וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע בראשו ובגפיו: גבר בן 69 נפצע בינוני מתקיפת חזיר בר בחיפה

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 1:10

חזיר הבר פגע בגבר, ופצע אותו בראשו ובגפיו. צוותי מד"א ואיחוד והצלה העניקו לו טיפול רפואי בשטח ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני. ראש מינהל תיפעול בעירייה לשעבר: "אין מה להתפלא - המצב רק יחמיר"

גבר בן 69 הותקף על ידי חזיר בר בחיפה ונחבל בגפיו ובראשו. האירוע החריג קרה הערב (ראשון) ברחוב הפרחים בעיר. חזיר הבר פגע בגבר, ופצע אותו בראשו ובגפיו. צוותי מד"א ואיחוד והצלה העניקו לו טיפול רפואי בשטח ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני.

חובש מד"א חי טקאטש ופראמדיקית מד"א שלי פרלוב סיפרו כי "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מחבלות בגפיים. סיפרו לנו שבמהלך טיול עם הכלב הוא הותקף ע"י חזיר בר ונפצע". החובשים העניקו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינו אותו להמשך טיפול בבית החולים.

"אין מה להתפלא", אמר דוד לוריא, לשעבר ראש מינהל תיפעול בעיריית חיפה. "המצב רק יחמיר, וראשת העיר ומלחכי הפינכה ימשיכו לצייץ שהחזירים נעלמו. בושה וחדלות אישים".

איציק בלס, חבר מועצת העיר, מאשים "חד וחלק", לדבריו, את ראשת העיר עינת קליש-רותם. "התופעה הולכת ומתגברת, אני מתריע על זה כבר זמן רב. אם לא ידללו זו תהיה התוצאה", הזהיר.

"בעירייה כל הזמן אומרים שהחזירים ייעלמו אבל בדיוק ההיפך. משקיעים הרבה כסף ובפועל זורקים את הכסף של התושבים לפח. אצל יונה יהב דיללו את החזירים ולא היתה שום בעיית חוקיות כמו שהיא (קליש-רותם - י"א) טוענת, עובדה שלא העמידו אותו לדין. היא הגיעה והפסיקה עם הדילול, וכל האמצעים החלופיים לא עובדים. לא יכול להיות שבנאדם לא יוכל לרדת לטייל עם הכלב שלו בבטחה".

חזירי בר משוטטים בחיפה 14 במרץ 2021. שלומי גבאי
פצע את הגבר בראשו ובגפיו/שלומי גבאי

"התקיפה הערב כמו תקיפות קודמות של חזירי בר היא באשמת ראש העיר ובאשמתה בלבד", מסרה עו"ד שרית גולן, חברת מועצת העיר ויו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה, "הכתובת הייתה על הקיר, אבל היא בעקשנותה בחרה לבצע ניסוי על גבם של תושבי חיפה. לא רק איכות חייהם ותחושת הבטחון האישית נפגעו בשנתיים האחרונות, הם גם מצויים בסכנה של ממש אל מול הכחשת הבעיה על ידי ראש העיר".

"הדם של הפצוע הערב הוא על ידיה של ראש העיר", המשיכה, "ובעונת הרבייה שהחלה עתה הסיכון מחזירי הבר רק יילך ויגדל. אין מנוס מביצוע דילול של חזירי הבר המוחתמים, וכדאי להפנים זאת כפי שהפנימו כל ראשי הערים הסובלים מחזירי בר".

בשבוע שעבר צעיר בן 19 נפצע באורח בינוני מתקיפת חזיר בר ביישוב במועצה האזורית שומרון. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לו טיפול רפואי במקום, ופינו אותו במסוק צבאי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפציעה בגפיים התחתונות.

ביולי האחרון התפרסם דוח של אוניברסיטת חיפה, שמצא כי מרבית תושבי העיר חשים כי סוגיית חזירי הבר היא הדחופה ביותר מבין הסוגיות שהעירייה צריכה לטפל בהן, כש-73% מהם סבורים כי טיפול העירייה בנושא טעון שיפור.

עוד בוואלה!

73% מתושבי חיפה: טיפול העירייה במכת חזירי הבר טעון שיפור

לכתבה המלאה
חזיר בר במכלאה במרפאה וטרינרית בפארק בפאתי רומא, 6 ביוני 2016. AFP, אתר רשמי
עיריית חיפה ממקדת מאמצים לאיתור החזיר ולכידתו/אתר רשמי, AFP

מעיריית חיפה נמסר כי "העירייה בוחנת בחומרה את פרטי האירוע וממקדת מאמצים לאיתור החזיר ולכידתו. בשבועות אלה החלה העירייה ליישם את שלב העתקת חזירי בר מהעיר, יחד עם רשות הטבע והגנים, וכבר משלימה את הצעד הראשון - גידור גבולות העיר בשולי שמורת הכרמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully