירה טהראן, אף שהן מוגבלות בשלב זה בעיקר למוסדות החינוך. לפי ארגוני זכויות אדם, יותר מ-185 בני אדם, בהם 19 ילדים, נהרגו בניסיונות של המשטר לדכא את ההפגנות, בנוסף למאות פצועים ולאלפי עצורים. לפי הרשויות, לפחות 20 מחברי כוחות הביטחון נהרגו אף הם בעימותים.

"דמם של הצעירים שלנו על ידיך", נכתב על המסך בתיעוד שפרסמה קבוצת ההאקרים "הצדק של עלי", כשברקע התנגן המנון המהפכה "נשים, חיים, חירות". כעבור כמה שניות, חזר השידור לאולפן. קבוצת ההאקרים הזו הייתה אחראית לפריצה למצלמות האבטחה בבית הכלא אווין בשנה שעברה, והיא הדליפה מהן תיעודים של אלימות סוהרים נגד אסירים.

תיעוד הפריצה לטלוויזיה האיראנית

חמינאי האשים בשבוע שעבר את ארצות הברית ואת ישראל בליבוי ההפגנות, בעוד שאמר כי מותה של אמיני, שנעצרה בטהראן ב-13 בספטמבר ומתה כעבור שלושה ימים בבית חולים, "שובר את לבו". דוח נתיחת המוות הרשמי שלה שפורסם אתמול על ידי הרשויות טען כי היא מתה בשל בעיות רפואיות. עם זאת, משפחתה טוענת כי המשטרה אחראית למותה, ועורך דינה אמר כי "רופאים מכובדים" מאמינים שהיא הוכתה במהלך מעצרה על כך שלא עטתה כראוי את החיג'אב שעל ראשה.

כיסוי הראש, שהונהג אחרי המהפכה האסלאמית ב-1979, הפך לאחד מסמלי המחאה הנוכחית. נשים ונערות רבות תועדו מסירות אותו ברחובות ולעתים אף מעלות אותו באש. לפי תיעודים שפורסמו על ידי ארגוני זכויות אדם, סטודנטיות הפגינו אתמול נגד הנשיא איברהים ראיסי בעת שביקר באוניברסיטה בטהראן וצעקו לו "לך לעזאזל".

עוד בוואלה!

חמינאי: מהומות החיג'אב תוכננו על ידי ארה"ב וישראל

לכתבה המלאה
נשיא איראן איברהים ראיסי נואם בפני סטודנטיות באוניברסיטה בטהראן, 08 באוקטובר 2022. רויטרס
השווה את המפגינים ל"זבובים". ראיסי בנאום באוניברסיטה בטהראן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully