וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בחיפה: חזירי הבר נכנסו גם לטבריה, והתושבים מודאגים

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 18:50

קבוצות של חזירי בר החלו להסתובב בין הבתים בשכונות המגורים בעיר. "יש לנו ילדים קטנים שמפחדים לצאת מהבית, ובצדק", סיפר תושב טבריה, ותהה אם יש קשר בין הופעתם הפתאומית של החזירים לבין המבצעים ללכידתם בחיפה. "זה נראה מוזר, הם לא מפחדים להתקרב לבני אדם"

בווידאו: תיעוד חזירי בר במחנה עופר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

קבוצות של חזירי בר החלו להיכנס לתוך שכונות מגורים בטבריה ולהסתובב בין הבתים - והתושבים מודאגים. "לא רוצים לחיות עם מטרד כזה", אמר אושרי וייצמן, תושב העיר, "רואים עד כמה זה משפיע לרעה על החיים בחיפה".

וייצמן חושש מאם החזירים יתחילו להיכנס לתוך בתי התושבים. "יש לנו ילדים קטנים שמפחדים לצאת מהבית ובצדק", סיפר, "אני לא רוצה לחשוב חס וחלילה על כך שחזיר בר יתקוף ילד קטן". השכונות שבמעלה העיר טבריה מוקפות שטחים פתוחים, שדות חקלאיים ואיזור מיוער - שמהווים שטחי מחיה לחיות בר. עם זאת, לא מוכרים מהעבר מראות של עדרי חזירי בר שמסתובבים בשטחים אלו בעיר.

תושבי טבריה תוהים אם יש קשר בין הופעתם הפתאומית של חזירי הבר בעיר לבין המבצעים ללכידתם בחיפה ושחרורם באיזורים מרוחקים מהעיר. "זה נראה מוזר", הסביר וייצמן. "החזירים שאנחנו רואים בטבריה הם חזירים בוגרים ובהתנהגותם בולט מאוד שהם לא מפחדים להתקרב לבני אדם". לטענתו, נראה שחזירי הבר כבר חיו בסביבת יישוב מגורים והתרגלו לבני אדם. עם זאת, לטענה הזאת לא נמצא ביסוס או אישור.

חזירי בר בטבריה. חדשות טבריה והסביבה, אתר רשמי
"רואים כמה משפיע לרעה על החיים בחיפה". חזירי בר בטבריה/אתר רשמי, חדשות טבריה והסביבה

מעיריית טבריה נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל. הווטרינרית הרשותית, ד"ר פלורינה פלג, נמצאת בקשר עם רשות הטבע והגנים ועם איש מקצוע שנשכר לשם כך".

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "כניסת חיות בר למרחבי יישובים, בהן גם חזירי בר, נובעת בעיקר מחיפוש אחר מזון שמקורו בפעולות האדם. הווטרינרית העירונית של טבריה קיבלה ממפקח הרשות הנחיות כיצד לפעול בהן הקפדה על ביצוע פעולות סניטציה ברחבי העיר ואף היתר לדילול נקודתי כמוצא אחרון. בשטחים הפתוחים בסביבה אין עדות לכמות חזירים רבה. יחד עם זאת, הרשות בוחנת על פי צורך פעולות גם בשטחים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully