וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: המוות של הצעירה שהציתה את מהומות החיג'אב - לא נגרם ממכה בראשה

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 18:25

על פי דוח נתיחת הגופה, בת ה-22 מתה מכשל רב מערכתי שנגרם ממחסור בחמצן למוח. עם זאת, הדוח לא פירט אם היו סימני אלימות על גופה. בינתיים, נמשכות ההפגנות שהוצתו בעקבות מותה של אמיני, זה השבוע השלישי ברציפות

איראן: מחאות החיג'אב נמשכות, ראיסי קורא להתעמת עם המפגינים/מערכת וואלה!

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (שישי) כי הצעירה מחסה אמיני, שמותה במעצר הצית את מהומות החיג'אב ברחבי המדינה, לא מתה ממכות לראשה ולגופה, אלא מכשל רב מערכתי שנגרם ממחסור של חמצן במוח. מנגד, דוח נתיחת הגופה של בת ה-22 לא פירט אם הצעירה ספגה מכות לפני מותה, אלא רק את סיבת המוות.

אמיני נעצרה בחודש שעבר על ידי משטרת המוסר, משום שחבשה חיג'אב "באופן מרושל". היא התמוטטה בתחנת המשטרה, נכנסה לקומה ומתה כעבור שלושה ימים בבית החולים. הרשויות טענו כי עברה התקף לב, אך לדברי משפחתה, לא היו לא בעיות רפואיות. כמו כן, אביה של אמיני טען כי היא סבלה מחבלות בזמן שהותה במעצר, ואמר כי הוא רואה במשטרה אחראית למותה.

הפגנה לזכרה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני בעיר קלן, גרמניה, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
תמונתה של אמיני מונפת בהפגנה באיראן/רויטרס

המחאות ברחבי איראן נמשכות זה השבוע השלישי. כוחות הביטחון פיזרו את ההפגנות עד כה בתחמושת חיה ואלימות קיצונית, מה שהוביל למותם של יותר מ-50 בני אדם ומעצרם של יותר מ-1,500. עם זאת, האיראנים ממשיכים לצאת לרחובות. בבתים, בבתי הספר ובמשרדים הם מורידים את התמונות של שני מנהיגי הדת העליונים ששלטו מאז המהפכה - האייתולה חומייני וכיום האייתולה עלי חמינאי.

מוקדם יותר השבוע האשים המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי את ארצות הברית וישראל בתכנון מחאות החיג'אב במדינה. זאת הייתה התייחסות ראשונה של חמינאי להפגנות ששוטפות את המדינה מאז מותה של הצעירה. בדבריו אמר חמינאי כי מותה "שובר את לבו" ותיאר זאת בתור "תקרית מרה". עם זאת, הוא אמר כי "אנשים מסוימים גרמו לחוסר ביטחון ברחובות" וטען כי היו "מהומות" שתוכננו מראש. הוא הביע תמיכה נחרצת בכוחות הביטחון, שלדבריו חוו יחס לא הוגן בזמן ההפגנות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully