וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי: הרכבת הקלה בגוש דן תפעל בשבת - בתוך שנה

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 21:30

הודעתה של מיכאלי מגיעה כחודש לפני הבחירות, ומעט לפני פתיחת קו הרכבת באזור ת"א. עם זאת, היא טענה כי "לא נזכרתי בזה עכשיו" והוסיפה כי "אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת"

בווידאו: נתיבי איילון ביצעה נסיעת מבחן ל-MTEV - הכלאה בין רכבת קלה לאוטובוס/צילום: נתיבי איילון

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הערב (שבת) כי הרכבת הקלה בגוש דן, שצפויה להתחיל לפעול בחודש נובמבר הקרוב - תפעל גם בימי שבת בתוך שנה. הודעתה של שרת התחבורה מגיעה כחודש לפני הבחירות, אך היא טענה כי "לא נזכרתי בזה עכשיו" והוסיפה כי "אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת".

"אני ביקשתי וקיבלתי מנת"ע את המשמעויות להפעלת הרכבת הקלה בשבת, ואני שמחה להודיע שהחל מעוד שנה, הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת", אמרה מיכאלי. "זאת החלטה שלי, קיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפני וככה זה הולך להיות".

לדבריה, תחבורה ציבורית בשבת "זה דבר שנמצא בהסכם הקואליציוני שלי מול יאיר לפיד, זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה".

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב/ראובן קסטרו

עוד אמרה מיכאלי כי הפעלת הרכבת הקלה בשבת היא חובה אזרחית, וטענה כי ביטול ההחלטה ייפגע "בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל". "אני חוזרת ואומרת, ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות".

עוד בוואלה!

פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן עשויה להתעכב בעקבות תקלה במערכות התקשורת

לכתבה המלאה
מרב מיכאלי 14 בספטמבר 2022. גדעון שרון, לשכת העיתונות הממשלתית
מיכאלי/לשכת העיתונות הממשלתית, גדעון שרון

היא עקצה את יו"ר ש"ס אריה דרעי ואמרה כי אם הוא "כל כך מודאג מחילול שבת, אז למה צריך לכפות את אי חילול שבת רק על השכבות המוחלשות והמוחלשים ביותר? למה אריה דרעי לא דרש מאף אחת מהממשלות, שכל צי הרכב הממשלתי, של השרים, והמנכ"לים והסמנכ"לים וכו' וכו' וכו' לא יסעו בשבת? למה רק הפריוולגיות והפריוולגים יסעו בשבת?".

"ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים"

הודעתה של שרת התחבורה גררה ביקורת חריפה בקרב חברי כנסת ממפלגות דתיות. דרעי כינה את החלטה "בושה" ואמר כי מי שינסה לפגוע בשבת ייכשל. "מרב מיכאלי, שדרדרה את מפלגת מפא"י ההיסטורית לגבולות אחוז החסימה ומהווה סמל הכישלון בכל נושאי התחבורה ומכת הפקקים בישראל, מנסה להיאחז בקרונות הרכבת הקלה כדי שזו תעביר אותה את אחוז החסימה, תוך כדי דריסת השבת והזהות היהודית של המדינה", אמר דרעי.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה שכל אזרחי ישראל סובלים ממנה מעדיפה מרב מיכאלי לפזר סיסמאות ריקות. בממשלת הימין שנקים אנחנו נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה ונשמור על השבת וקדושתה כיום המנוחה הלאומי".

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) לשעבר השר לשירותי דת אמר בתגובה כי "הסטטוס קוו הוא ממש לא קדוש אבל את ענייני דת ומדינה אסור לקדם במחטפים אלא רק בהסכמות רחבות. אסור לתת לגורמים קיצוניים משני הצדדים לנהל את בסיס ההסכמות הלאומיות".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף גם הוא: "כל ההכרזות הפופוליסטיות המנסות להציל את מפלגתה המדשדשת סביב אחוז החסימה, היא יודעת היטב את המשתקף בסקרים הפנימיים שלנו בהם היא אינה עוברת את סף הכניסה לכנסת. היה עדיף שתענה קודם תשובות על הכשלים שלה בניהול משרדה, נהגים שוהים שעות רבות בפקקי ענק, וחוסר התפקוד בתחבורה הציבורית, הפגיעה בפריפריה ועליית מחירים בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully