וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבכירי משרד התחבורה עליה: הרכבת הקלה יצאה לנסיעת מבחן - ובלמה בפתאומיות

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 22:21

על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים, בכלי התחבורה הציבורית החדש מותקנת גם מערכת בלימה אוטומטית העוצרת את הקרונות ברגע שמזוהה חריגה. נציגי המשרד לא ציפו לאירוע, ובחברת נת"ע מדגישים שלא מדובר באירוע חריג. "זוהו פערים בסנכרון המערכות"

נהג התנגש ברכבת הקלה בבת ים ונפצע קל, 2 באוגוסט 2022/מתוך מצלמות אבטחה

לקבוצת הנציגים הבכירים ממשרד התחבורה שהתלוו לנסיעת הרכבת הקלה לאחרונה ציפתה הפתעה לא קטנה כשבמהלך הנסיעה בלמה הרכבת בפתאומיות. הסיבה הרשמית היא תקלת סנכרון בין המערכות שבגינה הופעלה בלימת חירום אוטומטית בקרונות.

מעבר לאתגרי הבנייה, החפירה, הולכת החשמל וההיבט התחבורתי, אחד המוקדים המורכבים ביותר של פרויקט הרכבת הקלה הוא מערך הסנכרון של מערכות השליטה השונות של הרכבת. על מנת לשמור על ביטחון הנוסעים, ברכבת מותקנת גם מערכת בלימה אוטומטית העוצרת את הקרונות ברגע שמזוהה חריגה. לדברי נת"ע, זה היה גם המקרה באירוע, ולא מדובר במקרה חריג. עוד נמסר כי הפערים מוכרים, מטופלים וייפתרו כתנאי לקבלת אישור ההפעלה. הטענה של החברה מובנת, משום שזו תקופת הרצה שמטרתה, בין השאר, לאפשר לבצע ניסוי כלים רחב ככל האפשר של המערכות. דבר התקלה פורסם לראשונה בגלובס.

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה. נסיעת מבחן בנובמבר 2021/ראובן קסטרו

נסיעות המבחן, שנערכות בתדירות גוברת מאז סוף 2021, בוחנות את מכלול מערכות ההפעלה של הרכבת ועדיין נתקלות בקשיים טכניים וסביבתיים. אלו האחרונים נוגעים בעיקר להשתלבות של כלי התחבורה החדש במארג הצפוף של גוש דן, כשהוא נע בכמה מצירי התחבורה העמוסים ביותר. סנכרון מערכות התנועה שאמורות להדגיש לרכבת את הסדרי התנועה עדיין לא מתפקד באופן מלא, וגם כשפועל כשורה, אלו משתמשי דרך אחרים שעדיין לא רגילים לנוכחותה של הרכבת. רק בתחילת החודש אירעה תאונה בין רכב פרטי שחצה צומת ברמזור אדום, ונפגע על ידי הרכבת בבת ים.

בשלהי חודש מרץ הוגשה ביקורת של חברה חיצונית למשרד התחבורה, והעלתה פערים בהתקדמות הפרויקט, כולל תחזית לדחיית פתיחת הקו. המשרד סירב לפרסם את מסקנותיה ועיקריה, ובינתיים בנת"ע נחושים כי הרכבת תעמוד לשימוש הנוסעים בתאריך היעד.

שעון העצר לתחילת הפעלת אחד מפרויקטי התחבורה המורכבים, היקרים והחשובים בגוש דן כבר מתקתק בקצב מהיר. בסוף נובמבר אמור לצאת לדרך הקו האדום של הרכבת הקלה, לאחר שנים של תכנונים, עבודות ועיכובים, ואחרי שנתיים של עבודה מואצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully