וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב סבורה שאוקראינה אחראית לחיסול בתו של המקורב לפוטין

עודכן לאחרונה: 5.10.2022 / 23:50

בניו יורק טיימס דווח כי המודיעין האמריקני מעריך שגורמים בקייב אישרו את המבצע באוגוסט שבו התפוצצה מכוניתה של בתו של הלאומן אלכסנדר דוגין במוסקבה. לפי הדיווח, בוושינגטון לא היו מודעים לפעולה ונזפו באוקראינה על כך. לא ידוע גם אם זלנסקי אישר זאת

בווידאו: מוסקבה מתאבלת על חיסולה של המקורבת לפוטין/צילום: רויטרס

סוכנויות המודיעין של ארצות הברית מעריכות שגורמים בממשלת אוקראינה אישרו את מתקפת מכונית התופת ליד מוסקבה באוגוסט, שבה נהרגה דריה דוגינה, בתו של לאומן רוסי המקורב לנשיא ולדימיר פוטין - כך דווח הערב (רביעי) בניו יורק טיימס.

עוד דווח כי גורמים בוושינגטון מאמינים כי אביה של דוגינה, הלאומן אלכסנדר דוגין, היה היעד האמיתי של המבצע, וכי מבצעיו האמינו שהוא יהיה במכונית עם בתו. עוד דווח כי לא ידוע אם הנשיא וולודימיר זלנסקי נתן בעצמו אור ירוק לפעולה.

גורמים רשמיים אמרו לניו יורק טיימס כי לארצות הברית לא היה חלק במתקפה, לא באמצעות מודיעין ולא באמצעות מתן סיוע אחר. גורמים אמריקניים הוסיפו שהממשל לא עודכן מראש על המבצע, והוא היה מתנגד אליו אילו היו מתייעצים עמו מבעוד מועד. לדברי אותם גורמים, בוושינגטון נזפו בקייב על ההתנקשות לאחר מכן. לא ידוע מה הייתה התגובה של אוקראינה לאותן נזיפות.

ההערכה החשאית על המעורבות האוקראינית, שלא דווחה עד כה, שותפה עם הממשל בשבוע שעבר. אוקראינה הכחישה מידית שהיה לה יד בהתנקשות, ובכירים בקייב חזרו על ההכחשות הללו כשנשאלו על הערכת המודיעין האמריקני.

אלכסנדר דוגין ליד ארון הקבורה של בתו דריה דוגינה, מוסקבה. רויטרס
אלכסנדר דוגין לצד תמונתה של בתו דריה בטקס האשכבה של במוסקבה, אוגוסט/רויטרס

לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית חוששים שפעולות כאלו עלולות להרחיב את המלחמה בין אוקראינה לבין רוסיה. בעוד שרוסיה לא הגיבה בצורה ספציפית על ההתנקשות, ארצות הברית מודאגת מכך שלפעולות אלו, אף סמליותן הרבה, יש מעט השפעה ישירה על שדה הקרב והן עלולות לגרום למוסקבה לבצע פעולות משלה נגד נגד בכירים אוקראינים. לפי הדיווח, גורמים אמריקניים הביעו תסכול מחוסר השקיפות של אוקראינה לגבי תוכניותיה הצבאיות והסמויות, במיוחד על אדמת רוסיה.

חוקרים בוחנים את זירת פיצוץ המכונית של דריה דוגינה, בתו של הלאומן הרוסי אלכסנדר גודין, בסמוך למוסקבה, רוסיה, 20 באוגוסט 2022. רויטרס
בקייב ממשיכים להכחיש את מעורבותם. חוקרים בוחנים את זירת ההתנקשות, אוגוסט/רויטרס

מאז תחילת המלחמה, שירותי הביטחון של אוקראינה הפגינו את יכולותיהם להגיע לאדמת רוסיה כדי לבצע פעולות חבלה. עם זאת, ההתנקשות בדוגינה היא אחד המבצעים הנועזים ביותר שניהלה עד כה אוקראינה והיא הראתה שהיא יכולה להתקרב לדמויות בולטות ברוסיה. דוגין, שיש המכנים אותו "המוח של פוטין", תומך בהסלמת המלחמה באוקראינה והוא דוגל בלאומנות רוסית תקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully