וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח את הסודות לקבר: מת הרוצח הסדרתי הסקוטי פיטר טובין

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 17:53

טובין החמקמק הורשע ברצח שלוש צעירות, אולם המשטרה מאמינה שהוא קשור למקרי רצח נוספים רבים. במהלך השנים הוא עבר 60 כתובות והשתמש ב-40 שמות בדויים. ברשותו נמצאו 32 תכשיטים שכנראה לקח כמזכרת, אבל הוא לא שיתף פעולה עם המשטרה והקשר לרציחות לא הוכח

פטר טובין, סקוטלנד, 2008. GettyImages
פיטר טובין בבית המשפט, 2008/GettyImages

הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה פיטר טובין, שריצה עונש מאסר עולם בכלא באדינבורו, מת היום (שבת) בבית החולים בגיל 76. טובין הורשע ברציחתן של שלוש נערות ונכלא בשנת 2007, אך חוקרי משטרה סבורים שהוא אחראי למעשי רצח רבים נוספים. טובין מעולם לא שיתף פעולה עם החקירות, וסודותיו ירדו איתו לקבר.

זירת מציאת גופתה של דינה מק'ניקול שנרצחה ע"י פטר טובין, אנגליה, 2007. GettyImages
זירת גילויה של הגופה של דיינה מקניקול שנרצחה על ידי פיטר טובין, 2007/GettyImages

טובין נעצר לאחר היעלמותה של אנג'ליקה קלוק, סטודנטית פולניה צעירה, שסייעה לו כשעבד כאיש תחזוקה בכנסייה. כאשר נפתחה חקירה בעקבות העלמותה נעלם גם איש התחזוקה, שהתברר בדיעבד שהיה עבריין מין מורשע שהשתמש בשם בדוי. גופתה התגלתה קבורה בכנסייה, והתברר שלפני מותה היא הוכתה ונאנסה. בזירת הרצח התגלה הד.נ.א של טובין, שריצה לפני כן עונש מאסר של 10 שנים על עבירות מין. בעקבות הסיקור החדשותי הוא זוהה בבית חולים על ידי אחות, ונעצר. לאחר משפט שארך שישה שבועות הוא הורשע ונגזרו עליו 21 שנות מאסר.

עוד בוואלה!

יותר מ-90 קורבנות: הרוצח הסדרתי הקטלני בתולדות ארה"ב מת בגיל 80

לכתבה המלאה
שוטר מחוץ לבית בו נמצאה גופתה של דינה מק'ניקול שנרצחה ע"י פטר טובין, אנגליה, 2007. GettyImages
שוטר מחוץ לבית שבו התגלתה גופתה של דיינה מקניקול, 2007/GettyImages

לאחר מעצרו של טובין נפתח מבצע משטרתי חשאי, שכלל מיפוי של התחנות השונות שטובין, שנהג לנדוד ממקום למקום, עבר במהלך השנים, מתוך הנחה שמדובר ברוצח סדרתי. חוקרים בעלי סוגים שונים של מומחיות בדקו כל פרט בחייו, כולל קשרים חברתיים, נכסים שהיו בבעלותו ומקומות שבהם נהג לבלות. מדובר היה במבצע סבוך, שכן טובין עבר בין כ-60 מקומות מגורים, והשתמש בכ-40 שמות בדויים שונים. בדרך זו התגלו שתי נרצחות נוספות, דינה מקניקול וויקי המילטון, שנרצחו 16 שנים לפני כן. טובין הורשע גם ברציחתן.

המשטרה מעריכה שטובין רצח עוד נשים רבות. ברשותו נמצאו 32 תכשיטים שלא היו שייכים לשלוש הנשים שלהן היה נשוי במהלך השנים. ההערכה היא שמדובר במזכרות שהוא שמר ממקרי הרצח שביצע. אולם המשטרה מעולם לא הצליחה להוכיח קשר ברור בינו לבין מקרי רצח נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully