וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטיות איראניות קיבלו את פני הנשיא ראיסי בצעקות: "לך לעזאזל"

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 0:03

הסטודנטיות זעמו על הנשיא שהגיע לאוניברסיטה בטהרן לנאום וקרא שיר המשווה את המפגינים לזבובים. בסרטון שפורסם בטוויטר נראו הסטודנטיות קוראות: "לא רוצים מושחתים בקמפוס". סטודנט איראני: "הם יכולים להרוג אותנו, לאסור אותנו, אבל לא נשתוק עוד"

עימותים בין משטרת איראן למפגינים על מותה של מהסא אמיני/(צילום: רויטרס)

סטודנטיות באוניברסיטת אל זהרה בטהראן צעקו היום (שבת) לנשיא איברהים ראיסי "לך לעזאזל", באקט חסר תקדים של מחאה נגד דיכוי הנשים במדינה. ראיסי עורר את זעמן של הסטודנטיות כאשר הגיע לאוניברסיטה לנאום בפני הסגל האקדמי והסטודנטיות, ודקלם שיר המשווה בין מפגינים לבין זבובים. בסרטון שפורסם בטוויטר נראו הסטודנטיות צועקות במחאה "מולות לכו לעזאזל" וכן "לא רוצים אורחים מושחתים בקמפוס".

בימים האחרונים התפשטה המחאה מהרחובות גם לבתי הספר, ובכמה מקרים הסירו תלמידות את כיסויי הראש. לפני ימים אחדים פרסם אתר אופוזיציה תמונות של תלמידות מסירות את כיסויי הראש וצועקות לנציג של השלטון שהגיע לנאום: "בסיג', לכו מפה". בסרטון אחר נראית אישה בעיר משהד מציירת גרפיטי על הקיר שבו כתוב "מוות לדיקטטור".

בהפגנות בעקבות מותה של מחסה אמיני, הכורדית בת ה-22 שמתה לאחר שנעצרה על ידי המשטרה, נהרגו עד כה, על פי הדיווחים, כ-185 בני אדם. מאות נפצעו ואלפים נעצרו באירועים. אתרי אינטרנט של ארגוני זכויות אדם איראניים מדווחים על ירי במפגינים בכמה ערים. סטודנט בטהרן אמר היום: "הם יכולים להרוג אותנו, לאסור אותנו, אבל אנחנו לא נשתוק עוד. חברינו לכיתה נמצאים בכלא, אז איך נוכל לשתוק? בעיר סקז נאספו תלמידות וצעקו "אישה, חיים, חופש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקשורת הרשמית באיראן ניסתה להמעיט בערך המחאה הנמשכת זה השבוע הרביעי. בדיווחים נאמר כי המחאה "מוגבלת בהיקפה". עוד נאמר כי חלק מהסוחרים בשוק בטהרן סגרו את חנויותיהם בגלל חשש מהמפגינים, תוך הכחשה שמדובר בשביתה מאורגנת.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully