וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיר העיר: נערה בת 14 ננשכה בסוף בילוי עם חברות בגלידרייה בחיפה

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 2:56

תופעת תקיפות חזירי הבר הפכה קבועה בחיפה. הפעם, הייתה זו נערה שהותקפה בעת בילוי בעיר והזדקקה לטיפול רפואי בבית חולים. "היא הייתה במסלול שלו ולא היה לה לאן לברוח", אמר האב "זה פשוט מזעזע ויכול היה להסתיים באסון חמור יותר. זו בעיה שצריך לפתור"

בווידאו: לראשונה תתכנס מועצת העיר חיפה לדון בנושא חזירי הבר ברחובות/צילום: שלומי גבאי

מפגש נוסף בין חזיר בר לעוברי אורח בחיפה הסתיים בתקיפה, נערה בת 14 ננשכה על ידי חזיר ונפצעה באורח קל. אתמול (שישי) אחר הצהריים יצאו הנערה וחברותיה מגלידרייה בשדרות מוריה שבעיר, בדרכן על המדרכה לפעולה בשבט כרמל בצופים כשחזיר בר התפרץ מאחת הסמטאות והחל לרדוף אחריהן. "היא הייתה במסלול שלו ולא היה לה לאן לברוח", סיפר אביה, "החזיר פגע בה ונגרם לה סימן חבלה גדול ואדום בגב וחתך ברגל וכמו כן כתוצאה מהנפילה, נגרמו לה שפשופים". הנערה הובאה לבית החולים בני ציון שבעיר, שם ניקו וחבשו את הפצעים והיא קיבלה אנטיביוטיקה וארבע זריקות נגד כלבת.

חזירי הבר הפכו לבני בית במרחב הציבורי בחיפה, כשתקיפות בהן הם מעורבים הופכות קבועות בעיר, גם כשאין כל מעורבות של מזון, כמו במקרה של הנערה שהדגישה כי לא אחזה בגלידה או כל מאכל אחר. "היא ילדה חזקה וכעת היא בכלל מרחמת על החזיר", אמר האב וסיפר כי בתו חובבת בעלי חיים. "זה פשוט מזעזע ויכול היה להסתיים באסון חמור יותר. זו בעיה שצריך לפתור", אמר. עוד הוא סיפר כי רשות הטבע והגנים יצרו קשר ואמרו שמטפלים בבעיה ברצינות. "גם מעיריית חיפה יצרו קשר ותמכו", הוסיף.

נערה הותקפה על ידי חזיר בר בחיפה. 7 באוקטובר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה
"לא היה לה לאן לברוח". סימני החבלה על רגלה של הנערה/באדיבות המשפחה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"פגיעה רודפת פגיעה בחיפה אבל ראש העיר אדישה ואטומה לכך שהמרחב הציבורי ברחבי חיפה נלקח מאיתנו בני האדם", אמרה לוואלה עורכת הדין שרה גולן שטיינברג, ממובילות מועצה השינוי, האופוזיציה במועצת העיר חיפה, "לא יעלה על הדעת שילדה בת 14 שכל חטאה היה שיצאה לבלות אחר צהרים עם חברות צריכה להתמודד עם חוויה נוראית רק בגלל המדיניות הכושלת של ראש העיר". גולן שטיינברג אזכרה את דו"ח מבקר הפנים של העירייה והדגישה, "זו אותה מדיניות שהזהרתי מפניה לפני כשנה וחצי כאשר ראש העיר הפסיקה את הדילול ללא כלים נוספים מיידיים. התרעתי אז שבסוף היא ממילא תחזור לדילול. אכן, הדילול חזר אבל הנזק כבר נעשה ומספר חזירי הבר גדל משמעותית ויתירה מכך, הם איבדו את הפחד מבני אדם". עוד אמרה, "אני מאוד מקווה שהנפגעים יתבעו את קליש אישית. אין סיבה שהתושבים יממנו את הפגיעות של חזירי הבר בהם. בכוונתי לדרוש הגדלת התקציב כדי לוודאי שחזירי הבר יוצאים מהרחובות".

חזירי בר בחיפה, מרץ 2021. יעל בן חיים, תמונות גולשים
חזירי הבר הפכו לבני בית במרחב הציבורי בחיפה. פארק בחיפה/תמונות גולשים, יעל בן חיים

"כשראש העיר אימפוטנטית זה מה שקורה", אמר דוד לוריא, לשעבר מנהל התפעול של עיריית חיפה. "היא רוצה להיות 'נחמדה' עם קומץ של הזויים חובבי חזירי בר שהביאה את העיר לעברי פי פחת. במקום לפעול בנחישות כנגד תופעת חזירי הבר בשכונות, מבזבזת מיליוני שקלים מכספי ציבור על פתרונות 'הומניים' אבל אין תוצאות", הסביר. "ראש עיר הזויה לא מבינה דבר בסיסי והוא שהיא נמדדת בתוצאות ולא בתירוצים ובעשיה חסרת תוחלת. זו היא שאמרה שדילול בשטח האורבני אינו חוקי. זו ראש עיר שלא מבינה כלום בחיים שלה וממשיכה לעשות נזקים שחלקם בלתי הפיכים. הרסה את העיריה, הרסה את העיר ועוד ידה נטויה. אם לא יתחילו במיידי בפעולות דילול זה ייגמר באסון" הזהיר לוריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully